וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

אריאל קריל

14.1.2010 / 7:30

קצת מתח והרבה רומנטיקה חוצת יבשות עולים הערב על המסך הגדול, עם חמישה סרטים שייקחו אתכם מארה"ב לאירלנד ומצרפת לקזחסטן

זה מסובך

"רוק 30" פוגש את "קרמר נגד קרמר" פוגש את "הורים במשרה מלאה" – זה מה שיוצא כשמכניסים את אלק בולדווין, מריל סטריפ וסטיב מרטין למשולש אהבה. ג'ייק (בולדווין) וג'יין (סטריפ) גרושים כבר עשר שנים, אבל כשהם נפגשים במהלך טקס סיום הלימודים של בנם המשותף, הניצוצות חוזרים לעוף. אלא שג'ייק בינתיים התחתן מחדש ועכשיו ג'יין היא זו שמוצאת את עצמה בתפקיד האישה האחרת. לא רק זה, יש לה גם מחזר בשם אדם (מרטין) שבאמת מתאהב בה ולא רק רוצה איתה סקס מזדמן כמו ג'ייק. בקיצור, החיים מסובכים אבל הקומדיה רומנטית.

דבר הביקורת: על אף העבודה הטובה של צוות השחקנים המושך, "זה מסובך" הוא קומדיה רומנטית צפויה שהולכת על צחוקים במקום על עידון וניואנסים רגישים.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 55, מטאקריטיק – 57.

במאית: ננסי מאיירס. שחקנים: אלק בולדווין, מריל סטריפ, סטיב מרטין (118 דקות)

שנה מעוברת

באירלנד, מסתבר, יש חוק שקובע שכל גבר שמקבל הצעת נישואים ב-29 בפברואר חייב להיענות לה. למזלה של אנה (איימי אדמס), נסיעת העסקים של בן זוגה, ג'רמי (אדם סקוט), לדבלין נופלת בדיוק על שנה מעוברת ועוד בסמוך לתאריך הנכסף. כמובן שאחרי ארבע שנים שבהן היא מחכה לשמוע ממנו את השאלה שהפכה את רגב הוד לכוכב על, אין מצב שאיימי תפספס הזדמנות שכזו והיא מיד אורזת את הפקלאות ושמה פעמיה לכיוון הבירה האירית. אלא שהדרך לדבלין לא כל כך פשוטה ומזג האוויר הסוער מעמיד בפניה לא מעט במכשולים. כאן נכנס לתמונה דקלן (מת'יו גוד), אירי חסון שאינו יכול לסרב לאישה במצוקה. יחד הם יוצאים למרדף נגד השעון – הכל כדי שאיימי תוכל לנצל את החוק המיוחד במינו. אלא שעד שהם מגיעים אל היעד, כבר ממש לא ברור למי בדיוק איימי צריכה להציע את ההצעה הנחשקת.

דבר הביקורת: איימי אדמס מפתה כתמיד, אבל אפילו היא לא יכולה להציל את "שנה מעוברת" מעודף הקלישאות והתסריט הבלתי מצחיק בעליל שמהם הוא מורכב.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 20, מטאקריטיק – 33.

במאי: אננד טאקר. שחקנים: איימי אדמס, מת'יו גוד, אדם סקוט (96 דקות)

הקופסה

ריצ'רד קלי, האיש מאחורי "דוני דארקו", חוזר עם מותחן מדע בדיוני נוסף ודילמה פילוסופית מורטת עצבים. נורמה (קמרון דיאז) וארתור לואיז (ג'יימס מרסדן) מוצאים יום אחד קופסה על מפתן דלתם. מיד לאחר מכן מגיע גבר מסתורי (פרק לנגלה) שמסביר להם שבכל פעם שילחצו על הכפתור האדום שבתוך הקופסה, הם יזכו במיליון דולר, אבל – אבל גדול – בנוסף, אדם כלשהו בעולם ימות באופן שרירותי. מרגע זה הכל קורה מאוד מהר ובעודם מתלבטים מה לעשות, מוצאים עצמם נורמה וארתור במצב בלתי אפשרי שמצריך מהם לקבל כמה החלטות קשות למדי.

דבר הביקורת: סרט מלא דמיון אבל לעיתים קרובות מופרך, שמציע כמה ריגושים אבל לרוב מרגיש מקוטע מדי.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 44, מטאקריטיק – 47.

במאי: ריצ'רד קלי. שחקנים: קמרון דיאז, ג'יימס מרסדן, פרנק לנגלה (115 דקות)

טולפן

כשאתה מחליט להיות רועה צאן באמצע ערבות קזחסטן, כדאי מאוד שתהיה לך אישה. למה? כי הבעלים של מעט הקרקע שטובה למרעה החליט שרק לרועים רציניים, עם נשים ושתי רגליים על הקרקע, תוקצה חלקה. ומה תעשה עם הרווקה היחידה ברדיוס של מאה מייל היא בחורה חידתית בשם טולפן? ולאן תגיע אם טולפן הזו החליטה שאינך ראוי לזכות בידה בגלל שיש לך אוזניים בולטות מדי? ברוכים הבאים לעולמו של אסא, מלח שהשתחרר לא מכבר משירות בצי הרוסי והחליט שלגדל צאן באמצע שום מקום זה מה שהוא רוצה לעשות בחיים.

דבר הביקורת: רועי צאן קזחיים זוכים למחווה הקולנועית לה הם ראויים, בסרט הביכורים המקסים ונטול הסנטימנטליות של סרגיי דבורצבוי.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 97, מטאקריטיק – 88.

במאי: סרגיי דבורצבוי. שחקנים: טולפברגן בייסאקלוב, אסקט קוצ'ינצ'ירקוב, סמאל יסילנמובה (100 דקות)

אהבתיה

לפייר (דניאל אוטיי) יש בן והבן הזה החליט לנטוש את אשתו (פלורנס לוארה קאיי) ואת שתי בנותיהם. האב אכול רגשות האשם בגלל המעשה של בנו מחליט לשתף את כלתו בסוד שרודף אותו כבר עשרים שנה והפך אותו למי שהוא – לטוב ולרע: סודו של גבר שלא העז ללכת בעקבות רחשי לבו, שבחר בנתיב חיים בטוח ונוח על פני אהבה אסורה.

במאי: זאבו ברייטמן. שחקנים: דניאל אוטיי, מארי-ז'וזה קרוז, פלורנס לוארה קאיי (99 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully