וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיין קאמפף" ייצא לאור בגרמניה

אייל דץ

4.2.2010 / 20:20

המכון להיסטוריה עכשווית במינכן מתכוון לפרסם מחדש את ספרו של היטלר בשנת 2015. "הגרסה שלנו עדיפה על גרסאות ניאו נאציות שיפורסמו", אומרים במכון

המכון להיסטוריה עכשווית במינכן הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו להוציא מחדש לאור גרסה של ספרו של אדולף היטלר, "מיין קאמפף". הגרסה החדשה אמורה לכלול הערות שוליים ופרשנות היסטורית ולדברי נציגי המכון הם מקווים כי בתי ספר ואוניברסיטאות יעשו שימוש בספר. הוצאתו המחודשת של הספר יתאפשר לאחר לאחר שהזכויות על הספר, בהן מחזיקה מדינת בוואריה, שם החלה התנועה הנאצית את דרכה בשנות ה-20, עתידות לפקוע בשנת 2015.

"אנו חושבים שהגרסה שלנו, שכוללת הערות שוליים שמצביעים על שקרים רבים בטקסט שכתב היטלר, עדיפה על גרסאות ניאו נאציות שיפורסמו", אמרו מנהלי המכון במסיבת העיתונאים. מנהיגים יהודים בגרמניה כבר הודיעו כי הם תומכים בפרויקט: לטענתם, ההוצאה המחודשת תמנע את הספסרות שמקיימים ניאו נאצים בספר.

עטיפת הספר מיין קאמפף. David Silverman, GettyImages
חוזר למדפים. עטיפת "מיין קאמפף" המוצגת במוזיאון יד ושם/GettyImages, David Silverman

"התמודדות אגרסיבית ונאורה עם הספר תסיר תנפץ ללא ספק לא מעט מהמיתוסים השקריים הקיימים בו", אמרו כמה מנציגי הקהילה לטלגרף הבריטי. כזכור, פרקים מהספר תורגמו לעברית באמצע שנות ה-90 לצרכי מחקר שיצאה לאור בספר, שהורד מהמדפים בעקבות מחאה ציבורית.

היטלר כתב את "מיין קאמפף" בזמן ישיבתו בכלא עקבות נסיון הפיכה בשנת 1923. הכרך הראשון של הספר יצא לאור בשנת 1925 ואילו הכרך השני בשנת 1926. בספר פורש היטלר את השקפת עולמו ואת דעותיו על יהודים וקומוניסטים. בתקופת הרייך השלישי נמכרו יותר עותקים של הספר מאשר התנ"ך, כאשר המרוויח העיקרי מהצלחת הספר היה כמובן מחברו, שהפך למולטי מיליונר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully