וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי בלטר - "נערה ממושב בצפון"

עינב שיף

9.2.2010 / 8:00

אחד היוצרים המרתקים בישראל חוזר עם אלבום שני, מתוכו יוצא סינגל ראשון שלדבריו הוא הסינגל הכיפי ביותר שהוציא בחייו, אבל הוא כנראה גם האחרון מהסוג הזה. השמעה וראיון

יח"צ - חד פעמי

"זה השיר הכיפי היחיד שהוצאתי אי פעם בחיי", מספר איתי בלטר לוואלה! תרבות על הסינגל החדש שלו, "נערה ממושב בצפון". "זה כנראה גם האחרון". המשפט הקצר הזה מסביר כמעט הכל על אחד היוצרים המרתקים ביותר במוזיקה הישראלית, שהפציע באמצע שנות ה-90 עם להקת גוונים כהים (יחד עם יואב בראון וירונה כספי), נעלם, ניגן קלידים בהפקות וחזר עם אלבום סולו מרגש, "הרוח, השמש, השד והים" שיצא בשנת 2006 וזכה לשבחים רבים.

עכשיו הוא חוזר, קצת פחות קודר אבל לא בדיוק שמח עם "רחובות וקסמים", אלבום סולו שני שמורכב מהקול המיוחד שלו, הטקסטים והלחנים שהפכו את הבכורה למצוינת. "אני מאד אוהב את הדיסק הזה", אומר בלטר. "אני חושב שזה הדבר הכי יפה שעשיתי עד היום. אבל אני יודע שיש את הציפיות שלי, שהן דבר מורכב ומסובך מאד שזז מיום ליום ויש את החיים עצמם. אני לא חושב על מכירות. אני עושה את זה כי אני רוצה".

איתי בלטר. דני מיכליס,
יש את הציפיות ויש את החיים עצמם. איתי בלטר/דני מיכליס

הרצון של בלטר הוביל אותו לבאר שבע, שם הוא גר כעת עם אשתו וילדו שנולד לא מזמן ושם הוא גם עבד עם נדב אזולאי שהפיק מוזיקלית את האלבום ועם דויד פרץ, שזכה לטייטל "יועץ אמנותי". השהייה בבירת הנגב הפכה את בלטר מאמן ששיריו קיימים בעיקר במרחבים כמו כבישים ודרך לאמן של "רחובות וקסמים". "הדיסק מדבר על פרידות", הוא מסביר. "לא פרידות של את עזבת אותי או אני אותך. פרידות של דברים מהילדות, פרידות מבעיות רגשיות. הכל קורה ברחובות והכל מלא קסמים של שאלות לא פתורות".

אחת השאלות האלו היא מתי ייצא האלבום המיועד, שאלה שגם בלטר לא יודע להשיב עליה. "אין לי חברת תקליטים ואין לי ממש כסף לזה", הוא מסביר. "נוציא סינגל אחד, נוציא סינגל שני ונראה איך זה יילך. אם לא תהיה ברירה, אני אוציא את זה לבד. שמע, חגגתי 40 ביום חמישי האחרון ויש לי ילד. זה לא צחוק".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סינגל חדש זו חתיכת דרך לחגוג יום הולדת.

"כן. זה מזכיר לי שבסך הכל החיים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully