וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפנט פרייד - "Grand Opening"

אייל דץ

5.2.2010 / 8:30

צמד האינדי של עדו פלוק ואסטל ברוך חוגג אלבום שני, שאולי לא הוקלט בחדר השינה שלהם כמו הקודם אבל הוא עדיין עצמאי לחלוטין. ולא, הם לא מתחרטים על השיר שמכרו לקסטרו

יח"צ - חד פעמי

גם אחרי שמכרו את אחד השירים שלהם לפרסומת לקסטרו והפכו אותו לרינגטון מצליח למדי, האלפנט פרייד (עדו פלוק ואסטל ברוך) מתעקשים שהם עדיין אינדי. בכל זאת, הם הקליטו את האלבום הראשון שלהם בחדר השינה בדירתם בברוקלין והם אחד מההרכבים החביבים על הקומיקאית שרה סילברמן. כעת, ארבע שנים מאז הגיחו לעולם, מוציאים צמד האינדי הישראלי/ אמריקאי את האלבום השני שלהם, "Home", ובו – כך הם טוענים – דבר לא השתנה.

"כל השירים באלבום החדש, בדיוק כמו קודמו, הוקלטו בלפטופ, בחדרים ביתיים, ועם אותה תוכנה חינמית ומיקרופון פלסטיק בעזרתם הקלטנו את הראשון", אומר פלוק בראיון לוואלה! תרבות. "כשרצינו להקליט חצוצרה לא נכנסנו לאולפן, אלא ביקשנו מאחותה של אסטל בפלורידה שתקליט לנו בבית חצוצרה. אותו הדבר היה לגבי התופים – כתבנו למריו לופז, מתופף מפילדלפיה שעבד עם אסטל בעבר, וביקשנו שיקליט לנו ביט והוא עשה את זה בבית שלו. שיטת העבודה נשארה מאוד צנועה, ולא ישבנו לרגע באולפן".

אלפנט פרייד.
עדיין אינדי. ברוך ופלוק

אז מה בכל זאת ההבדל בין האלבומים?

"השינוי העיקרי היה שהיינו טיפה יותר מנוסים והבנו פתאום איזה עולם של אפשרויות עומד בפנינו. ולכן השירים באלבום הזה קצת יותר מפותחים, עם יותר כלים ושכבות של סאונד"

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

היית מגדיר את הביקורת על מכירת השיר לקסטרו כצביעות?

"אני לא חושב שמי שיבקר יהיה צבוע. למעשה, אבין אותו לגמרי. זה טבעי. גם אני משתדל להסתכל על כל דבר שאנחנו עושים עם הרבה ביקורת עצמית. אבל אין מה לעשות - הרי ברדיו לא ישמיעו אותנו".

פלוק הוא לא רק מוזיקאי אלא גם שולח ידו בקולנוע, וגם בתחום זה בחר לא להיות כמו כולם בנוגע למימון הסרט שלו. פלוק פרסם מכתב שבו הוא הציע לכל מי שרק רוצה להשקיע סכום של מאה שקלים בסרטו החדש ואם הסרט ירוויח, כל המשקיעים יחזירו את השקעת בתוספת אחוזי רווח תואמים. ההיענות לפי פלוק, היא יותר ממרשימה.

"אני מאוד, מאוד מרוצה", הוא אומר. "המבצע עצמו הצליח. הצטרפו אלינו יותר מ-200 משקיעים וחלק מהם השקיע הרבה יותר מ-100 שקלים. בזכות המבצע גם קיבלנו ציוד מצוין ובארטרים נוספים שהפכו את ההרפתקה הזו לאפשרית. אני אסיר תודה בעניין הזה לשני אנשים: הראשון הוא גל גרינשפן, המפיק של הסרט והשותף שלי במסע הזה. השני הוא גיא אסיף, שיזם והגה את המבצע, ובלעדיו זה לא היה מתרומם".

קולנוע או מוזיקה?

"בסך הכל אני משתדל לעשות קולנוע כמו שאני עושה מוזיקה, וחושב שהמוזיקה שלנו מאוד קולנועית. אני לא רואה אותם כעולמות נפרדים, אלא כשני אמצעים שונים לביטוי של אותן תמות".

אלפנט פרייד יופיעו ביום שני, 8 בפברואר, בשעה 22:00 במועדון לבונטין 7, תל אביב. בהמשך תופיע הלהקה בפסטיבל SXSW בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully