וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושט ידך וגאגא בה

8.1.2010 / 9:40

ליידי גאגא לא הכי יפה ולהיות בן הזוג שלה זו עבודה קשה. אבל אתה מסתכל מסביב, תבין שאין עוד אחת כזאת

שאלו חז"ל, איזהו קו?ל? מיהו האדם המוערך על ידי הבריות? ויאמרו תלמידים, ליידי גאגא. רק לעתים נדירות מבצבצת לה דמות מסתורית שכזו, שמצליחה לכבוש את עולם הרוח בכזו קלילות ולהטיל צל אפרורי על כל מתחרותיה. כבר נתקלנו בחיינו בכוכבות פופ אטרקטיביות, ראינו אושיות אופנה בעלות טעם ייחודי, הכרנו אין ספור בלונדיניות בעלות מיניות מוחצנת וזמרות מצליחות עם קליפים מרהיבים ולהיטים קליטים - אבל ליידי גאגא לא רק מצליחה לשלב בין כל אלה בשיא הטבעיות, היא הרבה מעבר לזה. על אף המאמץ וההשקעה, נדמה שהיא עושה זאת בקלילות, ולא נותר לנו אלא לרחם על כל שאר הבנות בתעשייה, שבהשוואה אליה נראות בנאליות, מיינסטרימיות, נדושות ומשעממות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היא מתאמצת אבל זה נראה חסר מאמץ. גאגא/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מהו קו?ל? זה לא רק קור רוח, זו לא רק תעוזה אופנתית, זו בעיקר התחושה שהדבר האחרון שאכפת לה זו דעתם של אחרים. לא ברור איך היא עושה את זה, אבל למרות כל התהילה, השחיקה התקשורתית והשהייה התמידית בעין המצלמה, הליידי עדיין מצליחה לשמור על תדמית אניגמטית ומסקרנת. מי יכול לדמיין מה לעזאזל עובר לה בראש? האם היא מתכוונת לכל מה שהיא אומרת? האם היא נטולת מודעות חברתית? איך היא לא מובכת להצהיר בראיון, בקול רך וענוג ובטון רציני לחלוטין, שהדבר היחיד שמעניין אותה בגבר זה שיהיה מצויד היטב? איך אין בה טיפת מבוכה כשהיא לוחצת את ידה של מלכה אנגליה בזמן שהיא לבושה שמלת לקה אדומה מנופחת ועיניה מאופרות כליצן פסיכופת? האם היא איבדה כל רגש אחריות? האם היא חושבת שזה לגיטימי לעלות להופעה בישראל בחוטיני נועז, ולצרוח לעיני אלפי ילדים ובני נוער "Tel aviv, show me your dicks"?

ליידי גאגא פוגשת את המלכה אליזבת. GettyImages
איך לא אכפת לה מה המלכה חושבת עליה?!/GettyImages

והתלבושות הללו, היא באמת חושבת שזה יפה? האם מישהו חושב שזה יפה? הלא זה מוגזם, צעקני ומוזר, וגם אם הבחירות שלה מוערכות בעולם האופנה, הן הזויות לחלוטין, ולעתים קרובות ממש לא מחמיאות לה. אז מה יהיה איתה? האם היא יורדת מהפסים?

לשמחתה, דווקא סרטון קטן וצנוע שמסתובב ברשת הוא זה שממחיש את עוצמתה האמיתית, עם ביצוע אקוסטי ל"פפראצי" שמעניק לא רק לשיר עומק, אלא גם לדמותה כאמנית יוצרת, ומראה אותה מזווית שנשכחה מעט מהתודעה הציבורית: היא זמרת מעולה.

אז האם יכול להיות שיש לה את הכל? הלא גם עבורנו, הגברים, ליידי גאגא היא פנטזיה. זה מתחיל בעובדה שהיא די מכוערת, מה שמעניק את התחושה שהיא מושגת (ובצורה מוזרה אף מגביר את ההילה הסקסית שלה); ונמשך בהצהרותיה שהיא דו מינית, אלמנט שמצית את הדמיון לגבי האופציות המגוונות שעשויות להיווצר עמה במיטה. מנגד, אין ספק שהשהות בחברתה אינה פשוטה. מה הטעם בבת זוג סלבריטאית אם אינך יכול ללכת עמה לאירועי השטיח האדום? איזו חליפה בדיוק אנחנו אמורים ללבוש לצדה של הפסיכית הקטנה, כשהיא עטויה בתחרה שחורה על ראשה ונראית כמו חייזר? "למה היא לא יכולה להתלבש כאחת האדם?", נחשוב בתסכול בראשנו, "למה היא לא כמו כל שאר הכוכבות ההוליוודיות היפהפיות?". אבל אז נביט הצדה, נבחין שלמעשה כולן נראות אותו דבר, ואז נביט שוב בליידי שלנו, שצועדת בגאווה וללא חשש, נוריד בפניה את הכובע, נשבח אותה על התעוזה, ונשלים עם העובדה שמדובר בתופעה יחידה במינה, בבחורה הכי קולית בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully