וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס אקו"ם לספרות

עינב שיף

7.2.2010 / 17:19

צבי עצמון, יואב חייק, ציפורה דולן ואשר רייך זכו ב-13 אלף שקלים כל אחד מטעם האגודה לשמירה על זכויות היוצרים בישראל

אקו"ם הכריזה על הזוכים בפרס השנתי מטעמה בתחום הספרות. ועדת השופטים, שכללה השנה את חנה גולדברג, עמרי הרצוג ודורית רביניאן בחרו בצבי עצמון, יואב חייק, אשר רייך וציפורה דולן כזוכים בפרס לעידוד היצירה ופרס ליצירה שהוגשה בעילום שם.

הפרס לעידוד היצירה הוענק לצבי עצמון על יצירתו "חלקת". "שירה רהוטה, פוגעת ופוצעת, בלי אף מלה מיותרת, בלי אף טון מזויף, וכל זאת, בלי סימני זיעה כתוצאה ממאמץ יתר", נימקו השופטים את זכייתו בפרס ששוויו הוא 13 אלף שקלים.

פרס עידוד נוסף הוענק ליואב חייק על יצירתו "מיומן המסעות של לורי". הספר "מצייר ביד רגישה ולשון בהירה מסע רב קסם של ילד וסבתו המפליגים בארצות הדמיון", כפי שכתבו השופטים, שהעניקו לחייק את הפרס בשווי 13 אלף שקלים.

פרס ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום השירה הוענק לאשר רייך על יצירתו "אגדות למבוגרים". "הקובץ 'אגדות למבוגרים' משקף סגנון משוכלל, מפוכח וחף מגינונים מיותרים", נימקו השופטים את בחירתם. "השירים שהוא מכיל מציירים את היחסים שבין זמן לבין כתיבה, בין בגרות הגוף לבין מעשה השירה, ויחסים אלו נבחנים מעמדה של קירבה אינטימית ודיוק כמו-כירורגי". שווי הפרס הוא 13 אלף שקלים.

גם ציפורה דולן זכתה בפרס ליצירה שהוגשה בעילום שם בתחום הסיפורת על יצירתה "אנחנו ננוח". "הקריאה ברומן מזמינה התמסרות מלאה בשל המארג העלילתי ועומקי הרגש שנטועים בו", נימקו השופטים את הבחירה. "בשל העברית שלו, שמזדהרת
בשלל קולות של 'בעלי בית' ושל פליטים; ומפני שהוא מאיר את המציאות הישראלית, על תלישותה וכאבה, באורח מורכב ומעודן". שווי הפרס הוא 13 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully