וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשע עם חיוך זחוח: כריסטופר מקדונלד - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

19.1.2010 / 13:42

מחפשים רשע עם חיוך זחוח? סוכנות שחקני המשנה של גיא שמי שולפת את תיק העבודות של כריסטופר מקדונלד

כריסטופר מקדונלד נולד ב-1955 בניו יורק סיטי כאחד משבעה ילדים, אך התבגר ברומיולוס, באפ-סטייט ניו יורק, שם אביו עבד כמנהל ומנהל מוזיקלי בבית ספר. למקדונלד רזומה טלויזיוני עשיר, הכולל את: "חופשי על הבר", "אביר על גלגלים", "אזור הדמדומים", "מאטלוק", "שפץ ביתך" ושלל גרסאות של "חוק וסדר". על המסך הגדול הוא מלוהק לרוב לתפקידים שליליים עד רשעים, כשגובהו והחיוך הזחוח שלו מצליחים להרגיז אותנו ו/או את הגיבור/ים בסרטים השונים. נוכל למצוא אותו בקושי רב בסרטים כמו: "ת'למה ולואיז", "סחלב פראי 2", "סחרור בשחקים", "הפרופסור המפוזר", "מועדון הגולגלות", "השמועה אומרת ש...", "לא דופקות חשבון", "בית השפנפנות", "סכין בלב", "פרחים שבורים", "חמשת האלופים", "האחות בטי" ו"משחק הוגן" עם סינדי קרופורד, כאשר דמותו הזכורה ביותר חייבת להיות ה"שוטר" מק'גאווין, שחקן הגולף השחצן שמנסה להרוס ל"האפי" גילמור (אדם סנדלר) את החיים ב"גילמור המאושר". הוא חבר קרוב של השחקנית שריל לי (לורה פאלמר מ"טווין פיקס") והוא נהג מרוצים חובב.

"גילמור המאושר" – הרע הראשי

"האפי" גילמור (אדם סנדלר) שחקן הוקי כושל, מחליט בעל כורחו ועקב הנסיבות, לעשות הסבה מקצועית לגולף (בכדי לזכות בפרס כספי) , שם להפתעתו (ולהפתעתנו), עושה חיל. הסביבה הגולפאית מתקשה מעט בתחילה להתמודד עם הסגנון הייחודי שלו הכולל צעקות, קללות ומכות, אך עד מהרה (כצפוי בסרטים של אדם סנדלר), הם לומדים לקבלו ואף להנות ממנו. כולם מלבד "שוטר" מק'גאווין (מקדונלד), האלוף הנוכחי שמרגיש שגילמור אוטוטו "גונב לו את הרעם". מקגאווין השנוא הוא דמות שטוחה, רדודה ועל גבול המושלמת. אולי שלוש דקות אל תוך האקספוזיציה שלו ואתם כבר שונאים אותו ממש וכמובן שבסוף (הטוב) אי אפשר שלא לשמוח לאיד. באחת מסצנות ההתנגחות בין השניים תוכלו להיזכר בחילופי הדברים הבאים: "שוטר":"אתה בצרות גדולות חבריקו, אני אוכל חתיכות חרא כמוך לארוחת בוקר!!". גילמור: "אתה אוכל חתיכות חרא לארוחת בוקר?"

"האיש שלא היה שם" – איש המכירות

אד קריין (בילי בוב ת'ורנטון) הספר, מאוד לא מרוצה מהחיים שלו ומחליט לעשות פעולה. פעולה זו, מובילה לפעולה אחרת, שבתורה מובילה לסדרת אירועים מצערים, בסופם אשתו הבוגדנית דוריס (פרנסס מקדורמנד) מוצאת את עצמה בכלא על לא עוול בכפה. התאבדות אחת ותאונת דרכים אחר-כך, משאירות את אד מחוסר הכרה, אז הוא נזכר באיש מכירות (המון אנשי מכירות בסרט הזה), שניגש אליו כאשר ישב במרפסת ביתו וניסה לשכנע אותו להחליף את החצץ שבכביש הגישה לחניה שלו לאספלט (הדבר הבא!) בשלב הזה מגיעה דוריס במכוניתה, קורעת לאיש המכירות (מקדונלד) את הברושור ואומרת לו "להתחפף". אמנם זה תפקיד של פחות מדקה, אבל ב"האיש שלא היה שם" נוכל למצוא שלל פרצופים מוכרים שלא עוברים את ה-60 שניות. ככה זה אצל האחים כהן. מקצועיות.

"רקוויאם לחלום" – האיש מהטלוויזיה

אין המון עלילה ב"רקוויאם לחלום", תכלס, מה שאנחנו מקבלים זה ארבעה אנשים שעד סוף הסרט הורסים לעצמם את החיים לגמרי. מריון סילבר (ג'ניפר קונלי) רוצה לעצב בגדים אבל עקב בעיית הקוקאין ההולכת וגדלה שלה, היא נאלצת לבצע מין אורלי ב"ביג טים" (קית' דייוויד). טיירון מפתח תלות דווקא בהרואין ומתחיל לפנטז על הילדות עם אמא שלו. הארי גולדפארב (ג'ארד ליטו) משתמש בהרואין ובקוקאין ומתעלם לחלוטין מהפצע המזוהם שגדל לו על היד ואילו אמא שלו שרה (אלן בורסטין(, שרוצה להיות בטלוויזיה, מתחילה דיאטה שמאיימת להכריע אותה. טאפי טיבונס (מקדונלד) הוא המנחה בתוכנית הטלויזיה בה גב' גולדפארב רוצה להשתתף והוא רוב הזמן מדבר על הבעיות שבאכילת בשר אדום וסוכר. הוא לאו דווקא דמות שלילית, אבל סופה של שרה הוא די באשמתו.

"סיוט בחדר המורים" - האבא

קייסי קונור (אלייז'ה ווד) בבעיה, סגל המורים בבית הספר שלו מתנהגים מוזר והתיאוריה היא שהשתלטו עלייהם חייזרים. הסתתרות בארון שבחדר המורים, אישור החשד (תוך כדי הפיכתה של אחות בית הספר לחייזר) וגילויו של קייסי, שולחים את הוריו לשיחה עם המנהלת (ביבי ניורת') ובמזל גדול הם יוצאים משם כמו שבאו. אבא קונור (מקדונלד) כמובן לא קונה את הסיפור ומחרים לקייסי את האינטרנט, הטלפון ואוסף הפורנו. אנחנו לא זוכים לראות את מר קונור יותר מדי אחרי פעולת הקירקוע. אבל בכל מקרה, הזקן הצרפתי שלו עוזר לו להראות טיפה פחות כמו הרע וטיפה יותר כמו אבא של מישהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully