וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצייר מאיר פיצ'חדזה הלך לעולמו

אייל דץ

4.2.2010 / 10:57

אחד הציירים הבולטים בישראל מת כתוצאה ממחלת הסרטן והוא בן 54, כשהוא מותיר מאחוריו קריירה מפוארת בת עשרות יצירות. שרת התרבות: "עולם התרבות מרכין היום ראשו"

מאיר פיצ'חדזה, אחד הציירים הישראלים הבולטים באמנות הישראלית, נפטר הלילה (חמישי) ממחלת הסרטן. פיצ'חדזה היה בן 54 במותו והותיר אחריו שני ילדים. טרם פורסם מועד הלוויה.

פיצ'חדזה, יליד גיאורגיה, עלה לישראל בשנת 1973. הוא למד אמנות במוסד לאמנות "קלישר" ובשנת 1988 זכה בפרס האמן הצעיר מטעם משרד החינוך והתרבות. בשנת 1989 זכה פיצ'חדזה בפרס היצירה בתחום האמנות הפלסטית ובשנת 1990 זכה במדליית זהב בביאנלה האסיאתית-אירופאית שהתקיימה באנקרה.

לנה צ'פלין, שביימה את הסרט "נוף עם מאיר פיצ'חדזה" מספרת על אמן מוכשר שחי בצל אחותו ותמיד טען שהיא היתה מוכשרת ממנו. "מאיר היה אדם אמיתי וכל מה שהוא עשה או אמר היה אמיתי ואורגינלי", אמרה צ'פלין לוואלה! תרבות. "זה לא תמיד היה נעים ולא תמיד התאים לסובבים אותו אבל זה היה מאיר".

"עולם התרבות בישראל מרכין היום ראשו", אמרה היום שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שהביעה את השתתפותה בצער המשפחה. "פיצ'חדזה היה בעל סגנון ייחודי בנוף האמנותי. כשרונו הרב ייחסר לכולנו".

בשנת 2008 נערכה בגלריה דן תערוכה רטרוספקטיבית לכבודו תחת הכותרת "מאיר פיצ'חדזה. עבודות 1983 – 2008". בתעורכה הציג פיצ'חדזה כ-60 עבודות מעשורים שונים, חלקן הוצגו לראשונה לקהל. מלבד התערוכה בשנת 2008, פיצ'חדזה לא הרבה להציג את עבודותיו בשנים האחרונות ועדיין נחשב לאחד הציירים החשובים באמנות הישראלית של העשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully