וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטר רוט - "לורן"

עינב שיף

20.1.2010 / 8:00

באמצע הקלטות אלבום הסולו השני שלו, הבין פיטר רוט שהוא צריך לעזוב הכל ולהקליט אלבום שלם משיריו של שמוליק צ'יזיק, מהמוזיקאים המרתקים שחיו בישראל. קבלו את הסינגל הראשון

יח"צ - חד פעמי

פיטר רוט, אחד המוזיקאים העסוקים בישראל, חוזר עם אלבום סולו שני שיוקדש לשירי שמוליק צ'יזיק ז"ל, מהכותבים והמלחינים המבריקים שהיו לפופ הישראלי ("רוצי שמוליק", "אף אחד לא מזיל דמעה", "בחברה להגנת הטבע"). צ'יזיק הלך לעולמו בשנת 1987 והוא בן 42 בלבד, לאחר שנים בהן סבל ממצב נפשי קשה ואף אושפז בשל מצבו.

רוט מבצע באלבום שירים שהולחנו לראשונה עבור הפרויקט וכן יבצע שירים של צ'יזיק שהולחנו על ידי אחרים בעבר. הסינגל הראשון מתוכו, "לורן" רואה אור היום (רביעי). את השיר הלחין יזהר אשדות, שהפיק מוזיקלית את האלבום.

"בשנת 84 כשהייתי בן 10, היה שיר אחד שתפס אותי חזק, זה היה 'אף אחד לא מזיל דמעה'", מספר רוט. "לא ידעתי מי שר , כתב, או הלחין אותו, אבל משהו בהגשה ובקול הממש לא מהוקצע ריגש אותי גם בתור ילד. ב-2006 , 22 שנים מאוחר יותר הקלטתי את השיר מחדש באלבום משותף לאריק איינשטיין ולי. זאת היתה עבורי הנקודה בזמן בה התחלתי להתעניין בצ'יזיק".

פיטר רוט. אריאל ון סטראטן,
מסע אישי אחרי אגדת פופ. רוט/אריאל ון סטראטן

"מצאתי את עצמי חוקר את הביוגרפיה הקצרה והלא פשוטה של האיש", הוסיף רוט, "המסע אליו יצאתי הוליד מפגשים מרתקים עם אהובות ישנות וחברים קרובים של צ'יזיק, שפתחו את לבם בפניי ואף העניקו לי טקסטים שמעולם לא נחשפו או הולחנו. למרות שהייתי עמוק בתהליך של הקלטת אלבום סולו שני שלי, קול פנימי חזק הניע אותי להפסיק הכול ולהקליט אלבום משירי צ'יזיק".

רוט, שגם עובד במקביל על אלבום חדש עם מוניקה סקס שיתף באלבום את רע מוכיח על התופים, משה לוי (שניגן עם צ'יזיק) באורגן והמונד, וכן את עמית יצחק. האלבום צפוי לצאת בחודשים הקרובים ולעשות צדק עם צ'יזיק, שהתפרסם בעיקר בשל כתיבתו לאריאל זילבר ושדיסק שלם משיריו לא יצא מעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת הסינגל "אף אחד לא מזיל דמעה" של צ'יזיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully