וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אופירה

7.2.2010 / 12:59

התגלית האמיתית בסרט "מה הרג את מוני פנאן" היתה שאופירה אסייג היא כוכבת טלוויזיה ענקית, שמתבזבזת באינטרנט. אודי הירש מיהר למצוא לה חמישה פורמטים מנצחים למסך הקטן

"מה הרג את מוני פנאן", סרטה של אופירה אסייג ששודר ברשת ביום שלישי האחרון, לא גילה לנו כמעט שום דבר חדש על הפרשה שמסעירה את הספורט הישראלי. כן, שמענו שאנשי מכבי תל אביב כועסים על מוני ושהרעיה שרון זועמת על מכבי, נחשפנו למכתב ההתאבדות הקצת מוזר של מנהל הקבוצה (והבנק) המיתולוגי ולמדנו מהו שמה המלא של המאהבת שלו. אלא שהסרט של אסייג לא קידם אותנו אפילו במילימטר בדרך לפתרון התעלומה המעניינת באמת: אילו אנשי כדורסל השקיעו אצל איש הקבוצה היריבה ומה ידעו על כך מנהלי מכבי תל אביב.

יחד עם זאת, דבר אחד כן נחשף ב"מי הרג את מוני פנאן": אופירה אסייג היא כוכבת טלוויזיה ענקית. מלכת הדרמה מדימונה היא הגיבורה האמיתית של הסרט. חוסר הבושה והיעדר המודעות העצמית שלה הן משאב טלוויזיוני כביר, שמתבזבז כרגע באתר האינטרנט – אם כך אפשר לקרוא להלצה הזאת – one ובתוכנית הרדיו שלה עם איל ברקוביץ'. חבל שאנחנו זוכים לחזות במנת כריזמה מרוכזת זאת לעתים כל כך רחוקות, כשאופירה עושה עוד סרט מתלקק על כוכב ספורט חי או מת. נדמה שאופירה רק זקוקה לעורך הנכון שילחש לה באוזניה את השאלות הנכונות ולפורמט מנצח כדי להגיע למקום אליו היא ראויה באמת – למסך הקטן. אחד הרעיונות הבאים עשוי להוביל אותה לשם.

ריקי ספרינגר הישראלית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
You Go Girl!/מערכת וואלה!, צילום מסך

איריס קול, זוזי הצידה. ורדה רזיאל ז'קונט, צאי לפנסיה. גיבורת הטראש האמיתית של ישראל היא אסייג, שלא התביישה לעבור על השיחות האחרונות של פנאן ליד אשתו, שיחזרה איתה באופן מבחיל למדי את הרגע שבו מצאה אותו תלוי ואילצה אותה לקרוא בקול חנוק את מכתב ההתאבדות. הצעד הבא חייב להיות שחזור הפורמטים המנצחים של ריקי לייק (המתונה יחסית) וג'רי ספרינגר (המטורלל יחסית), שבהם תשסה אופירה זה בזה באדישות אך בנחישות בני זוג נבגדים, הורים וילדים מסוכסכים ושחקני כדורגל מכוסחים. יש לנו אפילו יופי של תוכנית פתיחה בשבילה: אופירה מנסה לפקוח את עיניה של צ', שמתעקשת לטעון שהבילוי של בעלה, א' מדרום האי הבריטי, בבית בושת, היה בסך הכל לצרכי קבלת מסאז'. You Go Girl!

מוקד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"או-פירה א-סייג!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הראיון הפוליטי הוא מוסד שגווע לאיטו בעיתונות הישראלי. בתוכניות האקטואליה ברדיו, עיתונאים מראיינים עיתונאים, בתוכניות הפוליטיות בטלוויזיה עיתונאים מראיינים עיתונאים, ואפילו בפגוש את העיתונות קיצרו את הזמן שהוקצה לפוליטיקאי כדי שהעיתונאים יוכלו להמשיך לקשקש עם עיתונאים. אף אחד לא מתעניין בפוליטיקה או במה שיש לפוליטיקאים לומר, מתוך הנחה שהם ממילא משקרים. אלא שאחרי שאופירה אסייג הצליחה להוציא משלוותו את שמעון מזרחי, לשאול אותו שאלות קשות ולפקפק בכך שלא ידע דבר על הבנק שניהל פנאן, צריך לתת לה צ'אנס לעלות לליגה של הגדולים (אף שספק אם תמצא מרואיין קשה יותר מהיו"ר מטיל האימה). זה הזמן (גם זו אופציה לתוכנית שאפשר לשחזר) להחזיר למסך את תוכנית הראיונות האטרקטיבית של הערוץ הראשון. שימו אותה מול ביבי ובתוך חמש דקות הוא מודה ששרה הורסת לו את החיים, שימו אותה מול אהוד ברק ובתוך שלוש דקות הוא זועק "או-פירה א-סייג!" ותנו לה לנסות את שיטת ה-END-SEND שבאמצעותה התחקירניות שלה מתישות את אנשי הכדורגל ומשדלות אותם להתראיין אצלה – ובתוך יומיים סוניה פרס מגיעה לאולפן ומטנפת על שמעון ועל ארץ נהדרת.

גליץ' או לא גליץ'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אאוטש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אם אופירה תעזוב את האינטרנט, אסור שמדור הרכילות הפופולרי, שהמציא שפה משלו, מעין תת-עברית בעלת חוקים וקצב ייחודיים, ייעלם לו. הפתרון האידיאלי הוא להביא אותו לטלוויזיה, בשעשועון נושא פרסים שהוא שילוב בין הפורמטים של Let’s Make A Deal (או "עשינו עסק" בגירסה הישראלית) ו"דיל או לא דיל". זה הולך ככה: המתמודד מקבל סכום כסף התחלתי, אבל הוא יכול להמיר אותו בסכום גבוה הרבה יותר שמסתתר מאחורי וילון מעוטר בסימן שאלה. כל שעליו לעשות זה לנחש מה הגליץ' הנכון: הכדורגלן הירוק שמצמיח לאשתו קרניים, הבועט האדום שהתגלה כגרזן ביציאה האחרונה עם חבריו והזורק הצהוב שנותן בסתר לגרופית הירוקה שפירגנה לעצמה לאחרונה 300 cc אצל דוקטור דב קליין. במידה שהמתמודד טועה, הוא יזכה ל"אאוטש" (הטעות במקור) קולני וחסר טאקט מאופירה.

פספורט

אופירה אסייג וברקע לאס וגאס. אילוסטרציה, ShutterStock
הפיילוט למעשה כבר שודר/ShutterStock, אילוסטרציה

העיקרון מאוד פשוט: במקום לנסוע לכל מיני אתרים משעממים בעולם, אופירה תיקח כדורגלנים או עבריינים-לייט, מהסוג שפורח בגליצ'ים, לקניית משקאות ופאקטים בדיוטי פרי (לא לפני שהגיבור שוכח את דרכונו בבית ומשאיר את אופירה הזועמת לחכות בשדה), ואחר כך תיסע איתם תמיד ליעד אחד – לאס וגאס, שם היא תלווה את הסלבריטי בשעה שהוא מפסיד את החסכונות של המשפחה. אופציה אחרת היא ללוות לחו"ל כדורגלן שעבריינים הרחיקו מהארץ בפסק בוררות דרקוני. בעצם, את זה היא כבר עשתה.

על גלגלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלסטרה + קלאסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגילוי המסעיר ביותר ב"מה הרג את מוני פנאן?" היה "במה לעזאזל נוסעת אופירה אסייג?". המרכבה המפוארת שלה מחייבת מפיק זריז להעניק לה תוכנית רכב בפריים טיים. הסייד קיק שלה יהיה דניאל פאר, גיבור "על גלגלים" המיתולוגית, שיצא לאחרונה לפנסיה ומחפש בוודאי חלטורה. החלסטרה של אופירה יחד עם הקלאסה של פאר יעלו בוודאי ניצוצות על המסך. את מקומו של פרשן הרכב המנוח ג'ו קריידן ימלא איל ברקוביץ'. תאמרו בוודאי, ובצדק, שברקוביץ' אינו מבין דבר במכוניות. מצד שני, הוא גם לא מבין דבר באימון כדורגל, וזה לא מונע ממנו להריץ את עצמו למשרת המאמן הלאומי, נכון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully