וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה משיקה פסטיבל מחול חדש

תום גולדהנד

30.12.2009 / 18:14

בעקבות הצלחת פסטיבל "חיפה דאנס", משיקה העיר הצפונית פסטיבל נוסף - "במה ליוצרים במחול" - בהנהלתו האמנותית של עידו תדמור. "זיהינו את הצמא של תושבי חיפה והצפון להופעות מחול"

חיפה פותחת במה ליוצרים במחול. בעיריית חיפה החליטו, לאחר ההצלחה של פסטיבל "חיפה דאנס", כי גם הם מעוניינים להתהדר בפסטיבל מחול עצמאי. הפסטיבל – "במה ליוצרים במחול" – ייפתח ב-10 בינואר, יתקיים במשך שלושה ימים ובמסגרתו יועלו עשרים יצירות מחול.

היוזמה לפסטיבל היא של עידו תדמור, המשמש כיועץ האמנותי למחול באתו"ס (החברה לאמנות תרבות וספורט בחיפה), והוא נערך בשיתוף פעולה עם עמותת הכוריאוגרפים.

תדמור, המשמש כמנהל האמנותי של הפסטיבל, סיפר כי "בעקבות ההצלחה האדירה של פסטיבל חיפה דאנס זיהינו את הצמא הגדול של תושבי חיפה והצפון להופעות מחול איכותיות והחלטנו להרים את הכפפה וליצור פסטיבל ייחודי לעיר, אשר יחשוף את הקהל לסגנונות רבים ושונים,שיעניקו לו תחושה של התחדשות ולמידה. הדגש ששמנו הוא על הופעות ברמה גבוהה במחירים נמוכים, אשר יוכלו להתאים לכל שכבות האוכלוסיה".

מה בתוכנית

הפסטיבל יחולק לכמה מקבצים שייפרשו, כאמור, על פני שלושה ימים. המקבץ הראשון מוגדר כ"שיחות גברים" וכולל את העבודות "קו-וריאנס" של ניב שיינפלד ואורן לאור, "Heroes" של עודד גרף ויוסי ברג, "והגוף והחווה" של יוסי יונגמן ו"כוח אדם" של סער עזימי. המקבץ השני נקרא "ישנן בנות" ויוצגו בו חמש עבודות מחול העוסקות בנשיות – "גאות" של רונית זיו, "הקיר של אלינה" מאת יסמין גודר, "ג'וקים" מאת סער מגל, "החבורה" של מיכל הרמן ו"טרייבל לוטוס" של סיגל זיו. שני המקבצים הללו יוצגו ביום הראשון של הפסטיבל.

ביום השני יוצג מקבץ יצירות העוסקות בזוגיות ואהבה – "חיבוק מתוק יותר" של נעה דר, "נע באוזן" של דנה רוטנברג, "זאת הפעם" של תמי ורונן יצחקי ו-Mano a Mano"" של שרון שגיא. כמו כן יוצג המופע "יש לי במה בראש" של קבוצות "דורותיה" מאת דורית שמרון.

הערב השלישי, שיחתום את הפסטיבל, מקבץ בתוכו יצירות מחול בביצוע להקות מקומיות – "גובלין" בביצוע סדנת מחול מטה אשר מאת קרן לוי, "קוביות סוכר" מאת אורי איבגי, קטע מהיצירה "מקומשהו" מאת רמי באר, "אנגרופ" מאת ענת כץ , ויצירה של להקת המחול ביתא בניהולה של רות אשל. את הערב תנעל יצירתו של מיכאל מילר "במהירות האור" בביצוע אנסמבל סיגמא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully