וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגעת באושר

25.12.2009 / 8:00

היום סמנתה פוקס היתה נבלעת בין שלל כוכבות הפורנו באם-טי-וי, אך האם הן יודעות שהיא זו שסללה להן את הדרך לפני 23 שנה? פז חסדאי על בנים ועל בנות

23 שנה חלפו מאז יצא "טאץ' מי" של סמנתה פוקס, ואלה שגדלו על השיר מביטים לאחור ולצדדים, ומתקשים להאמין כיצד חלף הזמן. קשה להם להסביר לילדים של היום איך תחינותיה של פוקס שמישהו כבר ייגע בה ערערו אז את עולמם, טלטלו את נפשותיהם והציתו להם את הדמיון. מי שגדל והתחנך בימים ההם - כשהנערות היו ביישניות ותמימות, כשהן עדיין נהגו להסמיק במבוכה בחברתם של בנים - לעולם לא ישכח את הזעזוע שחש במסיבות הדיסקו הביתיות של ערבי שישי כשהתוודע לראשונה לבלונדינית היפהפייה והשופעת, זו שגנחה בתשוקה ושרה "גע בי, גע בי". היתה זו קריאה בלתי נתפסת, סנסציונית, שתלך איתם לעולמי עולמים.

סמנתה פוקס. GettyImages
ים, בילויים וסמנתה פוקס/GettyImages

מרגש לגלות כמה תמימים היינו, איך הזדעזענו מהשיר, כמה המומים נותרנו מהתעוזה ומהפתיחות המינית. נחמד להיזכר בתקופה בה "מעריב לנוער" שימש כמעצב דעת הקהל של הצעירים, בימי הרומנטיקה של איטו אבירם וסמדר שיר, כשמי שחיפש סליז נאלץ להסתפק בפינת הסקסולוג "על בנים ועל בנות". עמודים שלמים בעיתון הוקדשו ללוחות מודעות, בהם בני נוער הציעו עסקות חליפין של חומרים שאספו על מפורסמים, והסחורה של פוקס נחשבה לחמה ביותר. כל פוסטר שלה נסחר כאמנות נדירה. התחביבים הנורמטיביים הוגדרו כ"ים, בילויים וסמנתה פוקס". היא היוותה סמל מין, אך לא פעם הסגידה לה נעשתה בצורה מרומזת, במסווה של הערצה לזמרת פופ מצליחה. היינו נאיבים.

סוד הקסם שלה היה טמון בהתוודות. לא רק שהיא העזה לחשוף את תשוקותיה, היא אף דרשה את מימושן. היום יש שיכנו זאת כפמיניזם פוסט מודרני, אך אז העדפנו להתמקד בנתוניה הפיזיים המרשימים. הרי כיצד ייתכן שבחורה כזו צמאה למגע? היתה זו פנטזיה מינית אידיאלית, כזו שכלל לא ידענו שקיימת. נערים המומים בגיל ההתבגרות לא ידעו כיצד להתמודד עמה. נערות פוריטניות העריצו אותה לא פחות, אך חששו להודות. עד היום למשמע השיר עולים וצפים הזיכרונות, וצלילי הסינתיסייזר והתופים האלקטרוניים גוררים תגובה פבלובית, של ריור בלתי נשלט. לפני כמה שנים יצאה פוקס מהארון ורמזה על היותה לסבית, אך מעריציה הנאמנים מתקשים לקבל את העובדה שכשהיא זעקה "גע בי, גע בי" היא בעצם פיללה למגע של בוצ'ה חסונה. עבורנו, סמנתה פוקס היא מיתוס.

סמנתה פוקס. GettyImages
כיצד ייתכן שבחורה כזו צמאה למגע? הייתה זו פנטזיה מינית אידיאלית, כזו שכלל לא ידענו שקיימת. פוקס/GettyImages

אין טעם להתענג על הנוסטלגיה ולפאר את הימים ההם, אבל לפעמים נדמה שאין ברירה. אם פעם פורנו היה נחלתם של סוטי מין, כיום הדור הנוכחי כבר מורכב מקורבנות הז'אנר. נערות מגלחות את המפשעה עוד לפני שגדלו להן שם שערות, נערים מתחנכים על סצינות מין אלימות ומכאניות. נשים כבר לא מחכות שמישהו ייגע בהן, היום הן כבר נוגעות בעצמן, שולחות ידיים, ומתעדות זאת בגאווה. לו סמנתה פוקס היתה יוצאת עם "טאץ' מי" היום, היא היתה נבלעת בשוק בלתי נגמר של כוכבניות פורנו מסולקנות. ב-1986, לפני נצח נצחים, היא היתה פורצת דרך, ששינתה את חיינו והעניקה להם טעם ותקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully