וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי "אלמה" מגיב: "בקאמרי מנסים להתנקם בי, הם חבורת נוכלים"

עינב שיף

3.2.2010 / 15:22

אחרי התביעה החמורה, הבמאי פאולוס מנקר לא נותר חייב: "נועם סמל הוא ליצן פתטי, מנהל מוזיאון אסירי המחתרות הוא פסיכופט". הקאמרי בתגובה: "ניפגש בבית המשפט"

הבמאי האוסטרי פאולוס מנקר אשר נתבע על ידי תיאטרון הקאמרי מגיב היום (רביעי) להאשמות החריפות נגדו. "הקאמרים מנסים להתנקם בי", אומר הבמאי. "הסיבה היא שתבעתי אותם בבית המשפט בעבר לפני מספר שנים בעקבות ההפקה של 'עד ראייה', שפרסם את איתי טיראן. זו הייתה ההפקה המעניינת והחשובה בישראל מזה הרבה שנים. עכשיו הקאמרי החליטו לתבוע את ההפקה של "אלמה" מסיבות נמוכות ורשעיות".

"ידוע שמשרד הביטחון המופקד על האתר, ובמיוחד מנהל מוזיאון אסירי המחתרות יורם תמיר (שהוא פסיכופת)", כותב מנקר, "חיבל במתכוון בהפקה של אלמה בדרכים רבות ובאופן יומיומי, כולל הפרעה למופעים עצמם, נעילת אנשים מבחוץ ואפילו תקיפת אנשים (כפי שעשה בתיאטרון קליפה) וצנזורה של המחזה של יהושוע סובול". יורם תמיר אמר היום לוואלה! תרבות בתגובה לדברים: "אנחנו לא מעורבים במה שקורה בין תיאטרון הקאמרי למקר ומעבר לזה אין לי מה להגיב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נשאר חייב. מנקר עם עדי גילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך אומר מנקר כי תיאטרון הקאמרי מעולם לא התכוון לתמוך ברצינות בהפקת "אלמה" מאחר ו"אין להם שום הערכה לערך האמנותי של המחזה, והם עכשיו מנסים לנקום בי על אחת ההצלחות הגדולות שהתיאטרון הישראלי ראה זה שנים"

"מנהיגי התיאטרון, במיוחד הליצן והגמד הפתטי המכנה עצמו 'מנכ"ל' (הכוונה לנעם סמל – ע.ש), הם בעלי טעם עלוב ואני מאמין שהם נושאים באחריות להידרדרות התיאטרון הישראלי בעשור האחרון", הוסיף מנקר. "הם מהללים מחזות עלובים, הם מעריצים משחק גרוע והם מוליכים את התיאטרון בכיוון המוטעה של מלודרמות מנופחות וקומדיות משעממות. "אלמה יכול היה ללמד אותם שיעור בלתי נשכח באיכות, בזמן שהם עסוקים בלהזנות את עצמם, את המחזאים שלהם ואת השחקנים שלהם. מנהיגי הקאמרי חייבים לעוף משם ומיד".

"הקהל היה נפלא"

לאחר מכן מתייחס מנקר לטענות של כתב התביעה ואומר כי הנהלת המוזיאון לא אפשרה להפקת המופע לנקות את המוזיאון אחרי ההצגה, באופן שלא אפשר לאנשי ההפקה לקחת חפצים שלהם ולהותירם מאחור. לדבריו, הציוד שהושאל לו נותר בארץ במצב תקין וכי ציוד שלא הוחזר – נשאר במקום מאחר ולא הותרה לו ולצוותו הכניסה למוזיאון.

בנוגע לטענת העלמת ההכנסות אומר מנקר, כי מעולם לא עבר את מכסת הכרטיסים המותרת בהכנסות וכי ממילא כל הרווחים בהצגה מגיעים להפקת המופע ולא לקאמרי, בשל ענייני זכויות וחתימת הסכם מול משרד הביטחון, האחראי על מוזיאון אסירי המחתרות. עוד טוען מנקר כי מעולם לא ביטל את המופע המדובר ב-22 באוקטובר, אלא יורם תמיר, שסירב לאפשר להפקה להשתמש באחד מכלי הרכב ההיסטוריים במקום, הוא האשם.

להאשמות החמורות בעניין פגיעה בקהל, טוען מנקר כי לא ידוע לו על התרחשות כזו. "המפגש עם הקהל היה מדהים, להפתעתנו, הם היו אחד הקהלים הטובים ביותר שהיו לנו", אומר מנקר. לדבריו, גם את הכסף שהקאמרי טוען כי ההפקה של "אלמה" חייבת לו, העביר במלואו עד שהקאמרי הפסיקה להעביר את התשלומים עליהם התחייבה להפקה. "הקאמרי הם נוכלים", סיכם מנקר, במה שבוודאי לא תהיה המילה האחרונה בפרשה המביכה הזו.

מתיאטרון הקאמרי נמסר בתגובה: "ניפגש בבית המשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully