וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי גילדת הבמאים: קמרון מול טרנטינו ורייטמן

עינב שיף

7.1.2010 / 20:10

ג'יימס קמרון מול אשתו לשעבר, קוונטין טרנטינו מול ג'ייסון רייטמן ולי דניאלס אולי יפתיע את כולם - הפרס שמנבא טוב מכולם את זוכה האוסקר יצא לדרך והקרב צמוד מתמיד

הוכרזו המועמדים לפרסי גילדת הבמאים של ארצות הברית, אחד הפרסים החשובים ביותר בעונת הפרסים, בעל אחוזי ניבוי גבוהים למדי לאוסקר. המועמדים הם ג'יימס קמרון על "אווטאר", קת'רין ביגלו, אשתו לשעבר של קמרון על "The Hurt Locker" חביב המבקרים, קוונטין טרנטינו על "ממזרים חסרי כבוד", ג'ייסון רייטמן על "למעלה באוויר" ולי דניאלס על "Precious".

הרשימה ששחרר איגוד הבמאים הערב (חמישי) לא מפתיעה במיוחד, אולי ניתן להתרשם מהיעדרו של קלינט איסטווד ("אינוויקטוס"), אשר היה מועמד לפרס המקביל בגלובוס הזהב. המועמדים בקטגוריות הנוספות בפרס, ביניהן הקטגוריה התיעודית (בה זכה ארי פולמן בשנה שעברה על "ואלס עם באשיר") יפורסמו בהמשך.

טקס פרסי איגוד הבמאים האמריקאי שייערך ב-30 בינואר בפעם ה-62 נחשב למנבא אוסקר ודאי בקטגורית "הבמאי הטוב ביותר" ואף לקטגורית "הסרט הטוב ביותר", לסרט אותו ביים הבמאי הזוכה.

ב-14 השנים האחרונות רק שלושה במאים (רון האוורד – "אפולו 13", אנג לי – "נמר דרקון" ורוב מארשל – "שיקגו") זכו בפרס איגוד הבמאים אך לא באוסקר, כשבסך כל שנות קיומו של הפרס רק 6 במאים זכו בפרס האיגוד אך לא בפרס האוסקר. גם בשנה שעברה זכה דני בויל בפרס על עבודתו בסרט "נער החידות ממומביי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully