וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

ג'רמי יפה

11.2.2010 / 7:30

איך נראה הרוע האנושי בגרמניה של לפני מלחמת העולם הראשונה, ובמה נבדלת האהבה בלוס אנג’לס מהאהבה בניו יורק - תשובות לשאלות האלה, הערב על המסך הגדול

סרט לבן

סרטו החדש של מיכאל האנקה ממשיך כמו קודמיו ("משחקי שעשוע", "מחבואים") לחקור את נפלאות הרוע האנושי. הפעם הוא חוזר בזמן לגרמניה של הימים שקדמו למלחמת העולם הראשונה, לכפר פיקטיבי קטן כשהכל עוד היה שחור ולבן.

חיי הכפר השלווים עומדים למבחן כשתעלול מסוכן כמעט ועולה לרופא המקומי בחייו. מסתבר, שמישהו מתח חוט בין שני העצים בכניסה לביתו של הדוקטור במטרה להפיל את סוסו. המומים מהמקרה, התושבים מנסים להמשיך בחייהם, אך מסתבר שהיה זה רק הסיפתח לשרשרת של מקרים מוזרים ואכזריים. ככל שהזמן עובר, התעלולים מקבלים אופי טקסי יותר ויותר ולכל אחד השערה משלו לגבי מי עומד מאחוריהם, ובפרט למורה של הכפר.

כמיטב יצירותיו של האנקה, גם כאן מצטיירת תמונה עגומה של הקיום האנושי, הפעם עם דגש על שיטת החינוך הגרמנית הקפדנית של תחילת המאה העשרים וההשלכות שלה על שאר העולם.

דבר הביקורת: מעין שילוב של "כפר הארורים" ו"העיירה שלנו", הסרט הוא בו זמנית גם מתיש וגם מרתק.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 86, מטאקריטיק – 82

במאי: מיכאל האנקה. שחקנים: כריסטוף פרידל, בורגהארט קלאוזנר, אולריך טוקור (144 דקות)

יום האהבה

גארי מרשל, האיש שחתום על הקלאסיקות כמו "יומני הנסיכה" (1 ו-2), "כלה בהשאלה" ו"אישה יפה", אסף כמה מהשחקנים הגדולים ביותר שיש להוליווד להציע ואיגד את כולם לסרט אחד בעל מוטיב אוניברסלי – אהבה. העלילה מתרחשת בוולנטייז דיי בלוס אנג'לס ועוקבת אחר סיפורי האהבה השונים של צעירים מכל רחבי העיר. ממש כמו ב"רובוטריקים", הסיפורים הקטנים איכשהו מצליחים להשתלב אחד בשני ויוצרים סיפור אהבה אחד, גדול ומורכב.

מן הביקורת: מבקר אחד כתב ש"כמו רוב המתנות ביום האהבה, הסרט הזה ראוותני ונשכח במהרה". מבקרת אחרת הוסיפה שהסרט גרם לה לשנוא את יום האהבה ותהתה אם "גארי מארשל לא מבוגר (76) מכדי לעשות קומדיות רומנטיות לבני נוער".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 20, מטאקריטיק – 43

במאי: גארי מרשל. שחקנים: ג'סיקה אלבה, ג'וליה רוברטס, בראדלי קופר, קאת'י בייטס, ג'יימי פוקס, אשטון קוצ'ר ואן האת'וואי (112 דקות)

אוהב אותך, ניו יורק

11 במאים שונים מכל רחבי העולם לקחו על עצמם לביים כל אחד סרט קצר על העיר ניו יורק. התוצאה: 11 סיפורים שונים מהעיר הכי כיפית בעולם. וכשהעיר עצמה היא גיבורת הסרט למישהו אכפת מהעלילה? כנראה שכן, כי כמו הסרט הקודם ברשימה, גם כאן עשרות כוכבים נעמדו בתור כדי לקחת חלק במיזם.

דבר הביקורת: "ניו יורק, אני בערך אוהב אותך אבל כרגע בואי נשאר ידידים", נכתב במגזין "סינה-פשן". אחרים סיכמו את הסרט כ"טיול שנתי צבעוני דרך האתרים החשובים שיש לעיר להציע".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 40, מטאקריטיק – 49

בימאים: פאטי אקין, איוון אטאל, אלן יוז, מירה נאיר, נטלי פורטמן, ג'אנג וו, ג'ושוע מרסטון, ברט ראטנר, שקהאר קאפור.

שחקנים: נטלי פורטמן, שיאה לבוף, אורלנדו בלום, אית'ן הוק, ג'יימס קאן, אנדי גרסיה, כריסטינה ריצ'י ובראדלי קופר (110 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully