וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופת אליל

עינב שיף

12.1.2010 / 12:59

סיימון קאוול ישאיר חלל גדול ב"אמריקן איידול" אחרי לכתו ולכן חשוב לשמור על האמונה ולמצוא מחליף הולם. מה אתם חושבים?

בתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף ובאנשים שסיימון קאוול שלח אותם למות מבושה אחרי סשן העינויים שעברו אצלו. לכן, המחליף/ה המיועד של הבריטי עם הפה המטונף, חייב/ת את הרקורד שיש לקאוול לכל הפחות, שפה מושחזת (או מבטא בריטי שכבר יעשה את העבודה לבד) וציניות מרשעת. על הציצי הגברי, המלתחה המשעממת והחיוך הלבן באופן מחשיד - נוותר לו.

ערב עלייתה של "אמריקן איידול" בארה"ב, קבלו את חמש ההצעות שלנו לסיימון קאוול הבא

מקס מרטין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ובניגוד לקאוול, אף אחד לא יעקם גבה אם יקומו לחתיך הזה מעריצות/מערכת וואלה!, צילום מסך

נפתח דווקא בדמות שנראית הקרובה ביותר לזו של קאוול. מרטין קרל סנדברג, המכונה "מקס מרטין" הוא מכונת הלהיטים הבלתי מעורערת של העשור, האיש שידע לכתוב ולהפיק את הבק סטריט בויז, פינק, בריאן אדמס, בריטני ספירס ואפילו את הכוכבת הלוהטת האחרונה שיצאה מארצות הברית, Ke$sha, בוודאי יוכל להעיר לכמה בני תשחורת על יכולות השירה הבוסריות שלהם.

מרטין ראה הכל בתעשייה נוצצת ומזויפת כאחד. הוא יחסית אלמוני בכל הנוגע לקדמת הבמה (הוא לא מרבה להתראיין כלל) כך שלצופי "אמריקן איידול" הוא ייראה כשינוי מרענן במיוחד ומי יודע – אולי בזכותו נזכה לשבוע בריטני ספירס בתכנית.


למה כן: כי אין הרבה מפיקי פופ וכותבי שירים עם קבלות כמו שלו ב-20 השנים האחרונות.

למה לא: כי הוא ידרוש, ובצדק, הרבה יותר כסף מקאוול, שלא בדיוק חי מהיד לפה.

שרה פיילין

שרה פיילין. on Edmonds, AP
קונספט חדש: בעת זיוף תשלוף פיילין את רובה הציד. נראה אותו מזייף שוב. פיילין/AP, on Edmonds

פיילין היא נציגה מובהקת של הפוליטיקה במאה ה-21: המאה בה כריזמה תקשורתית, קריצה מטופשת ושפה ייחודית ינצחו את העובדה שאתה לא חכם במיוחד. הופעותיה הטלוויזיונית של המועמדת הרפובליקנית לתפקיד סגנית הנשיא ומושלת אלסקה בעבר הן אירוע מרתק, קצבי ודינמי, בדיוק כמו שכל פרק ב"איידול" צריך להיות.

עם הפיכתה לסופרת ואף הצטרפותה לפוקס ניוז, השייכת לרשת המשדרת את "איידול", התוספת שלה לתכנית תראה טבעית. מה גם שהיא תתרום לגיוון מעניין עם פאנל שכולו כמעט נשי ויש בו רפובליקנית, שחור, לסבית ומוזיקאית עם שם מוזר להפליא.

למה כן: כי לעומת הפה שלה, סיימון קאוול הוא צביקה פיק.

למה לא: כי בכל הנוגע להבנה מוזיקלית, פאולה עבדול לידה היא סיימון קאוול.

בריאן אינו

בריאן אינו, פיטר גבריאל. Lionel Cironneau, AP
רק שידבר בבריטית והוא יהיה מעולה. אינו עם פיטר גבריאל/AP, Lionel Cironneau

אם מקס מרטין הוא הלחם והחמאה של הפופ, בריאן אינו נחשב לקצפת והתותים. המפיק המוזיקלי שהמציא מחדש את דיוויד בואי, כיכב ברוקסי מיוזיק, שדרג את הטוקינג הדז ויו-2 ועשה מכריס מרטין בונו, ירים את הרמה המוזיקלית של "איידול" (או יוריד את הרמה של עצמו, הכל תלוי).

מה גם, שאינו ימלא באופן מושלם את משבצת הבריטי שמביט על האמריקאים בבוז מלא תדהמה.

למה כן: כי רק הוא יביא את כריס מרטין לשבוע קולדפליי בתוכנית.

למה לא: אתם באמת רואים אותו מעביר אחד כמו אדם למברט?

קוונטין טרנטינו

קוונטין טרנטינו. AP
אולי, אם יהיה לנו מזל, כל עונה תיגמר בקרב מלא דם. חבל רק שהוא פספס את קליי אייקן. טרנטינו/AP

מי שזוכר את האירוח של טרנטינו ב"אמריקן איידול" בתפקיד המנטור, לא יכול לשכוח באיזו תשוקה ותחושת שליחות הגיע אחד מאנשי הקולנוע המבריקים אי פעם לתוכנית הזו. טרנטינו מביא איתו צבעוניות, חזון ויזואלי עצום, אהבה גדולה לתרבות הפופ וגם הבנה מוזיקלית מעמיקה למדי, למי שמכיר את פסי הקול של סרטיו. פה גדול (פיזית ומטאפורית כאחד) יש לו. מה עוד צריך?

למה כן: כי טרנטינו הוא הפיתרון המושלם למי שמנסה לחשוב מחוץ לקופסה, בדיוק מה ש-FOX לא עשו כשגייסו את אלן דג'נרס.

למה לא: בניגוד לקאוול שמשדר קור רוח וסבלנות לפני שהוא מוריד למתמודד את הראש, הגמגום הטרנטינואי עלול לגרום לוידאו ההריגה להיות איטי ומייגע.

פאולה עבדול

פאולה עבדול. Matt Sayles, AP
בלי סיימון קאוול אולי היא תתחיל להשמע הגיונית. עבדול/AP, Matt Sayles

כל מרימי הגבות מוזמנים לשבת ולחשוב על הדברים בהיגיון: שני הדברים שהציקו לפאולה עבדול בתוכנית שעשתה יופי לקאמבק שלה, היו סיימון קאוול והכסף שסיימון קאוול מקבל.

כעת, מששני האלמנטים האלו פונו מדרכה, אולי אפשר יהיה לראות את עבדול האמיתית: נחרצת, ביקורתית, עניינית ואף מסוגלת להבחין האם המתמודד שמולה ביצע שיר אחד או שניים.

למה כן: כי בהיעדרו של קאוול, "אמריקן איידול" חייבת את אחד העוגנים שהפכו אותה לתוכנית הנצפית ביותר בארצות הברית. גם הבלונד של ריאן סיקרסט לא יחזיק כל כך הרבה זמן.

למה לא: כי את פתיחת בקבוקי השמפניה בהפקת ה"X Factor" יקדימו ליום שבו עבדול תחזור ל"אמריקן איידול". היא כבר תמצא איזה בקבוק משלה לחגוג איתו.

העונה החדשה של "אמריקן איידול" תשודר ב-HOT וב-yes בימי שישי ושבת בשעה 18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully