וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מחבר השיר "My Sharona"

עינב שיף

14.2.2010 / 23:42

דאג פיגר, סולן להקת The Knack, שעמדה מאחורי אחד השירים הזכורים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 57 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן

דאג פיגר, סולן להקת The Knack, הלך לעולמו אמש (ראשון), לאחר מאבק בן חמש שנים במחלת הסרטן, כך בישר אחיו, ג'פרי פיגר. פיגר היה בן 57 במותו. משפחתו הודיעה כי תפרסם הצהרה בשלב מאוחר יותר ובאתרה הרשמי של הלהקה פורסמה הודעת אבל על מותו. "ליבנו נשבר", נאמר בהודעה. "נתגעגע לדאג".

פיגר ייזכר כאיש שכתב יחד עם חברו ללהקה ברטון אבר את להיט הענק "My Sharona", שהיה לסינגל הראשון של הלהקה וגם ללהיט הגדול ביותר שלה. הסינגל יצא בשנת 1979 והגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי ונחשב לאחד מסמלי מהפכת הפוסט-פאנק והניו וויב באותה תקופה. השיר נכתב על בחורה בשם שרונה אלפרין, נערה בת 16 בה התאהב פיגר נואשות.

גם לאחר שהלהקה התפרקה בשנת 1982, נותר "My Sharona" להיט ענק שכוסה על ידי עשרות הרכבים, החל מפרל ג'אם ועד יו לה טנגו וכמובן זכה לפרודיות רבות. השיר חזר למצעדים בארצות הברית עם שחרורו כסינגל מהסרט "המציאות נושכת" עם וינונה ריידר, מהסרטים הבולטים של מה שכונה אז "דור ה-X". השיר אף התגלה כאחד החביבים על נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' דבליו בוש, שהטעין אותו באייפוד הפרטי שלו.

גם הידרדרותו הבריאותית של פיגר התגלתה בהקשר של "My Sharona", באחת מהופעות האיחוד הרבות שקיימו חברי הלהקה ללא המתופף של ההרכב המקורי. אתר gather.com מספר כי בשנת 2006, במהלך הופעה, התבלבל פיגר במילות השיר ונראה במצב לא טוב. לאחר מכן נותח במוחו להסרת שני גידולים שהתגלו שם, כששנה לפני כן כבר נותח להסרת גידול שהתגלה בריאותיו. אמש, הגיע מאבקו של פיגר לסיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully