וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה עכוז

5.2.2010 / 8:00

הקליפים ב-MTV DANCE מציעים טעימה קצרה מהחיים שמעולם לא היו ולעולם לא יהיו לנו. פז חסדאי רוצה לחיות בקליפ של אייקון

לקליפים ב-MTV DANCE אין יומרות אמנותיות. בניגוד לקליפים בערוצי המוזיקה הסטנדרטיים, שהפכו עם השנים ליצירות וידאו נועזות ומרהיבות, מטרתם של הסרטונים בערוץ הדאנס היא אך ורק לתת רקע ויזואלי פשטני לצלילי הביט, ולספק להם את האווירה המתאימה.

מאחר שמוזיקת דאנס נועדה מלכתחילה לאווירה מאוד ספציפית – לפיזוזים נוטפי הורמונים של בליינים צעירים – גם הקליפים של התעשייה מאופיינים לא פעם באותה פשטות מחשבתית, ולכן משקפים את אותה רוח נעורים משובבת. התוצאה היא גרסאות רבות ומשונות לאותו דבר, לצעירות וצעירים הרוקדים בצורה נועזת ובחושניות מובלטת, ואין פלא שגברים רבים מדווחים על צפייה ערה בערוץ דווקא בשעות הקטנות של הלילה, ולא פעם אף דואגים להשתיק את הקול, על מנת שהמוזיקה לא תסיח את דעתם מהאטרקציות האמיתיות שיש לערוץ להציע.

הזמר אייקון ורקדניות. Kevork Djansezian, AP
"אני מתקשה למצוא את המילים לתאר את הבחורה הזו מבלי לנהוג בחוסר כבוד. לעזאזל, נערה סקסית". אייקון ומכרה/AP, Kevork Djansezian

כזה הוא הקליפ "נערה סקסית" בכיכובם של אייקון ודייויד גואטה, שמשקף את התופעה, מתאר אותה בצורה מדויקת, ואף מתעד את פועלן של אותן כוכבות. "היא לא כמו שום נערה שפגשת בחייך, לא משהו שאפשר להשוות לבחורה מהשכונה", שר אייקון בעצב את מילותיו של גואטה, ומסכם: "אני מתקשה למצוא את המילים לתאר את הבחורה הזו מבלי לנהוג בחוסר כבוד. לעזאזל, נערה סקסית".

גם אייקון המתוסכל, כמו כולנו, נכבש על ידי קסמן של אותן נערות פלקטיות, כוכבות הקליפים ורקדניות המועדונים, שנראה כאילו גדלו וחונכו במסיבות בריכה, וכל מיומנותן מסתכמת בנענוע גופן החטוב לפי הקצב. אם בשנות ילדותנו נשים רקדו רק לשם הריקוד, משמע השתובבו בתמימות לצלילי הקצב ואפשרו לשמחה להתפרץ מהן בטבעיות, הרי שהריקוד בערוץ הדאנס הוא אך ורק לשם הפיתוי. הן מביטות בעצמן, נוגעות בעצמן, ולעתים אף מתנועעות כאילו הן באקט עצמו, ונדמה שמטרתן היחידה היא להצית את הדמיון ולגרות את קורבנותיהם האומללים. לאור העובדות הללו, לא נותר לנו אלא לסכם את התופעה במילותיו של אייקון: "אני מתקשה למצוא את המילים לתאר את הבחורה הזו מבלי לנהוג בחוסר כבוד".

יש להודות, התחושה היא שהמסיבות הללו הן האירועים המהנים בעולם. כולם יפים, כולן יפות, השמש זורחת והבריכה צוננת. האווירה שמחה וקלילה, אין דאגות, אין תור בבר, ואף אחד לא יתפלא אם המסיבה תימשך גם לאחר שהצילומים יסתיימו, עם אפטר אל תוך הלילה, כשהחוגגים ימשיכו לחגוג את עצם היותם חוגגים, אלה החיים שמעולם לא היו לנו, וכנראה כבר לא יהיו.

אין ספק שמאפייני הז'אנר עושים חסד עם הנערות. החיתוכים המהירים והעריכה התזזיתית לא מאפשרים התמקדות יסודית ורצינית באף אחת מהן, וכך אנו רואים אותן רק בחטף וזוכים רק לטעימה קצרה מהמיטב שלהן. כולן נהדרות, כולן אטרקטיביות, ובכל זאת רובנו, כמו אייקון וגואטה, מתקשים למצוא את המילים לתאר את הבחורה הזו מבלי לנהוג בחוסר כבוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אייקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully