וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי נדב לויתן הלך לעולמו

עינב שיף

10.1.2010 / 11:20

לויתן, שהוציא ספרים ואף חיבר עשרות שירים עבור אשתו, הזמרת חוה אלברשטיין, מת הלילה ממחלת סרטן הריאות והוא בן 67. אחיו, המשורר עמוס לויתן: "איש אוהב אדם שהקסים את כל סביבתו"

הקולנוען והסופר נדב לויתן הלך לעולמו הלילה (ראשון) כתוצאה ממחלת הסרטן והוא בן 67. לויתן מת בבית החולים בילינסון והלווייתו תיערך מחר בשעה 12:00 בבית העלמין ברמת השרון. לויתן הותיר אחריו את אשתו, הזמרת חוה אלברשטיין, שני ילדים וארבעה נכדים.

"קשה לי כל כך לעכל שאחי הצעיר הלך", אמר לוואלה! תרבות המשורר והעורך הספרותי עמוס לויתן, אחיו של נדב. "הוא התבגר בגיל, היה ברוך כישרונות, היה מוכשר בכל תחום ששלח ידו בו. הוא הספיק הרבה בחייו הקצרים. הוא היה איש מקסים, איש אוהב אדם שהקסים את כל סביבתו ומשך אליו קרובים ורחוקים".

נדב לויתן התפרסם בתרבות הישראלית כבמאי הסרטים "סיפור אינטימי", שם פגש את אלברשטיין, וכן הסרטים "אין שמות על הדלתות", "ילדי סטאלין", "בנות" ו-"גרופי". "אין שמות על הדלתות" אף השתתף בפסטיבל קאן ו"ילדי סטאלין" בפסטיבל ברלין. בשנת 2006 זכה לויתן בפרס אופיר למפעל חיים על פועלו ומי שהעניקה לו את הפרס היתה אשתו, אלברשטיין, בטקס מרגש.

בנוסף לקריירה הקולנועית, כתב לויתן את הספרים "מאכל תאווה", "פוליטיקה משפחתית" ו"מכתב לנכד מאת סבא". מאז נשא לאישה את אלברשטיין כתב עבורה שירים רבים, בעיקר באלבומי האולפן האחרונים שלה, "קוקוס", "מוצאי חג" ו"טבע האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully