וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון לשם: "לא בטוח שהפרויקט עם יונית לוי יהפוך לסרט"

עינב שיף

23.1.2010 / 18:40

באירוע "שבתרבות" שהתקיים בבאר שבע, סיפר הסופר ואיש התקשורת כי הוא עובד ביחד עם מגישת החדשות על תחקיר שעוסק בעיתונאיות אמריקאיות שסיקרו את מלחמת העולם השנייה

הסופר ואיש התקשורת רון לשם חשף היום (שבת) פרטים נוספים על הפרויקט שעליו הוא עובד עם מגישת החדשות של ערוץ 2, יונית לוי. על פי דברים שאמר לשם באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, הפרויקט עוסק בעיתונאיות אמריקאיות שסיקרו את מלחמת העולם השנייה על אף שמעמד הנשים בחברה האותה תקופה היה נחות והגישה לחזית למעשה נאסרה עליהן.

"היתה קבוצה של 107 נשים שהחליטו שזה האירוע הגדול ביותר של האנושות ולכן גם האירוע הגדול בתולדות העיתונות", אמר לשם. "הנשים פרצו את הדרך והסתננו לחזית והחליטו לדווח משם ודרך העבודה הזאת הצליחו להציל מחדש את העיתונות. בעוד הגברים נצמדו לגנרלים והביאו מהם כותרות, הנשים נצמדו ללוחמים והביאו קולות מהשטח. הן היו הרבה יותר רגישות לפרטים וגם היו פחות מחויבים לדוברים של הצבא. לדוגמה, אחד העיתונאים עמד על נושאת המטוסים וחיכה לחומר מאשתו, מרתה, שהסתננה בתוך תא שירותים של ספינת בית החולים וכך היתה הראשונה שהגיעה לחופי נורמנדי".

"הנשים היו אלה שהביאו את הסקופים הגדולים בתולדות המלחמה", המשיך לשם, "למשל, המגע הראשון בין הצבא האמריקאי לרוסי. ובכל זאת רגע, אחרי המלחמה, הן חזרו לארצות הברית ובעוד כל העיתונאים הגברים הפכו למנכ"לים של רשתות גדולות ולמגישים, הן עזבו את הבמה. חלקן הועפו וחלקן בחרו לעזוב את זה".

"אנחנו מתעסקים בזה כרגע כמחקר אקדמי", הבהיר לשם. "עדיין לא ברור אם זה יהיה סרט. אנחנו לומדים מתוך עניין, כי שנינו עיתונאים ושנינו חובבי היסטוריה".

"לא מפריע לי שימכרו ארבעה ספרים במאה שקלים"

לשם, אחד הסופרים המצליחים בישראל, התבטא גם בנושא שוק הספרות התחרותי הקיים בישראל. "יורם קניוק עובד על ספר חמש שנים ומצליח להרוויח בקושי 5,000 שקלים על ספר. זוהי סיטואציה בלתי נסבלת", אמר לשם, שהוציא את ספרו האחרון, "מגילת זכויות הירח" בהוצאת כנרת זמורה-ביתן, שבבעלותה נמצאת רשת צומת ספרים והקשר ביניהן נמצא במרכז הסכסוך בין הסופרים, המו"לים והרשתות.

"המצב של השוק הזה דורש טיפול רגולטורי", הוסיף לשם. "הסיבה ,למשל, שיש כל כך הרבה מחזאות ישראלית היא שכיום הכתיבה לתיאטרון היא ההכנסה הטובה ביותר לכותבים, יותר מקולנוע וטלוויזיה. הפרנסה הכי טובה הוא התיאטרון בגלל שהמדינה חייבה את התיאטראות להפריש 10% מהמחזור של כל הצגה לכותב". עם זאת, הבהיר לשם, הוא אינו מתנגד למבצעי ה-"4 במאה", המתקיימים ברשת שבבעלות המו"ל שבו הוא מוציא את ספריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully