וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, ההיא מהזה

גיא שמי

10.2.2010 / 15:31

סצינת הורדת הביקיני הזכורה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע מעניקה לפיבי קייטס מקום של כבוד בסוכנות שחקני המשנה של גיא שמי

פיבי קייטס נולדה ב-1963 בניו יורק סיטי כאחת משלוש בנות והופיעה לראשונה בקולנוע כבר ב-1982 לצד גאדג' ריינהולדס ושון פן, בסרטה של איימי הקרלינג, "נעורים בקצב מהיר". קייטס היא לא "ההיא מהזה" קלאסית כמו שהיא שחקנית ראשית בסרטי אינדי. בצעירותה חילטרה כדוגמנית, וסירבה לתפקידים הראשיים ב"אבי הכלה", "הנאשמים" ו"שתיקת הכבשים" ויש לה שני ילדים משחקן קצת יותר מוכר, קווין קליין, שמבוגר ממנה ב-16 שנה. ב-2005 פתחה קיטס בוטיק יוקרתי במנהטן, בשם "בלו טרי". בנה הבכור, אוון קליין, הופיע בעצמו כשחקן בסרט "חיים בן השורות", כשהיה בן 14 בלבד. בנה ובתה הופיעו גם בסרטה האחרון, "מסיבת יום נישואין".

ב-"IMDB" נזקפים לזכותה שמונה עשרה הופעות בלבד בקולנוע ובטלויזיה והשמועות גורסות שאחרי "מסיבת יום נישואין" ויתרה על המקצוע לחלוטין. למרות זאת, מי שלא יזהה את פרצופה החמוד בתור החברה המתוקה של בילי מ"גרמלינס" ודאי יזהה כחברה הפחות חמודה של מייקל ג'יי פוקס ב"אלף האורות של ניו יורק". עושה רושם שלמרות אי ריבוי הכותרים ברזומה שלה, את שלה היא כבר עשתה.

נעורים בקצב מהיר – החברה המנוסה של ג'ניפר ג'ייסון לי

הסרט הראשון בו היה מעורב קמרון קרואו (עדיין כתסריטאי, הבמאית היתה אקרלינג) מגולל את סיפורן של מספר דמויות בבית ספר תיכון אמריקאי בואך תחילת שנות השמונים. קרואו נשלח על ידי הרולינג סטון להתחזות לתלמיד בתיכון בקליפורניה, ספיקולי (שון פן בתפקיד הקולנועי הראשון שלו) מעשן הרבה יותר מדי גראס ויש חשש שישאר כיתה, סטייסי (ג'ניפר ג'ייסון לי) מוצאת את הבנים הלא נכונים להוציא עליהם את החרמנות שלה ואילו אחיה בראד (ג'אדג' ריינהולד, שמוכר כבילי רוזווד מסדרת סרטי "השוטר מבוורלי הילס" וכבן זוגה של איליין מסיינפלד, שמדבר קרוב מדי לבני שיחו) מאוהב בסתר בחברתה הפלרטטנית לינדה (קייטס) שמייעצת לה בנוגע ליחסי מין.

פיבי קייטס אמנם חשפה את גופה שנתיים מוקדם יותר בסרט "Paradise" (והיא רק בת 18!), אך לעד סצנת האוננות של ריינולדס בשרותים (בה הוא מפנטז על פיבי קייטס רטובה שיוצאת מהבריכה ופותחת את החזייה שלה מלפנים), תהיה הזכורה ביותר שלה. הסצינה הוגדרה על ידי הרולינג סטון כ"סצינת פתיחת הביקיני הזכורה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע". הלימים תתארח קייטס בתכנית הרדיו של הווארד שטרן וזה יאמר לה, שסצנה זו היא אחת מהסצנות המשומשות ביותר על ידו. אתם יודעים למה הוא התכוון.

גרמלינס 2 – חברה של הגיבור

ל"גרמלינס 2" אין ממש עלילה. כל זכר ליחסים השבירים והמוטלים בספק של בילי (זאק גיליגן) וקייט (קייטס) מהסרט הראשון (גם הוא היה עם ג'אדג' ריינולד) נמחק. אפילו עם כניסתה של מרלה החושנית (האווילנד מוריס), הבוסית של בילי לתמונה, אין ממש חשש להתפתחויות בתחום הרומנטי. "גרמלינס 2" הוא על טהרת הגרמלינים עושים בלגנים הגובלים במיוזיקל בתוך בניין מודרני המנוהל על ידי מגלומן נוירוטי אך בעל לב זהב.

זיכרון תמוה של קייט, מאוד לא קשור לסיטואציה, לבחור מבוגר שנראה כמו לינקולן שהציע לה סוכריות ביום ההולדת של לינקולן כשהייתה ילדה קטנה, יהיה הטוויסט המעניין היחיד בדמות שלה בסרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מסיבת יום נישואין – החברה המנוסה של ג'ניפר ג'ייסון לי

ג'ו (אלן קאמינג) התסריטאי/במאי ואשתו השחקנית המזדקנת סאלי (ג'ניפר ג'ייסון לי), חזרו להיות ביחד לאחר פרידה ממושכת והם מתכוננים לחגוג את מסיבת יום הנישואין שלהם עם מספר בלתי מבוטל של חברים נוצצים בביתם הקליפורנאי השווה. בין האורחים, נוכל למצוא את מאק (ג'ון סי. ריילי) הבמאי, שעובד על סרט בכיכובה של סאלי ומאוד לא מרוצה ממנה, אשתו ג'ינה שנמצאת בשלבים פסיכוטיים אך מצחיקים בדיכאון-לאחר-לידה שלה, "טעם החודש" סקאי דיווידסון (גווינית' פאלטרו) שאמורה לשחק את התפקיד בסרט החדש של ג'ו (התפקיד שסאלי כמובן רצתה), קאל (קווין קליין) ואשתו סופיה (קייטס), החברה הכי טובה של סאלי שבדיאלוג בלתי נשכח בין השתיים תסביר לסאלי בצורה מאוד משכנעת על החסרונות הנוראיים של גידול ילדים. סופיה היא דמות מאוד מפוכחת ומעניינת בסרט, אך את התכונות הללו יקח לנו זמן לגלות.

"מסיבת יום נישואין" יצא בשנת 2001 והוא הסרט היחיד שנעשה אחרי שנת 2000 בו השתתפה קייטס. לעת עתה זהו סרטה האחרון. קאמינג וג'ניפר ג'ייסון לי, אגב, כתבו, הפיקו וביימו את הסרט בצוותא.

תנועה אחת, ארבע נשימות – ידידתו של הגיבור

ניק (טים רות') מחליט לעזוב את חברתו בת' (ברידג'ט פונדה) ומגלה את זה רק לידדתו הקרובה קרול (קייטס), לבת' הוא אומר שהוא הולך לגנוב טלויזיה מהעבודה שלו. הוא אכן גונב טלויזיה, שם אותה בבית ולאחר מכן אכן עוזב. בת' המופתעת מבינה שאהובה לא יחזור ועושה סידורים יחד עם קרול להיפטר מחפציה ולעזוב את הדירה. צבאע (אריק סטולץ) בשם סיד (איזה כיף זה צירופי מקרים) שמגיע לסייד את הדירה, מצליח באופן זמני לזכות בליבה של בת', מה שמאוד מסתבך ברגע שניק חוזר לתמונה.

"תנועה אחת" הוא סרט קצת לא ברור. מהבחינה הזו, דמותה של קרול לא לגמרי מפוענחת: עושה רושם שבינה לבין ניק יש קשר חזק מאוד, אולי אפילו חזק מדי, אולם מצד שני נראה שהיא גם ידידת אמת לבת'. בכל מקרה, היא זו שאומרת לאנשים את הדברים שהם לאו דווקא אוהבים לשמוע וגם המשפט האחרון בסרט (שהוא באותו סגנון) נאמר על ידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully