וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרה חדשה של הצגות יחיד במרכז ז'ראר בכר

עינב שיף

16.1.2010 / 9:12

לא פחות מ-8 הצגות יחיד יעלו במרכז הירושלמי החל מהשבוע הבא, ביניהן עיבוד ליומני לאה גולדברג בביצוע שירה פרבר

מרכז ז'ראר בכר בירושלים יפתח בשבוע הבא סדרה של 12 הצגות יחיד, 8 מהן בבכורה, תחת הכותרת "מרכז הבמה". הסדרה נועדה להעניק במה ליוצרים עצמאיים תוך מתן דגש על סיוע לצעירים. ההצגה שתפתח את הסדרה היא "דוד המלך", עיבוד מחודש לספרו של ג'וזף הלך "אלוהים יודע".

בנוסף, היוצרים אביגיל רובין ויואב ברתל יציגו את "המרקיד", רוזינה קמבוס תשחק ב"הפורצת" ואילו יונתן עוזיאל ישחק ב"קשטנקה" של צ'כוב. בכורות נוספות ייערכו למחזות "נוסעת בחלל הפנוי", "אולי מחר אני אהיה" (שירה פרבר בביצוע מעובד ליומני לאה גולדברג), "כעפעפי שחר" (עיבוד תיאטרלי לספרו של חיים סבתו) ו-"חוות החיות" שביים רן שחף לקלסיקה של ג'ורג' אורוול. ההצגות האחרות בסדרה הן "ז'אק", "לבדה", "פרופורציות" ו"מיי פירסט סוני".

"מחזות יחיד, דומים בדיאלוג שלהם עם הקהל לחוויה של סרט תיעודי", אומרת אורי אגוז, המנהלת האמנותית של "מרכז הבמה". "הדיאלוג הוא אינטימי ועמוק יותר. נוצרת התקרבות הדרגתית בין הצופה לבין הדמות והחיבור הזה מוליך להבנה מעמיקה יותר של הסיטואציה שההצגה מציבה במרכז. במונודרמה, יש לרוב תעוזה גדולה יותר בהתבוננות בנבכי הנפש של הדמות שדרכה עובר הסיפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully