וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד שמח, הוליווד

עינב שיף

27.12.2009 / 19:54

האטרקטיביות של שובר הקופות המנצח של סוף השבוע,"אווטאר", לצד הפתיחה החזקה של "שרלוק הולמס", הביאו לסוף השבוע המכניס ביותר שידעה הוליווד אי פעם

הוליווד המשיכה לשבור שיאים בסוף השבוע האחרון בו חל גם חג המולד. מנתוני מכירת הכרטיסים מסתבר כי העוצמה של "אווטאר" גם בשבוע השני להקרנתו, הפתיחה המדהימה של "שרלוק הולמס" ואפילו הרחבת ההפצה של "תלוי באוויר" הביאו לכך שסוף השבוע האחרון היה המכניס ביותר בתולדות ארצות הברית. 285 מיליון דולר הושגו בקופות בתי הקולנוע, מתוכם 259 מיליון על ידי עשרת הסרטים הראשונים ברשימה. במקום השני, לשם השוואה, נמצא סוף השבוע בו פתח "האביר האפל", אז הרוויחו 10 הסרטים הראשונים 251 מיליון דולר.

את הפריחה הזו יש לייחס גם להקרנות בתלת מימד, התחום בו "אווטאר", המקום הראשון בטבלה זה השבוע השני, שולט. סרטו השאפתני של ג'יימס קמרון גרף 75 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, ירידה של 2.6% בלבד מסוף השבוע שעבר. מדובר בנתון שמעיד על העוצמה הבלתי רגילה שמפגין "אווטאר" בקופות, כשלמעשה מקדים אותו רק "האביר האפל" בנתוני ההכנסות לסוף שבוע שני להקרנה. בסך הכל גרף "אווטאר" עד כה 212.3 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, כשהוא שובר שיאים של הכנסות להקרנות באמצע שבוע. סך כל רווחיו של הסרט ברחבי העולם עומדים על קרוב ל-500 מיליון דולר, בתוך שבועיים בלבד.

הנתונים האלו של "אווטאר" יכולים להוות מקור לאכזבה עבור "שרלוק הולמס", סרטו החדש של גאי ריצ'י בכיכובו של רוברט דאוני ג'וניור, אך למעשה הם מראים גם את ניצחונו הגדול: הסרט גרף 65.38 מיליון דולר בסוף השבוע, פי שתיים מההערכות המוקדמות, והצליח להגיע לפתיחה השנייה בטיבה עבור סרט שלא הגיע למקום הראשון.

"Alvin And The Chipmunks – The Squeakquel" פתח גם הוא מצוין עם 50.2 מיליון דולר בקופות בסוף השבוע האחרון, בעוד "זה מסובך", בכיכובם של מריל סטריפ ואלק בולדווין, הניב 22.1 מיליון דולר בסוף השבוע הפותח שלו ויחסית למתחריו החזקים למדי, מדובר במספרים יפים.

תלוי באוויר, למעלה בטבלה

סוף השבוע של חג המולד הוא גם תאריך היעד שנבחר על ידי מפיקי "תלוי באוויר" כסוף השבוע שבו יעלה הסרט לתפוצה רחבה של 1,895 בתי קולנוע ברחבי המדינה. המהלך הניב עלייה של 266.2% ברווחיו שהסתכמו בסכום של 11.75 מיליון דולר. בהנחה שהסרט בכיכובו של ג'ורג' קלוני יככב בעונת הפרסים הקרובה, צפויות לו עוד עליות רבות.

"The Blind Side", הסרט בזכותו זוכה סנדרה בולוק לבאזז בעונת הפרסים הקרבה, נמצא שבוע במקום השישי בטבלה, עם רווחים בגובה 11.73 מיליון דולר. "הנסיכה והצפרדע" של דיסני מגיע בשבוע החמישי להקרנתו למקום השביעי עם 8.7 במיליון בקופות ואילו "תשע" בכיכובו של דניאל דיי לואיס יצא להפצה נרחבת אך הניב רק 5.5 מיליון דולר.

שני הסרטים הסוגרים את הטבלה הם "על הזוג מורגן שמעתם?" בכיכובם של יו גרנט ושרה ג'סיקה פרקר, שממשיך לאכזב עם רווחים של 5 מיליון דולר ואחרון חביב הוא "אינוויקטוס", שהמירוץ של מורגן פרימן ומייט דיימון לאוסקר לא עשה רושם על הקהל שמסמן לשניהם את הדרך, אחר כבוד, אל מחוץ לטבלה עם הכנסות בגובה 4.39 מיליון דולר בלבד.

הג'וקר של טרי גיליאם

מחוץ לטבלת העשירייה מסתתרים לא פעם הסיפורים המעניינים ביותר. אחד מהם, השבוע, הוא "The Imaginarium of Doctor Parnassus" שביים טרי גיליאם ונודע יותר בתור התפקיד האחרון של הית' לדג'ר. הסרט הוקרן בארבעה בתי קולנוע בלבד והכניס בסוף השבוע 129,980 דולר, 32 אלף דולר בממוצע. גם "Crazy Heart" בכיכובו של ג'ף ברידג'ס, עליו מדובר בעונת הפרסים כמועמד ודאי לאוסקר, הניב 156 אלף דולר מ-12 הקרנות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully