וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המפיקים בארצות הברית בחר ב"מטען הכאב"

עינב שיף

25.1.2010 / 7:35

סרטה של קת'רין ביגלו זכה לרגע של נחת בעונת הפרסים עם ניצחון על "אווטאר". פרסים גם ל"למעלה", "רוק 30", "מד מן" ו"60 דקות"

"מטען הכאב", סרטה של קת'רין ביגלו אודות יחידה לפירוק פצצות הפועלת בעיראק, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר של השנה מטעם איגוד המפיקים האמריקאי (PGA) בטקס שנערך הלילה בלוס אנג'לס בפעם ה-21.

ביגלו, שגם שימשה כאחת ממפיקות הסרט, קיבלה את הפרס ואמרה כי "רק המפיקים יבינו עד כמה קשה לצלם סרט, במיוחד סרט מלחמה קטן וקשוח שצולם בקיץ החם של המזרח התיכון".

באשר ליחס בין הפרס לאוסקר, ב-20 שנות הטקס זכו 12 סרטים שזכו בפרס איגוד המפיקים גם בפרס הסרט הטוב ביותר. "מטען הכאב" גבר על יריבו הגדול "אווטאר" וכן על 8 שמונה יריבים נוספים, במתכונת המקבילה למתכונת שתתקיים השנה בפרס האוסקר, במסגרתה יתמודדו 10 סרטים על פרס הסרט הטוב ביותר.

איגוד המפיקים העניק פרסים בתחום הקולנוע גם בקטגוריות המוקדשות לסרטי אנימציה ולסרטים דוקומנטריים. בפרס האנימציה זכה "למעלה" ובפרס סרט התעודה זכה "The Cove", העוסק בהרג לווייתנים ביפן.

בקטגוריות הטלויזיה זכתה "רוק 30" בפרס לסדרה הקומית הטובה ביותר, "מד מן" בפרס הדרמה הטובה ביותר ו"60 דקות" הוותיקה בפרס לתוכנית חדשות. "דו"ח קולבר", תוכניתו הפופולרית של סטיבן קולבר, זכתה בפרס לתוכנית הבידור הטובה ביותר. "Grey Gardens" בכיכובה של דרו ברימור זכה בפרס לסרט הטלוויזיה/מיני סדרה הטובה ביותר.

מארק ברנט, אבי הריאליטי האמריקאי בעידן החדש זכה לפרס הוקרה על פועלו בטלוויזיה. פרסי הוקרה הוענקו גם לאולפני פיקסאר, אולפני סוני, יוצר הטלוויזיה ג'וס ווידון ("באפי ציידת הערפדים") ומפיקי הסרט "Precious".

עונת הפרסים בארצות הברית מתקרבת לשיאה, עת יכריזו בשבוע הבא (2 בפברואר) על המועמדים לפרס האוסקר שיוענק ב-7 במרץ. לפני כן, יעניק איגוד הבמאים האמריקאי את פרסיו, הנחשבים למדד המהימן ביותר לזכייה באוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully