וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר ג'יי די סאלינג'ר הלך לעולמו

עינב שיף

28.1.2010 / 20:30

המחבר המתבודד של "התפסן בשדה השיפון" שהיה לאחד הספרים החשובים בהיסטוריה, מת בביתו שבניו המפשייר בגיל 91

הסופר ג'יי די סאלינג'ר הלך לעולמו בביתו שבניו המפשייר, כך הודיע היום (חמישי) סוכנו הספרותי לעיתונות. בהצהרה מטעמו מסר בנו של סאלינג'ר כי אביו מת מסיבות טבעיות. בן 91 היה במותו.

ג'רום דיוויד סאלינג'ר התפרסם בעקבות ספרו "התפסן בשדה השיפון" שיצא בשנת 1951 בזמן המלחמה הקרה. סאלינג'ר, באמצעות גיבור הספר הולדן קולפילד, הפך לסמל למרד הנעורים. הספר הפך אז לאחד הספרים החשובים אי פעם ומושא הערצה למיליוני אנשים.

מאז פרסום הספר סאלינג'ר, שכבר בנערותו נחשב לבעל נטייה להתבודדות, המשיך לפרסם סיפורים קצרים, ביניהם "פראני וזואי", אולם לאחר זמן קצר עזב את ניו יורק ובחר להתבודד בחוותו שבניו המפשייר. הוא סירב להתראיין ואף סירב למכור את הזכויות על הסיפור של "התפסן בשדה השיפון" לסרט בבימויו של סטיבן שפילברג. בנוסף, נודע כי מארק צ'פמן, רוצחו של ג'ון לנון הודה כי ההשראה לרצח הגיעה לו בעקבות הספר.

התבודדותו של סאלינג'ר הביאה להתעניינות מוגברת בחייו של הסופר. בין השאר פורסם כי הוא ניהל רומנים עם נשים צעירות ממנו, איתן התכתב. בביוגרפיה שפרסמה עליו בתו, מרגרט, הוא תואר כאיש משפחה קר וכבעל קר לאימה. בשנים האחרונות התפרסם שמו בעיקר בשל תביעות משפטיות שונות הנוגעות לזכויות יוצרים על יצירת המופת שלו, ביניהן תביעה נגד יוצר אירני שביים עיבוד חופשי ל"פראני וזואי" ובשנת 2009 תביעה נגד מו"ל שוודי שהתכוון להפיץ ספר המשך ל"התפסן בשדה השיפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully