וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 78

אמיר אגוזי

5.2.2010 / 10:44

הקאסט השבועי של אגוזי מנפץ סטראוטיפים, שובר גבולות בין ז'אנרים ורוקח תערובת בריאה של אלקטרוניקה עתירת נשמה

הפודקאסט של השבוע מוקדש לחיבור בין מוזיקה אלקטרונית ונשמה. כל הקטעים שבו – האוס, דאב-טכנו, UK פאנקי, דאבסטפ, דראם'נ'בייס ואפילו פאנק שכזה על גבול הפסיכדליה – רוויים בה. לא כולם כוללים סולנים נרגשים או עיבודים סוחטי דמעות – רובם דווקא לא – אבל כן יש בהם מתח מסוים שחב לא מעט לשבירת תבניות מוכרות וסטריאוטיפיות של ז'אנר או קונבנציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
די ג'יי ספרינקלס/מערכת וואלה!, צילום מסך

DJ Sprinkles – Sisters, I Don’t Know What This World is Coming To // Mule Musiq

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

I:Cube – Un Dimanche Sans Fin // Versatile // 10:30

Emilie Nana – I Missed the Boat // Compost Black // 14:30

Four Tet – Angel Echoes // Domino // 18:35

Nicolas Jaar – Time for Us // Wolf + Lamb // 22:00

Martyn ft D-Bridge – These Words (Roska remix) // 3024 // 28:00

Deadboy – Brock Lee Riddim // Well Rounded // 32:30

Emika – Drop the Other // Ninja Tune // 35:50

Pinch ft Yolanda – Get Up (Guido remix) // Tectonic // 39:00

Joy Orbison – So Derobe // Aus // 42:20

Pangaea – Why // Hessle Audio // 47:00

D1 – I’m Loving // Tempa // 50:00

D-Bridge – Wonder Where // Nonplus // 53:00

Gonja Sufi – My Only Friend // Warp // 57:45

הגוש הראשון של הקאסט נע סביב מקצבי 4 על 4, החל בקטע הפתיחה של דיג'יי ספרינקלס, מתוך האלבום היפה "Midtown 120 Blues", שגיליתי בעקבות בחירתו לאלבום השנה באתר רזידנט אדביזור. אלו מכם שאוהבים אלבומי האוס עמוקים כמו "Forevernevermore" הקלאסי של מודימאן, ייהנו ממנו בוודאות. בעקבות התאהבותם בו העלו באדביזור גם ראיון השפעות שערך עימו פין ג'והנסן, ומסתבר שתחת השם Terre Thaemlitz, ספרינקלס היה אחראי לפודקאסט הראשון של האתר השנה - פודקאסט שנע בכלל על ציר אמביאנטי אלקטרו-אקוסטי (מספר 188, שלצערי כבר אוף ליין, אבל שווה לאתר). ברוח מוזיקלית דומה אני גם ממליץ בחום על אלבומו החדש של פור-טט, "There is Love in You" - מועדוני ועל הביט הרבה יותר ממה שהכרנו ממנו עד היום, אך מוזיקלית עשיר ונשגב באותה מידה.

אנחנו משלימים את הגוש הפותח עם קטע דאב-טכנו מתוך האי.פי החדש של I:Cube, המפיק הצרפתי המוכשר וחצי הצמד Chateau Flight, שבו שלושה קטעים ללא רבב הנוגעים בדיסקו, טכנו ודאב. בעקבותיו מגיע "I Missed the Boat" של אמילי ננה, מתוך תקליט הבכורה של המפיקה השוויצרית-אפריקאית שיצא בלייבל קומפוסט, ובו מתערבבים האוס, גוספל וג'ז על גבי בייסליין מקפצץ ומה שנשמע כצליל ההתרעה בג'י-צ'אט.

אחרי פור-טט אנחנו פוגשים לראשונה את ניקולאס ז'אר, עם "Time for Us" הסקסי ובעל שינויי הטמפו החדים, שיצא כעת בלייבל הניו-יורקי בבעלות ישראלית Wolf + Lamb (שמות אמיתיים גדי וזאב). קטע זה הוא גם שסוגר את אלבום המיקס החדש והמעולה של כוכב ההאוס הצעיר סת' טרוקסלר, האחרון לצאת בסדרת בוגי בייטס המעניינת של הלייבל בי-פיטץ' קונטרול (אלן אליין ומודסלקטור קדמו לו בסדרה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לייבל, ליין, פודקאסט - איש עסוק. D-Bridge/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלקו השני של המיקס ממשיך עם אחד מתוך שורת הרמיקסים המפוארת שיוצאת כעת לקטעים מאלבומו של מרטין משנה שעברה, "Great Lengths", שגייס את מפיקי הטכנו בן קלוק ורדשייפ, מפיק הביטים הצעיר Illum Sphere, זומבי ורוסקה (שמופיע כאן). גם בגרסתו המקורית היה "These Words" משיאיו של האלבום, שעל השירה בו מופקד מפיק הדראם'נ'בייס הוותיק D-Bridge, שמופיע בקאסט שוב לקראת הסוף עם קטע יוצא דופן משלו, "Wonder Where".

די-ברידג' חבר בשנה האחרונה לצמד Instra:mental, שבאים גם הם מרקע של דראם'נ'בייס, ויחד הקימו את Autonomic – לייבל, סדרת פודקאסטים, ערבים במועדון הפאבריק (כולל אלבום המיקס הקרב FabricLive 50) – ובעיקר ערימה קטנה אך סופר איכותית של מוזיקה קאטינג' אדג' שמערבבת בין הדראם'נ'בייס מכורתם לדאבסטפ וטכנו דטרויטי נוסח דרקסיה ובעיקר הרבה מאוד נשמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החתמה טרייה בנינג'ה טיון. אמיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוגרים את שאר הפינות בגוש הזה הם קטעים חדשים של מפיקי הדאבסטפ-לא-דאבסטפ ג'וי אורביסון ו-Pangaea, וכן ההחתמה הטרייה של הלייבל נינג'ה טיון – הזמרת אמיקה. סינגל הבכורה שלה, "Drop the Other", הוא בעצם פופ אפלולי שיושב על תבנית קצבית של דאבסטפ ומשטחי סאונד טכנואידים, שלא בכדי מזכים אותה להשוואות עם הרכבים כפיבר ריי וסירקלסקוואר. חותם את המיקס להפעם הוא הבי-סייד מתוך הסינגל השני של גונג'ה סופי, אותו חבר של פליינג לוטוס והגאסלאמפ קילר שחי כיוגי מתבודד ופסיכדלי איפשהו בהרי קליפורניה, ושאלבום הבכורה שלו "A Killer & a Sufi" ייצא בוארפ בחודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully