וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון הקאמרי תובע את במאי ההצגה "אלמה"

עינב שיף

1.2.2010 / 14:05

התיאטרון טוען כי הבמאי האוסטרי, פאולוס מנקר, התייחס באופן מבזה לצופים ועובדי הקאמרי, פגע במוזיאון אסירי המחתרות בו הועלתה ההפקה וכן העלים כספים מההפקה לכיסו

תיאטרון הקאמרי הגיש היום (שני) תביעה חריפה לבית משפט השלום בתל אביב נגד במאי ההצגה "אלמה", פאולוס מנקר. התיאטרון טוען כי הבמאי התייחס באופן משפיל לבעלי תפקידים בתיאטרון וכן לקהל שהגיע להצגות, פגע במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים בו הועלתה ההצגה וכן הפר הסכמים בנוגע להעברת תשלומים.

"הבמאי והמפיק האוסטרי, פאולוס מנקר, פגע באופן פיזי במקום בו התרחשה ההצגה שהוא מוזיאון אסירי המחתרות, מבנה לשימור עם מוצגים היסטוריים", טוענים בקאמרי. "מנקר לא השיב את מצב המוזיאון לקדמותו בתום ההפקה, לא וידא קיום הוראות הבטיחות באתר.במהלך העבודה על ההפקה".

"לאחר ההצגה האחרונה, בהסתר ובהיחבא נמלט מנקר מהארץ תוך שהוא מותיר אחריו במוזיאון הרס, בלגן וזוהמה שאינם ניתנים לתיאור", מוסיפים בתיאטרון. "מנקר הותיר את שערי המוזיאון פרוצים, מתחם המוזיאון מזוהם בשברי זכוכית, שקיות וקרטונים ומלוכלך בחלב נרות שלא נוקה, עם שאריות מזון וירקות".

עוד טוען הקאמרי כי מנקר לא שמר על ציוד, אביזרי במה ותלבושות בשווי כמה עשרות אלפי שקלים שהושאלו לו על ידי התיאטרון הקאמרי וכן לא השיבם לחיק התיאטרון. עוד נטען כי הבמאי הביא לפציעתן של שתי צופות בהצגות שונות, בשל זעמו על טלפונים סלולרים שצלצלו במהלך ההצגה.

"מנקר הפר את הסכם התיאטרון לגבי מספר הצופים בהצגה ומכר מדיי ערב עוד כ -30-40 כרטיסים בכניסה ללא שיידע וקיבל את הסכמתו של התיאטרון הקאמרי", נטען בתביעה. "בדרך זו מאחורי גבו של הקאמרי וללא הסכמתו שלשל המפיק לכיסו סכומי כסף נוספים המוערכים בכ-70,000 שקלים".

היחסים בין מנקר לקאמרי עלו לטונים גבוהים לאחר שמנקר הביא לביטול הצגה 45 דקות לאחר שהחלה. גם מקרה זה מוזכר בכתב התביעה, בטענה שמנקר ביטל את ההצגה על דעת עצמו ולא דאג לפיצוי נאות מהקהל, פיצוי שהגיע מקופתה של הקאמרי.

ממשרדה של אלה איתן, המייצגת את מנקר בישראל נמסר כי כרגע, אין תגובה.

מנקר ביים עבור הקאמרי את ההפקה הבינלאומית של "אלמה" שכתב יהושע סובול, מחזה העוסק באלמה מהלר, אשתו של המלחין המפורסם גוסטב מהלר. ההפקה נחשבת לאחת היקרות שהיו בישראל והיא הוצגה בשל עלותה במשך חודש בלבד במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים. זהו סכסוך משפטי שני בין שני הצדדים, לאחר שהבמאי הגיש תביעה נגד התיאטרון על הצגת המחזה "עד ראייה", גם אותו כתב סובול, מחוץ לאולם הבית של הקאמרי ללא אישורו. למרות ניסיונות להגיע להסדר בנושא זה, גם תביעה זו עדיין עומדת.

  • עוד באותו נושא:
  • אלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully