וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי לוי - "ללא כנפיים"

עינב שיף

14.2.2010 / 7:09

לכבוד צאת שירו החדש, מספר המוזיקאי הפעלתן על התזמורת הייחודית שמלווה אותו, על השותף הוותיק ליצירה מאיר גולדברג, ועל האפשרות שנראה את נוער שולייים מתאחדים בקרוב

יח"צ - חד פעמי

יותר משנתיים אחרי שיצא אלבומו האחרון, מוציא דודי לוי את "ללא כנפיים", שיר חדש שכתב השותף הוותיק שלו ליצירה מאיר גולדברג ושאותו הוא הלחין בעצמו. הסיבה למסיבה היא סיבוב הופעות חדש של לוי עם מה שהוא מכנה "התזמורת הקטנה" (ענת נבו, אביב שטיין ושאול בסר) - חבורת נגנים, שאסף בזמן שחיפש קונספט חדש לכמה משיריו הוותיקים. התוצאה היא להקה שבה כולם עושים קולות – וכולם משתמשים ברגליים בתור כלי הקשה.

"זו ממש תזמורת", מסביר לוי בראיון לוואלה! תרבות לכבוד צאת השיר. "עבדנו על המופע הזה כל כך הרבה זמן בעיקר בגלל שאין בס ואין תופים וצריך להשלים אותם באופן אחר, הרי הצ'לו לא יתחיל להישמע פתאום כמו תופים. מצאנו שפה חדשה שבהחלט צלצלה לנו כמו תזמורת ומכאן השם".

דודי לוי עם התזמורת הקטנה. יפעת גולן,
שפה חדשה. דודי לוי עם התזמורת הקטנה/יפעת גולן

היית רוצה להקליט אלבום שלם בצורה הזו?

"מבחינתי, סיבוב ההופעות הוא מה שעומד כרגע על הפרק ולקראתו עבדנו. אבל בגלל שזה יצא כל כך לטעמי, כן יש בי מחשבות להיכנס ולהקליט עם ההרכב ולראות מה ייצא. אני עוד לא מתחייב למה בדיוק, אבל זה יקרה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

איך הקונספט החדש התלבש על שירים ישנים ומוכרים יותר, כמו "דוד" ו"כל הזמן שבעולם"?

"זה החלק היפה בכל הסיפור: לקחנו שיר כמו 'דוד' וברגע שעלינו על השפה של התזמורת, אז הדברים התחילו להתגלגל. הקפדנו שכל השירים הישנים יקבלו מימד חדש לגמרי, חליפה חדשה לגמרי. כל הזמן ברחנו מהמקום של לבצע את השירים כאילו זה עוד מופע אנפלאגד. יצא סביח של סגנונות. הסיבה היא שאני חייב למצוא את עצמי בכל פעם מחדש במקומות שיגרו אותי, שארגיש שעוד לא הייתי בהם".

ובשביל לחזור לרוקנרול של פעם, חוזרים לאור כשדים?

"אור כשדים זה משהו אחר לגמרי, זה מוציא ממני דברים אחרים. זה פחות חומרים שאני כותב וגם אנרגיה אחרת. אני כן מרגיש שהמקום החזק של השירים במופע החדש הוא על במה, למרות שגם כשהם יעברו לאלבום הם ייצאו טובים מאד. אבל בהחלט, המופע נועד כדי לצאת קצת מהמקום של הרוקנרול למחוזות יותר רחבים יותר" .

השיר החדש הוא שיתוף פעולה נוסף שלך עם מאיר גודלברג. אתה בכלל יכול לדמיין עבודה בלעדיו?

"שמע, את מאיר פגשתי כבר בנוער שוליים, היום הוא ממש שותף ליצירה, הוא כבר חלק מהדברים שאני עושה. גם אם זה טקסטים שאני כותב, אז הוא חלק מהם. זו חברות קרובה שהתמזל מזלנו ואנחנו מצליחים לכתוב ולעורר אחד אצל השני דברים. זו אינטראקציה שהלוואי שהייתי יכול לפתוח במילים ולהסביר, אבל זה יותר כמו בני זוג. אין לי בעיה לכתוב טקסטים חושפניים, אבל לפעמים אני ממש כועס עליו על דברים שהוא כתב עליי ואני לא יכולתי להגיד".

ומכאן, מה הלאה?

"כל הזמן מצטברים שירים חדשים, אני מקווה להקליט דברים חדשים. בטח יהיה עוד אלבום".

אז מיותר לשאול על איחוד של נוער שוליים?

"ככל שעובר זמן זה נראה עוד יותר מוזר. מה יהיה? נעמוד שם ומה נעשה? נראה לי שזה כבר לא יקרה".

תאריכי הופעות:

9.3.10 "פטריה" קיבוץ דן בשעה 22.00
20.3.10 "תמונע" ת"א בשעה 22.00
26.3.10 "פאבל'ה" א.ת מנוף משגב בשעה 22.00
12.4.10 "אינגה" הרצליה בשעה 22.30
13.4.10 "ביט" חיפה בשעה 21:30
29.4.10 "תמונע" ת"א בשעה 22.00
15.5.10 "צוללת צהובה" ירושלים בשעה 22.00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully