וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וני שועלי - "זוג יונים"

עינב שיף

6.1.2010 / 8:00

היוצר שראה הכל ברוק הישראלי חוזר עם סינגל חדש מאלבום שלישי, ראשון שלו אחרי שבע שנות שתיקה. בראיון הוא מספר על החזרה בתשובה וגם על איך חזר לעבוד עם רע מוכיח, לראשונה מאז להקת רעש המיתולוגית

יח"צ - חד פעמי

ג'וני שועלי לא מתבייש להגיד שהוא חזר בתשובה. "אני שומר כשרות, מניח תפילין ושומר שבת", הוא אומר בראיון לוואלה! תרבות לכבוד צאת הסינגל החדש מאלבומו הקרוב, "זוג יונים". "אלו דברים שלא עשיתי קודם. אז כן, חזרתי בתשובה".

העניין אצל שועלי הוא שהסינגל החדש שלו, "זוג יונים", סינגל ראשון מתוך אלבום סולו שלישי שייצא אחרי שבע שנות שתיקה, לא עוסק בדת – לא חוגג אותה, לא מהלל אותה וגם, הפלא הפלא, נטול קשר ישיר למקורות. "אני פחות מחפש משהו נשגב בטקסטים, אני יותר יודע איפה אני נמצא מבחינת עצמי", הוא מסביר. "הדת משפיעה על המוזיקה שלי, אבל היה חשוב לי להישאר אני – פשוט אני אחר".

אתה מודע לכך שאתה בין הבודדים שביוצרים הדתיים ששיריו לא באמת עוסקים בדת, בטח שלא בצורת הפיוט הפופולארית עכשיו?

"הבית היהודי הוא הדבר שבשבילו חזרתי בתשובה, לא בשביל להראות איך אני שולט בתורה ואיך אני שולט בפסוקים. אני אוהב את האוכל הכשר, הדברים הקטנטנים, הנרות הצבעוניים. החזרה בתשובה שלי היא שמירה על האישיות הספציפית שלי, על צורת החיים שלי – בשילוב עם קיום מצוות.

"כל העניין הזה של הפיוטים זה כמו הקאברים והשירים באנגלית – היא בריחה של אנשים מעצמם", מוסיף שועלי. "מאד נוח לברוח לפיוטים, מאד נוח לברוח לשירים באנגלית כי זה פשוט נשמע טוב. אני חושב שאנשים צריכים לחזור לכתיבה של פעם, לשירים של הארץ כי טיפה נעלמנו. עם כל התוכניות של הקאברים, כל השירים באנגלית והביצועים מהמקורות, צריך להבין שעניי עירך קודמים".

ג'וני שועלי. חיים ברגיג,
בשביל הבית היהודי. שועלי/חיים ברגיג

שועלי, בן 42, הוא מסוג האמנים שנושאים בתוכם את ה-DNA של הרוק הישראלי ובמילים של רוקפור – הוא האיש שראה הכל. הוא היה שם עם להקת רעש המיתולוגית, יחד עם אמיר קרטס, עודד פרח ורע מוכיח, הוא היה לצד ברי סחרוף באלבומי אולפן שונים, בקריירת הסולו שלו יש כבר שני אלבומים ("האלף ואחד" שכלל את "עכשיו" ו"האיש של המסיבות" הנפלא מ-2003). לכן, לא מפתיע שבסינגל החדש מנגן ברי סחרוף בגיטרה, אסף אמדורסקי בפסנתר ואמיר קרטס עושה קולות. כן מפתיע שרע מוכיח, עמו שועלי לא היה ביחסים מושלמים, הפיק מוזיקלית את האלבום החדש.

ג'וני, כשרע מוכיח הגיע לחגיגות בר המצווה של נענע דיסק והיה איחוד של רעש, אמרת שאתה לא מרגיש מחובר לאירוע כי מדובר ב"חגיגה של רע". איך הגעתם לעבוד יחד על האלבום החדש?

"זה נכון שבאיחוד של רעש קיבלתי די שוק ולא יצאתי במצב רוח טוב כל כך, כי לא היינו ממש חברים מוזיקלית בדבר הזה. אם יש משהו שמאד חשוב לי במוזיקה הוא החברות המוזיקלית, חשוב לי שתהיה אמת מוזיקלית מסוימת משותפת לאנשים. אז, ב-2001, שמו אותנו על אותה במה, השתדלנו לנגן יפה ולרגש, אבל לא עשינו את זה בקטע אמנותי. כשרע חזר לארץ בסיבוב הנוכחי הוא מיד התקשר ואמר שהוא רוצה שנעבוד ביחד כמו פעם. גנזתי את ההקלטות שעשיתי עד אז ופתחנו הכל מחדש ואז הוא שוב נעלם".

מה זאת אומרת?

"האלבום שלי עמד בצד וחיכה הרבה זמן בגלל האלבומים עם ברי ויהלי סובול. נו, זה רע, הוא צולל בתהומות שלו, אבל העבודה איתו היתה כיפית מאד, אני מכיר אותו כל כך הרבה שנים. שום דבר איתו כבר לא מפתיע אותי".

לאלבום החדש של שועלי יקראו "צעיר, חופשי ואנוכי" והוא ייצא בקרוב. את השם הוא מסביר כך: "אני חושב שאני כל אחד מהם. אני מרגיש צעיר אבל מתבגר, אני חופשי בדעותיי ואני עדיין עושה דברים למען עצמי. חוץ מזה אני לא אקרא לאלבום 'משמין, מזדקן ומגדל זקן'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully