וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט ישראלי בתחרות הסרטים הקצרים של פסטיבל ברלין

עינב שיף

3.2.2010 / 8:30

"הירידה" של שי מיז'נסקי יתחרה על הזכות להיות נציג הפסטיבל באוסקר האירופאי. גם הסרט התיעודי "הזמן הוורוד" של יאיר קדר יוקרן בפסטיבל

"הירידה", סרטו של שי מיז'נסקי, יתמודד בתחרות הסרטים הקצרים של פסטיבל ברלין הקרוב. הסרט, העוסק בחיפושה של משפחה אחר אבן למצבת בן המשפחה שהלך לעולמו, נבחר להתמודד עם סרטים מרחבי העולם על הזכות להיות נציג הפסטיבל באוסקר האירופאי. קטגוריית הסרט הקצר באוסקר האירופאי מורכבת מנציגי הפסטיבלים השונים ובפעם האחרונה נשלח אליה הסרט הישראלי "חוטא" של מני פיליפ כנציג פסטיבל ונציה.

סרט ישראלי נוסף בפסטיבל הוא "הזמן הוורוד" של יאיר קדר, העוסק בתהלוכת טראנסקסואלים לכיכר רבין במחאה להתנכלות עם המשטרה בשנת 1998. הסרט יוקרן במסגרת הפנורמה היוקרתית.

בסך הכל נבחרו עד כה שישה סרטים ישראלים להקרנה בפסטיבל. לצד "הירידה" ו"הזמן הוורוד", הסרטים הם "פובידיליה" של יואב ודורון פז, "שתיקת הארכיונים", "סוררת", ו-"I Shot My Love" של תומר היימן. פסטיבל ברלין ייפתח ב-11 בפברואר ובין השאר יוקרנו בו סרטיהם החדשים של מרטין סקורסזה ורומן פולנסקי. הפסטיבל זכה לכבוד גדול עם הכרזת מועמדותו של הסרט הפרואני "חלב הצער" לאוסקר לאחר שבשנה שעברה זכה בפסטיבל בפרס דב הזהב לשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully