וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמני ישראל גייסו כסף לתושבי האיטי

עינב שיף

29.1.2010 / 17:23

מוזיקאים, שחקנים ואמנים הופיעו בהתנדבות למען נפגעי רעידת האדמה הקטלנית וגייסו למעלה מ-200,000 שקלים. נינט לוואלה! תרבות: "זה מכניס לפרופורציות"

אמנים רבים התגייסו היום (שישי) למען נפגעי רעידת האדמה בהאיטי. האירוע נערך בתיאטרון הקאמרי, ביוזמת שחקנית התיאטרון שרית וינו-אלעד שהנחתה את האירוע בצוותא עם דני קושמרו.

"אין אחד שלא הזדעזע מהאירוע", סיפרה נינט טייב לוואלה! תרבות. "אירועים כאלו מכניסים אותנו לפרופורציות. כשאתה רואה ילדה שניצלה אחרי ששכבה מתחת להריסות שבועיים, אתה מבין שהחיים חזקים מהכל".

"הייתי גם מאד גאה להיות ישראלית ויהודיה כשראיתי את הצוות הישראלי שם", הוסיפה הזמרת, שביצעה באירוע שני שירים. "אני לא יודעת אם יש עוד מדינה שעזרה כמו ישראל".

נינט טייב למען האיטי. שי אוקנין, שי אוקנין
"גאה להיות ישראלית ויהודיה". טייב במופע למען האיטי/שי אוקנין, שי אוקנין

את מאמינה שאירוע כזה בישראל יכול לעזור באסון גדול מימדים כמו זה?

"אנחנו מנסים, ממש מנסים. במצב כזה כל שקל חשוב והלוואי שכל האנשים שפה הצליחו לגייס מספיק כסף כדי שזה יהיה משמעותי".

האירוע עצמו אורגן במהירות יחסית, תוך הישענות על העובדה כי ביחס לגודל השוק, אמנים ישראלים מבלים חלק ניכר מזמנם במהלך השנה במופעי התרמה כאלו ואחרים. "האמנים ויתרו על האפשרות שזה יהיה מושלם רק כדי להגיע לכאן", אמרה מעל הבמה שרית וינו-אלעד.

באירוע עצמו הופיעו גם מוש בן ארי, מוקי, שלומי שבן, שחקני ההצגה "כנר על הגג", עלמה זהר שידועה בפעילותה למען פליטים, קרן פלס, דנה ברגר ואיתי פרל, ירמי קפלן ועוד. גם עברי לידר הופיע באירוע ואמר לוואלה! תרבות כי "אם אוספים איקס כסף כדי לעזור לאיקס אנשים", אז בהחלט לאמנים ישראלים יש השפעה ואפילו אם מדובר בבן אדם אחד - זה כבר שווה את זה".

עיברי לידר למען האיטי. שי אוקנין, שי אוקנין
גם אם עוזרים לבן אדם אחד. עברי לידר באירוע למען האיטי/שי אוקנין, שי אוקנין

מתיאטרון הקאמרי נמסר במהלך האירוע כי עד לפרסום הידיעה נאספו למעלה מ-200,000 שקלים למען הפליטים. הכסף ייתרם לארגון Israeli Flying Aid, המסייע לנפגעי אסונות טבע מסביב לעולם.

ההשראה לאירוע מגיעה ממופע הענק שארגנו ג'ורג' קלוני והזמר וויקליף ז'אן בשבוע שעבר, בהשתתפות מדונה, כריס מרטין, ביונסה, U2, ג'יי זי, ליאונרדו דיקפריו, ג'וליה רוברטס ועוד עשרות כוכבים. המשדר גייס 57 מיליון דולר והאלבום הכולל את כל הביצועים שנערכו באותו ערב הגיע למקום הראשון בטבלת המכירות בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully