וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע הגדול של עג'מי

עינב שיף

2.2.2010 / 11:25

היום ב-15:30 יוכרזו המועמדים הסופיים לאוסקר ויתברר אם ישראל תעשה היסטוריה ותשלח נציג לטקס בפעם השלישית ברציפות

תעשיית הקולנוע בישראל והקהל ההולך ומתרחב שלו כאן ממתינים לשעה 15:30, עת תכריז השחקנית אן הת'אווי על המועמדים הסופיים לפרס האוסקר ה-82, ביניהם הסרטים המועמדים בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. "עג'מי", סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי, נמצא בין 9 המועמדים הסופיים ברשימה, מתוכם ייבחרו החמישה. המועמדים החזקים והכמעט ודאיים בקטגוריה זו הם "סרט לבן" הגרמני של האנקה שזכה בגלובוס הזהב ו"נביא" הצרפתי של אודיאר שהיה מועמד איתו לפרס. "עג'מי" זוכה בהערכה של מבקרי קולנוע בכירים כמו סטיב פונד ורוג'ר אברט וכרגע הכללתו ברשימה נראית סבירה למדי, בתפנית חדה למעמדו של הסרט בחודשים האחרונים. לצידו, מועמדים חזקים יותר לחמישייה הם שובר הקופות הארגנטינאי "The Secret in Their Eyes" ו-"Winter in Wartime" ההולנדי, שאף נרכש אמש להפצה על ידי סוני.

חשוב לציין שגם אי מועמדותו של הסרט לא יכולה להיחשב ככישלון, משתי סיבות: ראשית, מדובר באחת השנים החזקות ביותר של הקולנוע הזר בעת האחרונה, כשסרטים של ענקים כמו ג'וזפה טורנטורה האיטלקי ופדרו אלמודובר נשארו בחוץ; שנית, ישראל הייתה מועמדת פעמיים ברציפות עם "בופור" של סידר ו"ואלס עם באשיר" של פולמן ומועמדות שלישית רצופה לתעשיית קולנוע בגודל של ישראל היא דבר לא סביר. לשם השוואה גרמניה "גנבה" את "סרט לבן" של האנקה מאוסטריה, שם מקורו, מחשש שהאוסטרים לא יזכו למועמדות שלישית ברציפות.

מטען הכאב ימשיך להכאיב לאווטאר?

לצד העניין המקומי בקטגוריה הזו, חשוב לזכור שהסרט הזר נחשב לקטגוריה זניחה למדי באוסקר, שם הציפייה היא לקרב הגדול באמת – "מטען הכאב" מול "אווטאר", הסרט הרווחי בהיסטוריה מול הפקה צנועה וכמובן ג'יימס קמרון מול אשתו לשעבר קת'רין ביגלו. "אווטאר" צפוי להיות הסרט המוביל במספר המועמדויות בשל שליטתו בקטגוריות הטכניות והעיצוביות. השניים צפויים להתמודד ראש בראש בקטגוריית הסרט הטוב ביותר וכמובן – הבמאי הטוב ביותר, שם הנחילה ביגלו לקמרון מפלה רצינית בפרסי איגוד הבמאים החוזה בדיוק של 90% את הזוכה בקטגוריה המקבילה באוסקר.

לצד "אווטאר" ו"מטען הכאב", הסרטים הנוספים הנחשבים בטוחים להגיע לקטגוריית הסרט הטוב ביותר, שכולל השנה 10 מועמדים לראשונה מאז שנת 1943, הם "ממזרים חסרי כבוד" של טרנטינו, "Precious" של לי דניאלס ו"תלוי באוויר" של ג'ייסון רייטמן, כשבמאיהם צפויים להתמודד זה מול זה בקטגורית הבימוי. סרטים נוספים הצפויים להיכלל ברשימה, ברמת ודאות נמוכה יותר, הם "מחוז 9", "אינוויקטוס" ו- "יהודי טוב". ייתכן שגם "למעלה", סרט האנימציה המוביל של השנה, ייכלל גם הוא בקטגוריה זו.

בקטגוריות המשחק נראה שלא משנה מי יהיו המועמדים, הזוכים יהיו אלה שניצחו גם בפרסי גלובוס הזהב ופרסי גילדת השחקנים. ג'ף ברידג'ס מוביל את המירוץ בקטגוריית השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב-"Crazy Heart", אולם חשוב לזכור שגם מיקי רורק ב"המתאבק" הופתע על ידי שון פן מ"מילק" בשנה שעברה, משבצת שאולי ימלא ג'ורג' קלוני על תפקידו ב"תלוי באוויר". בקטגוריית השחקנית צפויה סנדרה בולוק ("The Blind Side") לנסות את מזלה מול המועמדת הנצחית, מריל סטריפ ("ג'ולי וג'וליה") כשמאחוריהן נמצאת גבי סידיבה, בתפקידה המשובח כילדה "Precious" בסרט בעל אותו שם.

בקטגוריית שחקני המשנה הדברים נראים סגורים עוד יותר: כריסטוף וולץ שולט ללא עוררין בטקסים השונים עם תפקידו כקולנל לנדה ב"ממזרים חסרי כבוד" ומוניק שולטת לא פחות בקטגוריה הנשית על תפקידה כאמא הנוראית ב-"Precious". השניים הם מועמדים ודאיים לפרס והפסד שלהם באוסקר עצמו ייחשב לסנסציה.

טקס האוסקר ה-82 יתקיים ב-7 במרץ בלוס אנג'לס. הטקס ישודר בישראל בשידור חי בערוצי הסרטים של yes ואילו אירועי השטיח האדום שיקדמו לטקס ישודרו בערוץ הבידור !E. את הטקס ינחו השנה אלק בולדווין וסטיב מרטין, לאחר שבשנה שעברה עשה זאת יו ג'קמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully