וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארי פולמן: "עג'מי יזכה"

עינב שיף ואייל דץ

2.2.2010 / 17:53

הבמאי שהיה מועמד לאוסקר בשנה שעברה צופה שסרטם של סכנדר קובטי וירון שני ישיג את מה סרטו שלו לא הצליח. מוש דנון, מפיק הסרט: "זהו ניצחון לחופש הפעולה והביטוי"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: עידן גוראל)

"'עג'מי' זוכה", אמר היום (שלישי) ארי פולמן, במאי הסרט "ואלס עם באשיר" שהתמודד על האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר בשנה שעברה לוואלה! תרבות, לאחר היוודע מועמדותו של סרטם של סכנדר קובטי וירון שני לפרס. "אני מרגיש את זה חזק מהיום שהוא נכנס לתשיעייה (שממנה נבחרו חמשת המועמדים הסופיים - ע.ש.). מעבר לעניין המומנטום שיעמוד לצידו, 'עג'מי' הוא בלי ספק הסרט הכי טוב בחמישייה".

בתוך כך, שחקני "עג'מי" והמפיק מוש דנון לא בזבזו זמן ושעה קלה לאחר פרסום המועמדות של הסרט נסעו לקפה "יאפא" ביפו, הסמוך לאזור בו צולם הסרט, כדי לחגוג. "זו הוכחה וניצחון של חופש הפעולה והביטוי בייחוד עם כל מה שאנחנו שומעים בימים אלו על סרטים אחרים", אמר דנון באירוע, בהתייחסו לשערורייה של הימים האחרונים סביב סרטו של יהונתן סגל, "אודם".

בנוגע לכך שמדובר בפעם השלישית ברציפות שסרט ישראלי מגיע למעמד היוקרתי, אמר דנון: "אומרים פעם שלישית בינגו אבל באמת שאי אפשר לדעת. אנו שמחים שסרט כמו 'עג'מי', סרט כל כך שונה וכל כך אחר, מגיע לאן שהוא מגיע". דנון סיפר כי קמפיין האוסקר של הסרט החל רק לפני חודשיים, עת נשכרה יח"צנית מקומית שתעבור בין חברי האקדמיה. לדבריו, הקמפיין נחל הצלחה בכך שאנשי האקדמיה הגיעו להקרנה של הסרט וכך למעשה הגדילו את סיכוייו להיכלל ברשימה.

"ברגע ששמענו על המועמדות קפצנו מהספה מהתרגשות", סיפר השחקן ערן נעים, המגלם בסרט את השוטר היהודי, "אני מקווה שנביא את הכבוד בפעם הראשונה לישראל". השחקן הלל כבוב, המגלם את ענאן בסרט אמר "הסרט גרם לאנשים להבין שיפו היא לא רק רצח ופשע, אלא שגם משהו טוב יצא מפה".

השחקן שאהיר כבהא סיפר לוואלה! תרבות כי בעקבות הסרט, הגיעו לעג'מי תרומות רבות למען נוער בסיכון ולהצלת ילדים מהידרדרות לפשע. "נקווה שעכשיו זה רק יגדל", אמר כבהא.

"הישג מרגש"

הבמאים ירון שני וסכנדר קובטי הנמצאים בחופשה מסרו עם היוודע דבר המועמדות את התרגשותם מהמעד. "ההישג הזה הוא הישג של מאות אנשים ובמיוחד של השחקנים, שהיתה לנו הזכות להכיר ולשתף איתם פעולה", אמרו השניים. "ההישג הזה בהחלט מרגש אך מרגש לא פחות המסע שעבר הסרט עד כה והצלחתו בבתי הקולנוע בישראל, אצלנו בבית".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת בירכה לפני דקות אחדות בשיחת טלפון את מפיק הסרט מוש דנון על מועמדותם לאוסקר. השרה לבנת אמרה לדנון: "אני מאד מתרגשת, ההשתתפות שלכם באוסקר הינה מעמד גדול ומיוחד, אני מחבקת אתכם ונותנת לכם את כל החיזוקים. הקולנוע הישראלי הולך מחיל אל חיל, אני מאד גאה בכם".

"אני מאוד, מאוד שמח על הבחירה של 'עג'מי'", אמר לוואלה! תרבות מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, כתריאל שחורי. "הקרן היתה הראשונה שהאמינה בסרט הזה ואנחנו היינו הגוף הישראלי היחיד שהשקיע בו בעוד שגופי השידור וגורמים אחרים בישראל לא תמכו בו. היה פה הימור שהתגלה כהימור נכון ואני שמח שעשינו את זה כי זה מה שקרן צריכה לעשות . זהו קודם כל ניצחון של האנשים שעשו את הסרט, אבל גם ניצחון של הקרן."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully