וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכום שיא ליצירת אמנות במכירה פומבית

אייל דץ

3.2.2010 / 23:44

פסל ברונזה של אלברטו ג'יאקומטי נמכר ב-104.32 מיליון דולר, 200 אלף דולר יותר מהשיא הקודם, השייך לציור של פיקאסו. הרוכש האלמוני הגיש את ההצעה בטלפון

עולם האמנות שבר שיאים: פסל הברונזה "איש הולך 1" של האמן השוויצרי אלברטו ג'יאקומטי נמכר היום (רביעי) במכירה בבית המכירות הפומביות סות'ביס שבלונדון בסכום של 104.32 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור יצירת אמנות במכירה פומבית. בית המכירות העריך בתחילה כי היצירה תימכר בסכום של 20 מיליון דולר בלבד.

"איש הולך 1" שבר את השיא הקודם שהיה שייך לציור "נער עם מקטרת" של פבלו פיקאסו, שנמכר במכירה פומבית ב-2004 בסכום של 104.3 מיליון דולר. לפני המכירה העריך סניף ניו יורק של סות'ביס את מכירתו של הציור ב-70 מיליון דולר אולם בסופו של דבר שבר הציור את השיא והפתיע את כולם.

תערוכה בלונדון. AP, AP
שבר את השיא. פסל הברונזה "איש הולך 1" במכירה הפומבית הערב/AP, AP

עשרה מתמודדים התחרו על הפסל שגובהו שני מטרים וככל שעלה מחיר ההצעה, נשרו המתמודדים בזה אחר זה, כאשר בסופו של דבר נשארו רק שני מתחרים. זהותו של הזוכה הסופי לא ידועה מכיוון שהוא הגיש את הצעתו בטלפון.

מרגע מכירת הפסל, החלו ספקולציות בשוק האמנות לגבי זהותו של הקונה. על פי ההערכות, מדובר ככל הנראה באוליגרך רוסי או אספן מהמזרח התיכון. בין השמות שהועלו נמצא האוליגרך רומן אברמוביץ, בעליה של קבוצת הכדורגל צ'לסי, שרכש בעבר לא מעט יצירות אמנות בסכומי עתק.

אלברטו ג'יאקומטי הוא צייר ופסל שוויצרי, יליד 1901 שהלך לעולמו בגיל 65. הפסל שנמכר הלילה הוא יצירתו המפורסמת ביותר. הפסל נולד כחלק מפרויקט ציבורי שהוזמן מג'יאקומטי בעבור מגדל "צ'ייס מנהטן פלאזה" בניו יורק. ג'יאקומטי תכנן להכין כמה דמויות לפרויקט, אך בסופו של דבר החליט השמיד את כולן והותיר רק את "האיש ההולך 1".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully