וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האהבה מתה

14.2.2010 / 13:18

קבצו אנסמבל מרשים של כוכבים, קחו במאי מוערך והוסיפו עיתוי מושלם. מה קיבלתם? את "יום האהבה", הקומדיה הרומנטית הגרועה בהיסטוריה

"כשהארי פגש את סאלי" היא כנראה הקומדיה הרומנטית המודרנית הטובה ביותר. קדמו לה "חנות מעבר לפינה", "חופשה ברומא", "ששת" ועוד כמה יצירות מופת. אבל מאז שמג ריאן זייפה אורגזמה במסעדה, אף דייט קולנועי לא באמת הצחיק או ריגש. וזה לא שחסרו ניסיונות. לצערם של הצופים, כיוון שז'אנר הקומדיה הרומנטית כה פופולרי, מדובר בניסיונות רבים מדי. "יום האהבה" של גארי מרשל ("אישה יפה") הוא בין האחרונים וללא ספק אחד הגרועים שבהם. הוא כל כך ירוד עד שלהעניק לו כוכב אחד הוא עלבון לחמישה כוכבים. הוא כל כך ורדרד וסכריני עד שהצופה עוצר עצמו מלהקיא לתוך תיקו שלו, הוא כל כך בסדר עם כולם, עד שפרסומת לאורנג' נראית כמו סרט תיעודי לידו, והחטא הנורא מכל - הוא לא מצחיק. אפילו הבדיחה היחידה בסרט מופיעה בקטעי הפספוסים בסיום הרצת הכתוביות, וגם היא ציטוט מסרט אחר. אם לסכם, יום האהבה הוא בהחלט סרט של דייט ראשון. אם הדייט שלכם אהב אותו, אל תצאו איתו לדייט שני.

הסרט מגולל את קורות היום הלבבי ביותר בארצות הברית. בעל חנות פרחים אופטימי וטוב לב (אשטון קוצ'ר, שעונה על הציפיות במשחק אידיוטי כרגיל) מציע נישואים לחברתו (ג'סיקה אלבה), מקבל תשובה חיובית, אבל נזרק עד ארוחת הצהריים. הוא מתאושש במהירות יחסית, ונחלץ להצלת חברתו הטובה ביותר (ג'ניפר גארנר) מפדיחה. הידידה עומדת להפתיע את בן זוגה, המסתיר ממנה את היותו נשוי פלוס אחד, ואשטון הנשמה הטהורה יודע על כך. מעניין מה יבינו שתי הדמויות הלא מעניינות הללו בסוף היום, וכמה עולה גלדיולה ביום האהבה. בטח כפול מביום רגיל.

סיפורי שקר כלשהו

שתי בוגרות גארי מרשל משתתפות בסרט הזה. ג'וליה רוברטס נעה מרצינות תהומית כיאה לתפקידה - אשת צבא הטסה מעירק לארה"ב כדי לבלות את יום האהבה עם הלאבד וואנז שלה - לחיוכי הענק המוכרים שלה. אן האת'וואיי סוחטת גיחוך כסטודנטית המשלימה הכנסה כנערת סקס בטלפון. עוד זוכי אוסקר, מועמדים וסתם כוכבים הוליוודיים יצוצו בסרט בתפקידי מיצמצתם-פיספסתם חסרי משמעות. כולם יפים, מצוחצחים ונראים בדיוק אותו דבר עם הבייבי ליס המאוס הזה, חוץ מהמהגרים העובדים בחנות הפרחים. אלה מחוטטים או סתם טמבלים, אבל יש להם לב טוב וחוכמת חיים. אגב, אפילו לאשתו של המחוטט הראשי יש אשה יפה עם בייבי ליס. יה רייט.

כך נשזרים להם עוד סיפורי שקר כלשהו רבים ולא חשובים, המובילים לתום היצירה המיותרת הזו עם תובנות לעוסות על אהבה ממש מתחת לאף, על כך שאהבה אמיתית היא לקבל את בן זוגך על כל מעשיו ומקצועותיו הדוחים, וכמובן על דחיית סקס עד מוות. זהו סרט מתקתק ואסקפיסטי בצורה כל כך מטופשת עד שכל מי שמשום מה יקנה לו כרטיס – חובה עליו לקבל החזר על מחירו וגם פיצוי על עוגמת הנפש.

הדבר המרגיז ביותר בסרט הוא ערימת השחקנים המשתתפת בו, מלבד קוצ'ר, אלבה, גארנר, רוברטס והאת'וואיי. למשל ג'סיקה ביל, טופר גרייס, שירלי מקליין, קאתי בייטס, פטריק דמפסי, קווין לאטיפה, ג'יימי פוקס, אמה רוברטס וזוכת הגראמי טיילור סוויפט. מה גורם לשחקנים ידועי שם, בעלי קריירה מצליחה, רזומה מרשים ומשכורות משוגעות להסכים לקחת חלק במיזם עלוב כגון זה - לא ברור. האם עשו טובה לאדון מרשל? האם היה להם יום פנוי בין תחילת הצילומים לסרט אמיתי ובין החופשה במקסיקו? כך או כך, כולם כולם מתבזבזים ומתבזים (בעיקר מקליין המסכנה). והבשורה הנוראה מכל: אולפני וורנר הודיעו כי העבודה על סרט ההמשך, "ראש השנה האזרחית" (בתרגום חופשי - ל.ל), החלה, וישתתף בו אותו צוות שחקנים. ג'וליה רוברטס היא היחידה שתמיד תהיה חייבת קטנה למרשל. כל השאר - תברחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully