וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תום לב

אייל דץ

9.2.2010 / 11:38

אסף שפירא לא חשב שהוא סופר, אבל מפגש אחד עם רון לשם שכנע אותו לשפוך את הלב בכתיבה. התוצאה: "הכל בגלל תום", הספר הראשון שעוסק ברשתות חברתיות. ראיון

אסף שפירא בכלל לא חשב שהוא סופר. האמת היא שגם לאחר מכירת אלפי עותקים מספר הביכורים שלו "הכול בגלל תום" (בהוצאת כנרת זמורה-ביתן), שפירא לא רואה את עצמו כסופר. "יש לי הגדרה מאוד ספציפית לדרך שאני תופס את דמות הסופר ואני לא רואה את עצמי כסופר", הוא אומר בראיון לוואלה! תרבות. "אני רואה את עצמי ככותב וכיוצר. לא במובן של יוצר אמן אלא כיוצר עניין".

שפירא יודע דבר או שניים על יצירת עניין. בשלהי שנת 2007 הוא נקלע לקונספירציה ברשת ששינתה את חייו. הוא פרסם ברשת החברתית "מקושרים", יומן אישי שבו גולל את פרטי הפרשה והפך לאחד האייטמים הנצפים אי פעם ברשת הישראלית עם מאות אלפי כניסות ונכון לרגעים אלו 3,244 טוקבקים.

מבלי לחשוף ספוילרים, רק נספר שבעקבות היומן האישי שפרסם שפירא פנו אליו עוד ועוד אנשים שטענו כי נחשפו למעשי סחיטה דומים. "אלו היו ימים מטורפים" מספר שפירא. "ניהלתי את היומן האישי כדי לשמור על רצף של אירועים, כדי לזכור את מאורעות אותם ימים וכדי להזהיר אנשים שלא יחוו את אותם דברים שאני חוויתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להזהיר אנשים שלא יחוו את אותם דברים שאני חוויתי". עטיפת הספר "הכל בגלל תום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכול בגלל תום", מגולל את סיפורו של אסף, קצין קרבי שעובר לעיר הגדולה ומנסה לבלוע אותה בביסים גדולים. חייו מתפצלים לשניים: חיי היום הצבאיים, רוויי האחריות והסדר לעומת חיי הלילה הסוערים. אסף נקלע דרך הרשתות החברתיות לרשת סבוכה ואפלה של שקרים והונאה, החורגת מגבולות האינטרנט, חודרת אל חיי היום יום שלו ומאיימת להרוס אותם מהיסוד.

כאמור, יש בעלילה הזו יותר מגרעין בסיפורו האישי של שפירא. בצד הספרותי, יש כאן פריצת דרך: "זה הספר הראשון בישראל שעוסק ברשתות חברתיות" מצהיר שפירא, סטודנט שנה שנייה ומומחה לשיווק באינטרנט, שניצל את הידע שלו בתחום על מנת לקדם את ספרו באמצעות רשתות חברתיות.

רון לשם משכנע

אך ההייפ וההיכרות של שפירא עם הרשת לא הפיגה את ההיסוסים שתקפו אותו לפני שניגש למלאכת הכתיבה. מה שהכריע את הקו הייתה דווקא פגישה עם רון לשם ("אם יש גן עדן"), הסופר האהוב על, שהביאה אותו לבחירה הסופית בכיוון הכתיבה. "רון לשם קרא את הקטע שלי באינטרנט ואמר לי שהוא אהב אותו נורא", משחזר שפירא. "התייעצתי איתו ובעקבות כך החלטתי לכתוב את הספר".

אלא שגם לשם, גם הצלחת הספר וגם התגובות המרגשות להן זכה שפירא, לא שכנעו אותו בדילמה הבסיסית, כלומר שהוא סופר. זה לא אומר שאין כבר תוכניות לעתיד. "יש רעיונות, אבל זה לא משהו שיוצא מהמותן", הוא אומר. "יש עוד הרבה עשייה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully