וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

אריאל קריל

7.1.2010 / 8:33

איש עם יותר מדי נשים, אישה עם יותר מדי עב"מים, ושלוש מחוות לאמא רוסיה: חיילים בודדים בישראל, מכונות מלחמה בצ'צ'ניה ופנטזיה במוסקבה - כל אלה עולים הערב על המסך הגדול

Nine

אחרי "מחוז 9" ו"9" מגיע הסרט האחרון מבית היוצר של הספרה הכי פורה בשנה שחלפה לה, אלא שהפעם – במקום עתיד מלא בחיזרים, יש לנו אמצע החיים מלא בנשים. לאינטלקטואלים משווק סרטו החדש של רוב מרשל כהתכתבות עם פליני, לעם – כהמשך ל"שיקגו", אבל מאיזה צד של המתרס שלא תחשיבו את עצמכם, מובטח שלא תמצאו סרט עם מספר גדול יותר של נשים יפות משתמצאו ב-"Nine".

מדובר, אם כן, במיוזקל רומנטי שבמרכזו הבמאי גווידו קונטיני (דניאל דיי לואיס) שמתקרב לגיל 50 ומוצא עצמו מרוקן נפשית ויצירתית – דבר שמפריע לאיזון העדין בין מערכות היחסים הרבות שהוא מנהל. שכן, אם יש משהו שאין ממנו מחסור בחייו של גווידו זה נשים. אלה כוללות את אשתו, לואיסה (מריון קוטיאר); המאהבת שלו, קרלה (פנלופה קרוז); המוזה שלו, קלאודיה (ניקול קידמן); מעצבת התלבושות שלו ואשת סודו (ג'ודי דנץ'); העיתונאית שעוקבת אחריו, סטפני (קייט הדסון); הזונה של ילדותו, סרגינה (פרגי); ולבסוף, אמו (סופיה לורן). בקיצור, לגווידו יש צרות טובות.

דבר הביקורת: כנראה שלא תמצאו סרט עם קאסט שנראה יותר טוב ושעטור ביותר פרסים, אבל כל זה אינו מונע מסרטו של מרשל להיות כאוטי ונטול רגש.

ציון ממוצא: רוטן טומייטוס - 38, מטאקריטיק – 48.

במאי: רוב מרשל. שחקנים: דניאל דיי לואיס, מריון קוטיאר, פנלופה קרוז, ניקול קידמן, ג'ודי דנץ', קייט הדסון, פרגי, סופיה לורן (126 דקות)

הסוג הרביעי

סרט מדע בדיוני המציג עצמו כמבוסס על אירועים אמיתיים – כולל פתיח של השחקנית הראשית, מילה ג'ובוביץ', שמזהירה את הצופים שמה שהם עתידים לראות הוא מאוד מטריד ושבסוף הם יצטרכו להכריע בעצמם אם מה שראו אכן קרה או לא.

מסתבר, על פי הסרט, שמאז שנות ה-60 מתקבלים אינספור דיווחים על אנשים שנעלמים באלסקה. ה-FBI מעולם לא הצליח לפתור את התעלומה, עד שד"ר אביגייל טיילור (ג'ובוביץ') הגיעה לאזור. לאחר שבעלה נרצח על ידי ישות מסתורית בעודו ישן לצדה, טיילור מחליטה לחקור כמה אנשים שעברו חוויה דומה ומגיעה למסקנה שהאחראים לרציחות ולהיעלמויות הם – כמובן – עב"מים. אלא שהמסקנה הזו לא ממש עוזרת לה למנוע את ההיעלמות הבאה, הכאובה מכל.

דבר הביקורת: על אף שהוא מתגאה באירועים שיזעזעו את הצופים, המפגשים מ"הסוג הרביעי" בנויים בצורה כה מרושלת שהם נראים כמעט שגרתיים.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 18, מטאקריטיק – 34.

במאי: אולאטונד אוסנסמי. שחקנים: מילה ג'ובוביץ', אליאס קוטיאס, וויל פאטון (98 דקות)

הבודדים

22 שנה חלפו מאז "בלוז לחופש הגדול", סרטו הקודם של רנן שור, מנהל בית הספר לקולנוע כל שם סם שפיגל, ועתה הוא חוזר סוף סוף עם סרט חדש. שלושת שחקניו הראשיים של הסרט – סשה אגרונוב, אנטון אוסטרובסקי ורותם זיסמן-כהן – זכו בציונים לשבח בפסטיבל ירושלים האחרון, ואגרונוב אף זכה בפרס אופיר על תפקידו.

הסרט מספר את סיפורם של גלורי (אגרונוב) וסשה (אוסטרובסקי) – שני חיילים בודדים המשרתים בגולני. ערב אחד הם מקבלים אפטר ומצליחים להסתבך – ובגדול. הם מושלכים לכלא בעוון בגידה וריגול ולאחר שכל בקשותיהם למשפט חוזר נדחות, הם מחליטים לחטוף את אחד הסוהרים כדי לגרום לרשויות להתייחס סוף סוף ברצינות לדרישותיהם. אלא שמרגע זה, העניינים רק הולכים ומסתבכים עוד יותר.

במאי: רנן שור. שחקנים: סשה אגרונוב, אנטון אוסטרובסקי, רותם זיסמן-כהן, צחי גראד (92 דקות)

חייל אוניברסלי: הדור הבא

מפגש פסגה שלישי בין ז'אן קלוד ואן דם ודולף לונדגרן כשהפעם מצטרף לחגיגה אלוף האגרוף לשעבר אנדרה ארלובסקי – שלושתם בתפקיד מכונת המלחמה האולטימטיבית, הלא היא היוניסול, או בעברית החייל האוניברסאלי.

קבוצת טרורסטים צ'צ'נים מצליחה לשים את ידיה על הכור הגרעיני הפגום של צ'רנוביל ומאיימת לשחרר לאוויר העולם ענן רדיואקטיבי קטלני אם דרישותיה לא ייענו. הנשק העיקרי שיש בידם הוא חייל אוניברסאלי שאיכשהו הם הצליחו לייצר (ארלובסקי), ולכן הסיכוי היחיד להציל העולם הוא להעיר מתרדמתו את לוק דברו, החייל האוניברסאלי המקורי (ואן דם). אלא שאז מסתבר שכדי לבצע את משימתו יצטרך דברו להתגבר קודם כל על חייל אוניברסאלי נוסף, אויבו משכבר הימים – אנדרו סקוט (לונדגרן). בקיצור, חגיגה של טסטוסטרון עם טאץ' ישראלי: אקי אבני בתפקיד גנרל רוסי.

במאי: ג'ון היימס. שחקנים: בין ז'אן קלוד ואן דם, דולף לונדגרן, אנדרה ארלובסקי (98 דקות)

ברק שחור

דימה מייקוב (גרגורי דוברייגין) הוא סטודנט צעיר שלומד באוניברסיטת מוסקבה וחולם על קצת כסף, אוטו יפה והזדמנות לצאת עם חברתו לספסל הלימודים, נסטיה (יקטרינה וילקובה). ליום הולדתו הוא מקבל מאביו מכונית וולגה ישנה והנה – כל חלומותיו מתחילים להתגשם, הרבה בזכות העובדה שמסתבר שזו מכונית שיכולה לעוף. אלא שבעודו מרחף להנאתו מעל פקקי התנועה של מוסקבה, מגלה דימה שכל חלום יכול להפוך לסיוט. למזלו, לצדו עומד הברק השחור – גיבור חסר פחד ומורא שמוכן תמיד להגן על תושבי מוסקבה.

במאי: דמיטרי קיסליוב. שחקינים: גרגורי דוברייגין, יקטרינה וילקובה, איוון זהידוב (80 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully