וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקת המחול הקיבוצית עושה את זה בהולנדית

תום גולדהנד

7.2.2010 / 13:50

לראשונה זה 20 שנה יציגו רקדני הלהקה יצירה שאינה מבית היוצר שלהם. המופע החדש, "שחור לבן", הוא פרי יצירתם של שני כוריאוגרפים הפועלים בהולנד: איציק גלילי וכריסטינה דה שאטל

להקת המחול הקיבוצית פותחת את שעריה גם לכוריאוגרפים אורחים. לראשונה זה כ-20 שנה יציגו רקדני המחול של הלהקה יצירה שאינה מבית היוצר של הקיבוצית. במסגרת ההתרחבות של פעילות הלהקה החליט המנהל האמנותי רמי באר לחבר בין רקדניו לבין שני יוצרים שפועלים בהולנד – הכוריאוגרפים איציק גלילי וכריסטינה דה שאטל. השניים עומדים בראש להקת המחול, "קבוצת המחול אמסטרדם". רקדני להקת המחול הקיבוצית יעלו את המופע החדש, המורכב מיצירות של שני הכוריאוגרפים, שש פעמים בלבד.

המופע החדש, העונה לשם "שחור לבן", יהיה מורכב משתי יצירות, הראשונה היא "פעימה" (PULSE), פרי יצירתה של הכוריאוגרפית דה שאטל. היצירה מוצגת לקולות הקצביים והווירטואוזים של המלחין גיאורגי ליגטי. הכוריאוגרפיה מציגה שורות ישרות ותנועות מסתובבות, ולצידם ריקודי סולו של הרקדנים.

היצירה השנייה במופע, "עד בלי די", היא של גלילי, רקדן וכוריאוגרף ישראלי, שעבר ליצור בהולנד לפני כעשרים שנה. היצירה מתוארת כמחול הנע במסלולים דינאמיים של גאות ושפל ונשען על המוסיקה למיתרים של הנריק גורצקי. לדברי גלילי, "המרחב בתוכו נע הריקוד הינו מרחב סגור, מרחב הניתן למצוא במחשבות הפרטיות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully