וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית רולנד - "כתר"

עינב שיף

4.2.2010 / 9:00

סינגל שני מתוך האלבום הבא של היוצרת המוערכת, שמספרת בראיון לוואלה! תרבות על אלבום שנשמע כמו בהופעה, על הגישה הבלתי מתפשרת ואפילו על דיבוב סרטים כחולים

יח"צ - חד פעמי

רונית רולנד מוציאה את "כתר", סינגל שני מתוך "הערות שוליים", אלבומה הרביעי וזה קצת אירוני. כי היא, מבחינתה, מאוד היתה רוצה את "כתר" כסינגל הראשון במקום "נדוניה" שיצא, אבל יש דברים שהיא פשוט לא יודעת לעשות: למצוא חן, למשל. ובדיוק בגלל זה, לא היא זו שמחליטה איזה סינגל פותח קמפיין.

"אין לי שום צורך למצוא חן, אני עושה לגמרי מה שאני אוהבת", היא מסבירה בראיון לוואלה! תרבות. "לכן אני לא יכולה להגיד בסוף 'מה יאהבו'. הטעם שלי כל כך שונה, שהחלטתי שאני יכולה לסמוך על יחסי ציבור שיגידו באוזן נקייה מה יצליח יותר. לטעמי, השיר הזה ("כתר" - ע.ש.) הוא כרטיס הביקור של האלבום הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא עושה מה שאוהבים. רונית רולנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

והאלבום הזה הוא ציון דרך, כפי שמגדירה אותו רולנד. הסיבה היא הנאמנות המוחלטת שלו להופעות שלה, אותן לא הפסיקה לקיים בשנים האחרונות. "הדיסק נולד מתוך ההופעות", היא אומרת. "זה לא שהחלטתי לעשות דיסק ולאסוף חומר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה זה בעצם אומר "מתוך הופעה"? בכל זאת, הקלטת דיסק באולפן.

"הקשר שלי עם הקהל הוא כזה שהרבה באים להופעה וקונים אלבומים קודמים ואומרים אחר כך 'בהופעה זה נשמע אחרת'. בין אם זה עם יותר כוח או פחות כוח – זה נשמע שונה. החלטתי שבאלבום הזה לא אצטרך ללבוש שמלה אחרת כדי להתחיל להופיע. מעבר לזה, זה אלבום עם הרבה גיטרות".

תודות לחיבור עם מוטי ביקובסקי, המפיק המוזיקלי של האלבום?

"פעם ראשונה שאני עובדת איתו ולא ראיתי אותנטיות כזו בנגינה".

האמת, עם כל חוסר ההתחשבות במה יאהבו – הכרה חשובה לך?

"חשוב לי מאד לקבל הכרה, אבל כמו שאמרה המוזיקאית עינב ג'קסון כהן, חברה טובה שלי, אתה לא יכול לעשות דברים שיאהבו אותך, זה לא המנוע הנכון. כמובן שאתה רוצה הכרה, כמובן שאתה רוצה להגיע ללב של אנשים, אבל מאז ומתמיד הבנתי שהריצה שלי היא לא לטווח קצר, אלא לטווח הרחוק".

ואת מרגישה שזה קרוב?

"אני מרגישה שזה באמת קרוב, אפילו שאני לא במרוץ הסינגל, אני מרגישה לפי התגובות, לפי ה-SMSים, המיילים וכל זה, וזה מחלחל. זה קשה בלי להיטים ברדיו, אבל בסופו של דבר אם אתה מאמין בדרך שלך, זה מגיע".

רונית רולנד. נעמה לנדאו,
חוזרת לחיבור בהופעות. רולנד/נעמה לנדאו

"הערות שוליים" עתיד לצאת במרץ. רולנד מספרת שהשם נבחר מכיוון ש"בשוליים קורים הדברים הכי מעניינים, לפחות מבחינתי. אני מאוד נהנית ליצור שם ושם יש לי הרבה יותר חופש מאשר בלב המיינסטרים. כשאני קוראת טקסט, בהערות השוליים נמצא מהות הדבר".

אז ספרי לנו משהו שמופיע בהערות השוליים של החיים שלך, משהו שרב האנשים לא יודעים.

"עשיתי דיבוב של סרט כחול. אני יכולה לספר לך שכשאסף אבידן - שאני ותמר אייזנמן עשינו את ה-EP הראשון שלו - היה במאי של דיבובים והאולפן שלו קיבל סדרה של סרטים כחולים ולא כולם התנדבו לעבוד בהפקה הזו, אז הוא קרא לי".

ואיך זה היה?

"חוויה מרעישה".

רונית רולנד תופיע ב-8 בפברואר ברוטשילד 12 בתל אביב וב-17 במרץ תשיק את האלבום החדש שלה במועדון לבונטין 7 בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully