וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: השרה לבנת תציג מודל חדש לחוק הסופרים

עינב שיף

25.1.2010 / 11:35

לאחר סדרת דיונים של ראש מנהל התרבות עם סופרים, מו"לים וכן יוזם החוק המקורי ניצן הורוביץ, תצטרף השרה רשמית ליוזמת הורוביץ לרגולציה בשוק הספרים

שרת התרבות והספורט תציג מחר (שלישי) את "החוק להגנה על הספרות", שהוא בעצם גלגול נוסף של החוק שהציג בעבר חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ). השרה תקיים מסיבת עיתונאים משותפת מחר ותציג את תוכניתה ביחד עם חבר הכנסת הורוביץ, עם יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי) ועם ראש מנהל התרבות במשרד, צח גרניט.

כפי שפורסם בוואלה! תרבות, החוק אותו תציג לבנת מבוסס על מודל שגובש במשרד התרבות על בסיס הצעת החוק של חבר הכנסת הורוביץ. הצטרפותה של לבנת ליוזמה של הורוביץ מחזקת את האפשרות ששוק הספרים יתנהל תחת רגולציה, בניגוד לעמדת רשתות מכירת הספרים, כמו סטימצקי וצומת ספרים. זאת, לאחר שבעבר התנגדה הממשלה להצעתו של הורוביץ בשל ההפרעה למדיניות השוק החופשי. אולם נראה שהקמפיין הציבורי המאסיבי שניהולו הורוביץ וסופרים בכירים אחדים, כמו יורם קניוק, אלי עמיר דורית רביניאן, נושא פרי.

גורם בכיר בעולם הספרות אמר היום לוואלה! תרבות שהצעת החוק תכלול קביעת מקסימום הנחה לקמעונאים, בעיקר כדי למנוע הטבות לספרי כנרת זמורה ביתן ברשת צומת ספרים. בנוסף, ייקבע מחיר מינימלי לתמלוגים עבור הסופרים - מחיר אחד לסופרים וותיקים ומחיר אחר לסופרי ביכורים. עם זאת, התריע אותו גורם, הוצאת הסעיף בחוק המקורי של הורוביץ האוסר על בעלות צולבת בין רשת חנויות להוצאת ספרים, תביא לכך שהחוליים הרבים בתעשיית הספרות יימשכו.

"ההצטרפות של לימור חשובה מאד", אמרה לוואלה! תרבות מנכ"לית סטימצקי, איריס בראל. "אני בטוחה שכמו שהיא עזרה לקולנוע, היא תחזיר את השפיות והתרבות לתעשייה הזו. אני באמת לא באתי לפתור בעיה לסטימצקי בנושא הזה. אני רק מקווה שמה שלימור לבנת תעשה זה לדאוג שמו"לים, עורכים ומתרגמים יחיו בכבוד".

השרה לבנת הודיעה בעבר על תמיכתה בסופרים והמו"לים במאבק נגד רשתות השיווק. "צריך להגן על הסופרים, המו"לים, המתרגמים, המאיירים והעורכים", אמרה השרה במהלך טקס הענקת אותות הוקרה לסופרות תמר בורשטיין לזר והסופרת דבורה עומר. "אי אפשר להשאיר אותם לשוק הפרוע. אם יוצרי התרבות ייפגעו, החברה כולה תיפגע. חובתנו היא להביא למצב שבו שוק הספרים יוכל להמשיך לפעול, אך הסופרים לא ירעבו ללחם ויתקיימו בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully