וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עג'מי ברשימה המקוצרת לאוסקר

20.1.2010 / 20:30

סרטם של סכנדר קובטי וירון שני נכנס לרשימה מקוצרת של תשעה סרטים מתוכם ייבחרו 5 להתחרות בקטגורית הסרט הזר בטקס פרסי האקדמיה לקולנוע

"עג'מי" אולי לא זכה למועמדות בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס גלובוס הזהב האחרון, אבל לעת עתה, יכולים במאי הסרט, סכנדר קובטי וירון שני, לקוות למועמדות בטקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע.

היום (רביעי) פורסמה הרשימה המקוצרת של הסרטים הזרים שיתחרו בקטגוריה לקראת האוסקר. המדינות הנוספות ברשימה, לצד "עג'מי" שנשלח מטעם ישראל עם זכייתו בפרס אופיר הן: ארגנטינה עם "El Secreto de Sus Ojos", אוסטרליה עם "Samson & Delilah" (שניצח את עג'מי בפסטיבל קאן בקטגורית מצלמת הזהב לסרט ביכורים), בולגריה עם "The World Is Big and Salvation Lurks around the Corner", צרפת עם "Un Prophète", קזחסטן עם "Kelin", הולנד עם "Winter in Wartime", פרו עם "חלב הצער" (זוכה פסטיבל ברלין) והזוכה הטרי בפרס גלובוס הזהב, מיכאל הנקה, ו"סרט לבן".

תשעת הסרטים נבחרו מתוך 65 סרטים ממדינות ברחבי העולם, לאחר שוועדה מיוחדת של האקדמיה לקולנוע צפתה בכולם. החל מיום שישי, 29 בינואר, יצפו במועמדים הללו חברי אקדמיה בניו יורק ובלוס אנג'לס למשך 3 ימים, אז יקיימו הצבעה ויצמצמו את הרשימה ל-5.

מפיק הסרט, מוש דנון בתגובה לוואלה! תרבות: "תשעה מתוך 65 זה מכובד. אנחנו שמחים כי זה יעזור להביא צופים אמריקאים לבתי הקולנוע החל מ-3 בפברואר בחמישה בתי קולנוע בניו יורק ובהמשך בעשר ערים נוספות. מחכים בסבלנות להכרזה ב-2 בפברואר".

טקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע יתקיים ב-7 במרץ בלוס אנג'לס וינחו אותו סטיב מרטין ואלק בולדווין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully