וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, ההיא מהזה

גיא שמי

26.1.2010 / 11:57

מחפשים קוקטית עם מראה מתוחכם ושריר קומי לא מפותח? סוכנות שחקני המשנה של גיא שמי שולפת את התיק של ביבי ניווירת'

ביאטריס "ביבי" ניווירת' נולדה ב-1958 בפרינסטון ניו ג'רזי, שם גדלה ורקדה בלט עד עזיבתה לבית הספר היוקרתי, ג'וליארד, בניו יורק, שם גם למדה בלט. אם נתעלם לרגע מ"קסאנדו" שיצא בשנת 1980, קריירת המשחק של ניווירת' החלה רק בסוף האייטיז, עם תפקיד ב"אמרי לי כן" (ופרק אחד ב"תהילה" האגדי). זליגתה לקולנוע הגיעה חיש מהר עם פרוץ שנות התשעים: "גרין קארד", "באגסי", "דקלים פראיים", "בכוונת זדון" ו"ג'ומאנג'י" הם רק חלק מלא המון סרטים בהם שיחקה ניווירת'. ובכל זאת, הפנים שלה מוכרות לנו מאוד ולא בכדי, היות ולמרות שני פרסי טוני ושני פרסי אמי תחת חגורתה, רובנו נזהה אותה דווקא כלילית', אשתו הקרה של ד"ר פרייז'ר קריין, מימי "חופשי על הבר". מאוחר יותר הוצע לה תפקיד קבוע בסדרה "פרייז'ר" אותו לא לקחה, החלטה שבדיעבד היתה נכונה.

ביבי ניווירת' היא אישה נמוכת קומה אך מרשימה, שמצטיירת כמאוד אינטליגנטית, ורוב תפקידיה הם בהתאם. היא משחקת בכמה סרטים מצחיקים, אולם לשריר הקומי שלה עדיין לא היה יצוג הולם. היא טוענת שתפקיד הזונה שמלמדת את ג'ודי דייוויס כיצד לבצע מין אוראלי על בננה ב"סלבריטי", נכתב במיוחד בשבילה (אפילו לזונות בסרטים של וודי אלן יש קלאס). בעלה הנוכחי ייסד את "ייקבי דסטינו" בעמק נאפה והיא יהודייה כשרה, גרושה.

"איך להיפטר מבחור ב-10 ימים" – הבוסית

שני רעיונות מבריקים צצים במוחם של שני גיבורינו (מת'יו מק'קונהי וקייט הדסון) בתחילתה של הקומדיה הפחות ממבריקה הזו. עקב כך, יוצא שבן החתיך משכנע את הבוס שלו שאם יגרום לבחורה להתאהב בו תוך עשרה ימים, הוא יקבל את חוזה הפרסום הנחשק במשרד, ואנדי החמודה משכנעת את הבוסית שלה שהיה ותגרום לבחור לזרוק אותה תוך עשרה ימים, תוכל לכתוב על החוויה בטור בעיתון.

מפה ואילך, זה די מה שהייתם מצפים מקומדיית טעויות להיות, שזה לאו דווקא דבר רע אבל לא מאוד מרגש. לנה (ניווירת'), לעומת זאת, הבוסית של אנדי במגזין האופנתי, היא נקודת אור של קלולסיות שיקית, ויש לה השגות רציניות לגבי התפתחותה של אנדי כעיתונאית רצינית ("את יכולה לכתוב על מה שאת רוצה! נעליים... איך להתלבש לפי סוג הגוף שלך...") וכמובן הציטוט הבלתי נשכח:
- "מי זה הבודהיסט השיקי הזה שריצ'רד גיר תמיד מסתובב איתו?"
- "הדלאי לאמה?"
-"He's Fabulous!"

"הכל בשביל איב" – האישה האחרת

אוסקר (אהרון סטנפורד) בן החמש עשרה הוא ילד ניו יורקי שגדל בצרפת אצל אימו ומרגישים שכך. אוסקר דובר צרפתית שוטפת קורא וולטר ואוהב את הבחורות שלו עם קצת נסיון. הרבה נסיון ליתר דיוק, כיוון שאהבת חייו (לפחות באותו רגע) היא איב (סיגורני וויבר) אשתו של אביו (ג'ון ריטר) שכל עת שהיא נכנסת לחדר, מוחו פוצח בשיר. לדאבונו, דיאן (ניווירת'), חברתה הטובה של איב, לווה את הצעיף שלה ולאחר ערב של שתית וויסקי מוצא אוסקר את דרכו לביתה, מריח את אותו צעיף והשניים מבלים יחד את הלילה. מאותו רגע אנחנו לומדים לחבב מאוד את דיאן, שנראה שלוקחת את הענין הרבה יותר בקלות מאוסקר. אולם בארוחת ערב של השניים, יחד עם אביו של אוסקר ואשתו, קלפים מסוימים מונחים על שולחן כלשהו. התפקיד של ביבי ניווירת' הוא אולי מעולה, אך לא רק בגללו אני ממליץ לראות את הסרט הזה.

"הקיץ של סאם" – הבוסית/ האשה האחרת

נקודת המבט של ספייק לי על הקיץ הלוהט בניו יורק של שנת 77 - השנה בה הטיל הרוצח דיוויד "בנו של סאם" ברקוביץ את אימתו על ברונטיות העיר - נחשבת בעייני רבים לרימייק לא מוצלח ל"עשה את הדבר הנכון" עם קאסט לבן. ויני (ג'ון לגוויזמו) נשוי לדיונה (מירה סורבינו) עובד במספרה ורוקד דיסקו. ריצ'י (אדריאן ברודי) חוזר לשכונה לאחר העדרות ממושכת והוא כולו פאנקיסט, מה שלא כל כך מוצא חן בעייני ויני וחבריו. גלוריה (ניווירת') היא הבוסית של ויני במספרה ואנחנו מקבלים ממנה את ההרגשה שהבגידות הבלתי פוסקות שלו באשתו החלו איתה. בסופו של דבר, כאשר מדרדר ויני לסמים, הוא נאלץ לוותר על הפילגש ברגע אחד של עצבים.

"סיוט בחדר המורים" - המנהלת

חייזרים השתלטו על בית ספר תיכון בעיירה שקטה באמריקה וחוץ מהמאמן ג'ו (רוברט פאטריק) שיחוטף ראשון, למנהלת הגב' ואלרי דרייק (ניווירת') זה מגיע עוד לפני כותרות הפתיחה. קייסי קונור (אלייז'ה ווד) הוא הראשון ששם לב שמשהו לא בסדר והסתתרות בארון יחד עם דלילה (ג'ורדנה ברוסטר), הכוסית של הכיתה, מאשרת את פחדיו. שיחה של המנהלת דרייק עם הוריו מדגימה לנו כמה ביבי ניווירת' טובה בלחייך חיוך הנראה כממתיק סוד. ברגע מפתיע וגורלי אנחנו חוששים לשלומה של הגב' דרייק ואף חושדים שמא טעינו, אך כאמור, כל זה נמשך רק רגע קט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully