וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקו"ם: "עץ ירוק מפלסטיק" של מרגול הוא השיר המושמע של 2009

עינב שיף

31.12.2009 / 7:00

אחרי נתוני מדיה פורסט, מתפרסמים גם נתוני האגודה לשמירת זכויות היוצרים, על פיהם הושמע שירה של צנעני 1,095 פעמים. מרגול לוואלה! תרבות: "אף אחד מלבדי לא האמין בשיר הזה"

ארגון אקו"ם, האחראי לשמירה על זכויות היוצרים בישראל, מסכם את שנת 2009 בתחנות הרדיו ומעניק תמונה על היצירות הישראליות והלועזיות המושמעות ביותר של השנה.

"עץ ירוק מפלסטיק" של מרגלית צנעני הוא השיר המושמע ביותר בישראל לשנת 2009, כך על פי נתוני הארגון. השיר, שנכתב על ידי אסף אטדגי והולחן על ידי יונתן אמבר וישראל קמחי, הושמע 1,095 פעמים בתחנות הרדיו המדווחות לאקו"ם.

"אני שמחה מאד מאד, אני אפילו משוויצה בכך, כי מסביבי אף אחד לא האמין בשיר", אמרה צנעני לוואלה! תרבות. "אפילו ידענים ומפיקים שהיו קרובים לצלחת אמרו שאין לי שום סיכוי עם השיר הזה, שזה צפוני מדי, שיש בו אמריקאיות שלא אוהבים כאן. עניתי להם שלא יאהבו כלום, אני אוהבת את השיר".

"החלטתי לשיר אותו כפי ששרתי, בלי פוזה ווקאלית, לשיר אותו לא לחוץ, לשיר אותו כמו שיר סול אמיתי", מוסיפה צנעני. "מתתי על הלחן של אמבר וקמחי, הטקסט של אסף ממש בא מתוכי. אני ממש גאה כי אני לא שותפה בכתיבה, אני רק המבצעת שלו והם נתנו לי מתנה ענקית".

"אני לא חשבתי שהשיר הזה יצליח", ממשיך אטדגי את דבריה של צנעני. "חשבתי שהוא אמור להיות מספר 8 או 9 באלבום והתנגדתי להוציא אותו כסינגל. מרגלית הפעילה שרירים להוציא את השיר הזה ואמרתי לה שלא תבוא בטענות והיא אכן לא באה. כנראה שאני לא האמנתי בילד הזה כל כך, אבל בשורה התחתונה זה שיר שנכתב מתוך אמת והטקסט מאד לא פשוט. כמובן שמרגול ביצעה את השיר בצורה אלוהית, קורא אחד להרבה זמן שהטקסט והביצוע משתלבים ככה".

2009 במוזיקה הישראלית: רייכל, מאור כהן ובלי אייל גולן

השיר השני המושמע ביותר בשנת 2009 הוא "שאריות של החיים" שביצע אמיר דדון לפרויקט של עידן רייכל, שהושמע 1,015 פעמים. נתון זה מדגים את ההבדל בין אקו"ם למדיה פורסט, שפרסמה אמש כי שיר זה הוא המושמע ביותר בתחנות הרדיו עם 1,871 השמעות, כששירה של צנעני כלל לא נמצא בחמישייה הפותחת.

במקום השלישי ברשימה של אקו"ם נמצא "לילה עיר" של מאור כהן עם 958 השמעות, במקום הרביעי "מרוץ החיים" של שרית חדד עם 558 השמעות ובמקום החמישי "מה עם אהבה" של עידן יניב. את שני השירים האחרונים כתב והלחין המפיק הנרי, שרושם שנה אזרחית מוצלחת למדי. אייל גולן נעדר מהעשיריה הפותחת של נתוני אקו"ם, ללא אף שיר, על אף שהיה לזמר המושמע ביותר על פי נתוני מדיה פורסט.

"ניתן לסכם את שנת 2009 כשנה פורייה במוזיקה הישראלית", אמר יוריק בן דוד, מנכ"ל אקו"ם. "לפי הנתונים ניתן לראות כי זו היתה שנה בה בלטו יוצרים חדשים, לצד יוצרים ותיקים המייצרים עניין כל שנה מחדש. עוד עולה מנתונים אלו, כי הלהיטים הישראליים מושמעים יותר מהלהיטים הלועזיים".

מוזיקה לועזית - לילי אלן שולטת

שנת 2009 במוזיקה הלועזית בישראל שייכת ללא ספק ללילי אלן, ששירה "The Fear" מתוך אלבומה השני, דורג במקום הראשון במצעד ההשמעות גם בדירוג מדיה פורסט וגם בדירוג אקו"ם. על פי אקו"ם שיר של אלן הושמע 800 פעמים, ואילו על פי מדיה פורסט הושמע השיר 1,438 פעמים. לאלן שיר נוסף בעשיריה של אקו"ם, "It's Not Fair" שהגיע למקום השביעי עם 478 השמעות.

במקום השני נמצא השיר "Broken Strings" של ג'יימס מוריסון ונלי פורטדו עם 638 השמעות, במקום השלישי נמצאת ריהאנה עם "Rehab" שהושמע 612 פעמים השנה, במקום הרביעי "Heartless" של של קנייה ווסט ובמקום החמישי נמצא "Poker Face" של ליידי גאגא עם 535 השמעות.

העשירייה הפותחת של השירים הישראלים המושמעים ביותר ב-2009:

1. מרגלית צנעני - "עץ ירוק מפלסטיק"
2. הפרויקט של עידן רייכל - "שאריות של החיים"
3. מאור כהן - "לילה עיר"
4. שרית חדד - "מרוץ החיים"
5. עידן יניב - "מה עם אהבה"
6. אביתר בנאי - "אותיות פורחות באוויר'
7. דור דניאל - "מקום לצידך"
8. מאיה בוסקילה - "נשמתי"
9. שלומי סרנגה - "מונו"
10. הפיל הכחול - "יסמין"

העשירייה הפותחת של השירים הלועזיים המושמעים ביותר ב-2009:

1. לילי אלן - "The Fear"
2. ג'יימס מוריסון ונלי פורטדו - "Broken Strings"
3. ריהאנה - "Rehab"
4. קנייה ווסט - "Heartless"
5. ליידי גאגא - "Poker Face"
6. הקילרז - "Human"
7. לילי אלן - "It's Not Fair"
8. פוסיקט דולז - "Jai Ho"
9. ג'ייסון מראז - "I'm Yours"
10. פולארקיס 18 - "Allein Allein"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully