וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנסמבל הרצליה פותח עונה

עינב שיף

4.1.2010 / 14:47

התיאטרון יעלה בעונת 2010-2011 שש הצגות חדשות, ביניהן מחזה חדש של יהושע סובול על האדריכל הראשי של היטלר. בנוסף, יקיים האנסמבל פסטיבל במאיות צעירות

שנה וחצי אחרי שנכנס למשכנו החדש, אנסמבל הרצליה מציג את הרפרטואר שלו לעונת 2010-2011, תחת ניהולה האמנותי של אופירה הניג. במהלך העונה יציג האנסמבל שבעה פרויקטים חדשים, שישה מהם הצגות חדשות. פרויקט נוסף הוא פסטיבל שייערך במסגרת האנסמבל ונועד לגלות במאיות חדשות.

בין ההצגות שיעלה האנסמבל ניתן למצוא את "המתאבד", המוגדר כ"סאטירה נשכנית" ובוים על ידי אורי פוסטר, ששב מהוליווד בשביל ההפקה המיוחדת. כמו כן, יועלה "המחזה", שחובר במקור על ידי ניקולאי ארדמן בעיבודו העברי של שמעון בוזגלו. נמרוד ברגמן חיבר ויבצע את "כל האמת על שקספיר", מחזה שנועד להכיר את תכני שקספיר לקהל צעיר אך, על פי הניג לפחות, הוא למעשה "התחרעות על שקספיר" עם שמירה על כבוד המקור, כמובן. המחזה יעלה בחודש אפריל 2010.

הניג עצמה תביים את "איש ואישה אחת", פרויקט בינלאומי המבוסס על סיפורי עם שעברו מפה לאוזן מהתרבות היהודית והערבית. מקורם של הסיפורים הוא בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20. הניג מספרת כי עברה על אלף סיפורים במהלך העבודה, אותם תצמצם בסופו של דבר לכ-30 סיפורים. את המוזיקה המקורית למחזה יכתוב יהודה פוליקר, ששב לעבוד עם הניג בתיאטרון. ההצגה תועלה בשיתוף תיאטרון חיפה ופסטיבל ציריך שבשווייץ. הבכורה מתוכננת ליולי 2010.

גלעד עברון, אחת התקוות הגדולות של התיאטרון הישראלי הצעיר, כתב את "רק השפה נשארה". גם הצגה זו תבויים על ידי הניג והיא תעלה בפברואר 2011. עלילת המחזה מתרחשת בתקופת התמוטטות הממלכה הצלבנית והוא מעלה שאלות היסטוריות שעל דרך המשל הן אקטואליות למדי.

סובול על האדריכל של היטלר

עוד ברפרטואר: יהושע סובול כתב בהזמנת האנסמבל את "נירנברג 1946, אלברט שפר" (שם זמני), מחזה חדש העוסק באדריכל הראשי של היטלר, שנחשב לאחד האמנים המבריקים של התקופה ובחר להתמיד בכישרונו גם תחת המשטר הנאצי. ההצגה, בבימויו של גדליה בסר, צפויה לעלות באפריל 2011. הצגה נוספת הנוגעת לגרמניה היא "השודדים" שכתב פרידריך שילר, אשר תעלה לראשונה בישראל ביולי 2011. להצגה טרם נבחר במאי.

כאמור, האנסמבל יציג באוקטובר 2010 פרויקט במאיות צעירות, אשר יציגו תוצרי עבודה ראשונים אחרי ליווי של שנה שיכלול מעבר על המחזות שלהן ובניית קונספט. הבמאיות שנבחרו הן איה קפלן, אנה בניאל, שיר גולדברג, אורלי רביניאן ונאווה פרנקל והן יחלו בתהליכי הליהוק וההפקה כבר בימים הקרובים. שתי ההצגות הטובות ביותר ייכנסו לרפרטואר הקבוע של האנסמבל.

האנסמבל יוסיף להעלות הצגות שכבר רצות אצלו זה זמן רב, כולל "ירמה", "הטענה של דון קיחוטה", "איפגניה באוליס", "אורלנדו", "עירם של האנשים הקטנים" ו"גשם שחור". בנוסף, האנסמבל יאמץ יוצרים עצמאיים ויעניק להם את אמצעיו ולעתים אף יעלה הצגות נבחרות של אלה מביניהם שיתאימו לכך. מחזה ראשון שכזה הוא "הבדידות בתוך שדה הכותנה" שביימה יעל קרמסקי וישחקו בו דורון תבורי ונמרוד ברגמן.

אנסמבל הרצליה זוכה לתמיכה של עיריית הרצליה בגובה של 3.5 מיליון שקלים, תמיכה הגבוהה פי ארבעה מזו של משרד התרבות (670 אלף שקלים). בתיאטרון, המכיל כ-280 מקומות באולם ההצגות שלו, מקווים לשינוי הקריטריונים במשרד התרבות והגדלת התמיכה הממשלתית בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully