וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים וסורים חוזרים לפרויקט גרינהאוס

אייל דץ

9.2.2010 / 11:04

92 יוצרים מרחבי העולם, בניהם גם פלסטינים וסורים, הגישו הצעות להפיק סרטים דוקומנטריים בשנה החמישית לפרויקט היוקרתי. דורית ענבר: "הפרויקט מוכיח כי האמנות היא הגשר הטוב ביותר"

פרויקט גרינהאוס יוצא לדרך: 92 יוצרים מרחבי העולם, ביניהם גם פלסטינים וסורים הגישו הצעות להפיק סרטים דוקומנטרים במסגרת גרינהאוס המתקיים זו השנה החמישית ברציפות. לראשונה מאז נוסד, ישתתפו בפרויקט יוצרים ממדינות אירופה, זאת לאחר שעד כה יכלו להשתתף בפרויקט רק יוצרים ממדינות אגן הים התיכון. ההצעות נבחנות על ידי הצוות המקצועי של "גרינהאוס" ובמהלך חודש מרץ יוכרזו 16 המשתתפים.

בין מגישי ההצעות השנה ניתן למצוא יוצרים דוקומנטריים מאיטליה, אוקראינה, אנגליה, בלגיה, גרמניה, הולנד, הרשות הפלסטינית, ישראל, ירדן, לבנון, מרוקו, נורבגיה, סוריה, ספרד, סרביה, קרואטיה, רומניה, רוסיה ושווייץ.

את הפרויקט השנה ילוו שורה של אישים מתעשיית הקולנוע הדוקומנטרי, ובהם ברוני בורס, המנהלת לשעבר של פסטיבל הקולנוע לזכויות אדם בניו יורק ולקטורית בכירה במכון סאנדנס, הבמאי הדוקומנטרי המוערך ג'ון אפל מהולנד שסרטיו זכו בפרסים רבים בפסטיבלים בינלאומיים חשובים, והאנס רוברט אייזנהאואר מנהל בערוץ ARTE/ZDF, שישמש כמומחה מיוחד לתוכנית .

דורית ענבר, מנכ"ל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה העומדת מאחורי תוכנית גרינהאוס אמרה כי "פרויקט גרינהאוס של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה הוא פרויקט הקולנוע הישראלי הראשון הזוכה לתמיכת האיחוד האירופי, והוא זוכה לתמיכה זו במשך חמש שנים ברציפות, בסכומים נכבדים ותוך הישגים מקצועיים בולטים".

לדבריה, "הפרויקט חנך עד היום עשרות יוצרים ערבים ישראלים ותורכים, סרטים מתוצרתו כבר מככבים בפסטיבלים ובעידודו צפויה השלמתם של סרטים רבים נוספים, ישראליים ואחרים במימון בינלאומי. גרינהאוס הוא פרויקט פיתוח קולנוע יחיד במינו מבחינת איכותו, יוקרתו, היקפו ותוצריו, והוא מוכיח כי האמנות היא הגשר הטוב ביותר בין מדינות, עמים ואנשים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully