וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה פיילין נגד "איש משפחה"

עינב שיף

16.2.2010 / 22:13

מושלת אלסקה לשעבר זעמה על קטע בסדרה המצוירת שהתבדח על בנה הלוקה בתסמונת דאון והגיבה בפוסט זועם של בתה בפייסבוק: ”הכותבים הם מטומטמים חסרי לב”

בדיחה בסדרת האנימציה "איש משפחה" (" Family Guy") אודות בנה הלוקה בתסמונת דאון של שרה פיילין, הביאה לתגובה חריפה למדי של המועמדת לשעבר לסגנות נשיאות ארצות הברית ומושלת אלסקה עד לא מזמן. בפרק ששודר ביום א' ברשת FOX, יוצאת דמותו של כריס גריפין עם נערה בשם אלן, הלוקה בתסמונת דאון. במהלך הדייט ביניהם אלן אומרת לו "אבא שלי הוא רואה חשבון ואמא שלי היא מושלת אלסקה לשעבר".

אמנם טריג, בנה של פיילין, הוא זכר, אך הבדיחה לא הותירה את פיילין ללא תגובה. "נשאלתי על ידי בתי בריסטול מה חשבתי על הסצנה ב'איש משפחה'", כתבה פיילין בעמוד הפייסבוק שלה והמשיכה להביא דברים מפיה של בתה שאמרה: "כשאתה בנה או בתה של דמות ציבורית, אתה חייב לפתח עור עבה. אחיי ואני בעלי עור כזה, אבל עלבונות המופנים לאחינו הצעיר ביותר כואבים יותר מדי מכדי שנישאר בשקט. אנשים עם צרכים מיוחדים מתמודדים עם אתגרים שרבים מאיתנו לעולם לא נעמוד מולם, ועדיין הם כמה מהאנשים האדיבים והאוהבים ביותר שתפגשו אי פעם. חייהם קשים גם כך, מדוע מישהו ירצה להפוך את חייהם לקשים יותר בכך שילעגו עליהם?"

"כתרבות", המשיכה פיילין הצעירה, "האם אלינו להיות רחומים כלפי אנשים תמימים, במיוחד כלפי אלו שהיה להם פחות מזל? האם עלינו להיות מסוגלים לומר שיש דברים שאינם מצחיקים? האם ישנם גבולות למה שאנשים מסוימים אומרים, או עושים, ביחס לאחי הקטן או בעלי צרכים מיוחדים אחרים? אם הכותבים בתוכנית המצוירת והפתטית הזו חשבו שהם חכמים בכך שהם לועגים לאחי ומשפחתי אתמול, הם נכשלו. כל מה שהם הוכיחו הוא שהם מטומטמים חסרי לב".

הניו יורק טיימס ניסה להשיג את תגובתם של סת' מקפרלין, יוצר הסדרה המצוירת, הידועה בלשון המושחזת והלא מרוסנת שלה וכן תגובה של רשת FOX ששידרה את הפרק, אך ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully