וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל האנימציה של סינמטק חולון

עינב שיף

27.12.2009 / 14:07

הסרט "Winter" של אלכסנדרה ברנשטיין זכה במקום הראשון בתחרות הרשמית של הפסטיבל. מנהלת הסינמטק: "חבר השופטים מצא עצמו עומד בפני משימה לא פשוטה"

הוכרזו הזוכים בתחרות האנימציה MaraToon של סינמטק חולון. באירוע שהתקיים אמש (שבת) בסינמטק הוענקו פרסים לחמש הקבוצות הזוכות, אשר נבחרו מבין 27 סרטים אשר עמדו בקריטריונים. "לשמחתנו, חבר השופטים מצא עצמו עומד בפני משימה לא פשוטה", אמרה מנהלת הסינמטק, שירה כרמי. "על תואר המרטון הטוב ביותר התמודדו מספר סרטים, שהוכיחו כי חשיבה יצירתית ויכולת אמנותית מסוגלות להפיק גם בזמן דחוס יצירות איכותיות ומעניינות".

במקום הראשון בתחרות זכה הסרט "Winter" של אלכסנדרה ברנשטיין. השופטים - חנן קמינסקי, ראש תחום אנימציה בבצלאל, גילת פרג, יו"ר איגוד האנימציה הישראלי (אסיפ"א), תמי ברנשטיין, אנימטורית ומאיירת, אריק גרדוס, מנהל הפוסט בחברת JCS ואלון רוזנבלום, עורך התוכן של סינמטק חולון - קבעו כי מדובר ב"סרט לירי, שבהינתן הזמן הנתון והקצר מצליח לרגש ולהעביר מגוון רגשות וסיפור דרמתי. אנימציה איכותית והפקת פסקול מרשימה". ברנשטיין זכתה בפרס בגובה 5,000 שקלים על הישגה.

בפרס חביב הקהל זכה הסרט "Angels" של קבוצת "תכלס" המורכבת מנופר רדא, עוז ירושלמי, אור סהר, סמדר לבנה. הסרט נבחר על ידי הקהל שהצביע באתר Flix לסרט המועדף עליו. בציון לשבח על שימוש בשפה הקולנועית זכה הסרט "שלוש וחצי שניות על החיים" של קבוצת "מחתרת הקציצה" המורכבת מיואב בריל, ערן היללי ושי יוסף.

בציון לשבח על תסריט מקורי זכה הסרט "שלושה וחצי חדרים" של סטודיו אפרוגוטיקה (בועז קדמן וגיל לביא). בפרס מיוחד של חבר השופטים זכה הסרט "שלו וחצי" של קבוצת Silly Hats Only המורכבת מליאת הר-גיל, שאול חמאווי, מאשה בייטמן ודודי רובין.

הנהלת סינמטק חולון ניצלה את הפסטיבל כדי להכריז על הקמת ארכיון האנימציה הראשון בישראל, אשר יפעל לשימור והנצחת הפעילות בז'אנר וכן לקדמו באופנים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully