וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

ג'רמי יפה

18.2.2010 / 8:30

ריצר'ד גיר, דנזל וושינגטון, פירס ברוסנן ,יו גרנט, שרה גס'יקה פרקר - כולם עולים הערב על המסך הגדול, אבל יכול להיות שדווקא הסרט עם השחקנית האלמונית הוא זה שכדאי לכם לבדוק

פרשס

אף אחד לא היה רוצה להיות בנעליים של קלריס 'פרשס' ג'ונס. לא מספיק שהיא גרה בהארלם של שנות השמונים (וכולנו יודעים כמה שזה היה רע), היא גם שמנה וגם חולקת בית עם אימא ערסית (מוניק) שדואגת להזכיר לה כמה שהיא לא מוצלחת. יום אחד פרשס מגיעה לבית הספר עם בטן נפוחה מהרגיל. מסתבר שהיא בהיריון בפעם השנייה וזה אפילו לא הסוד הכי גדול שלה. שכן, אחרי תשע שנים בבית הספר, פרשס עדיין לא יודעת קרוא וכתוב. בזמן שרוב האנשים היו מזמן מאבדים תקווה, פרשס שומרת על ראש מורם וממשיכה להאמין שיום אחד יצא ממנה משהו. אולי זה אפילו יקרה עד סוף הסרט.

דבר הביקורת: "שום דבר לא יכין אתכם למסע המטלטל של פרשס", נכתב בלוס אנג'לס טיימס. ואם זה לא מספיק אז בוושינגטון פוסט כתבו ש"הסרט המכאיב ופואטי הזה עומד בכל הדרישות של הסרט הכי טוב של השנה".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 91, מטאקריטיק – 79

במאי: לי דניאלס. שחקנים: גיבוריי סידבי, מוניק, מריה קארי (110 דקות)

פרסי ג'קסון וגנב הברק

פרסי ג'קסון (לוגן לרמן) הוא בן הכלאים שכל ילד היה רוצה להיות - חצי אל וחצי אדם. כשהוא מגלה שאבא שלו הוא פוסידון ושהוא יכול לשלוט בכל הנוזלים שבעולם, הוא יוצא למחנה אימונים מיוחד של דמי-גודס (חצאי אלים) כמוהו כדי ללמוד לשלוט בכוחות שלו. אך אז מתברר שמישהו גנב את הברק של זאוס, ומשם הצרות מגיעות בצרורות. פרסי יוצא למסע על מנת להחזיר לזאוס את הברק האבוד לפני שאבי האלים יקבל קריזה.

דבר הביקורת: רב המבקרים קבעו ש"פרסי ג'קסון" הוא לא סרט מעולה אבל הוא גם לא רע. בטיים מגזין אפילו נכתב שמדובר ב"סרט אקשן מותח מהשורה הראשונה, שלא נופל בהרבה מהעוצמה של 'וולדמורט'".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 48, מטאקריטיק – 48

במאי: כריס קולמבוס. שחקנים:לוגן לרמן, פירס בוסנן, אומה תורמן (116 דקות)

פריחת הדובדבן

סרטה החדש של יקירת גרמניה - דוריס דוריי, מתחיל בוקר בהיר אחד כאשר טרודי (הנלורה אלסנר) מגלה שבעלה רודי (אלמר וופר) חולה במחלה סופנית ושימיו ספורים היא מחליטה לשמור את הדבר בסוד - אפילו ממנו. היא מארגנת טיול לברלין הסמוכה כדי לבקר את הילדים ואת שאר המשפחה שהם לא ראו בזמן האחרון. אבל אז בהפתעה גמורה טרודי עצמה מתה ומשאירה את רודי לבד. בגלל שהוא ג'נטלמן, רודי מחליט לכבד את זכרה של אשתו ולהגשים את כל אותם הדברים שהיא לא הספיקה. אחד מהם הוא לבקר בהר פוג'י ביפן.

דבר הביקורת: בזכות קווי הדמיון העדינים שדוריס דוריי מותחת בין התרבויות, שום דבר ביצירה המהפנטת הזו לא הולך לאיבוד בתרגום.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 82, מטאקריטיק – 62

במאי: דוריס דוריי. שחקנים: הנלורה אלסנר, אלמר וופר, נדיה אול (127 דקות)

האצ'יקו

מבוסס על סיפור אמיתי שהתרחש ביפן בשנות השלושים. פרופסור ווילסון (ריצ'ארד גיר) מוצא חבר חדש בשם ה'אציקו – כלב מסוג אקיטה. האצ'יקו הקטן לא יודע מה לעשות מרוב אושר, ובנוסף לכשכושי זנב בלתי פוסקים, הוא מלווה את פרופסור ווילסון כל בוקר לתחנת רכבת וחוזר לשם לקבל את פניו אחר הצהרים. הדבר נמשך מספר שנים ווילסון והאצ'יקו הופכים לחברים הכי טובים, עד שיום אחד ווילסון לא חוזר הביתה. האצ'יקו לא מתייאש וממשיך לפקוד יום אחרי יום את תחנת הרכבת בתקווה שהחבר שלו יחזור. עשור מאוחר יותר לא היה איש בתחנה שלא הכיר את האצ'יקו ואת סיפור חברות בינו לפרופסור ווילסון.

דבר הביקורת: מעגל הנע סביב דמעות וחיוכים, "האצ'יקו" הוא הרבה יותר מסרט על נאמנות של כלב.

במאי: לאסה הלסטורם. שחקנים: ריצ'ארד גיר, ג'ואן אלן, שרה רומר (93 דקות)

הנבחר

חמוש ברובה, חרב סמוראים וספר תנך, אילי (דנזל וושינגטון) יוצא למסע ברחבי ארצות הברית ההרוסה כדי להפיץ את דבר התורה ולהקים מחדש את האנושות. הכבישים הרוסים והדרכים מסוכנות, אבל אילי לא נולד אתמול, ועם אלוהים לצידו, שום דבר לא יעמוד בדרכו - לא מחלות, לא כנופיות ובטח שלא קרנגי (גארי אולדמן), המנהיג האכזרי ביותר בלוס אנג'לס, או לפחות מה שנשאר ממנה.

דבר הביקורת: "לא הייתי מתפלא אם אנשים יבקשו את הכסף שלהם בחזרה", חזר על עצמו מבקר אחד בכמה מקומות. ואילו מבקר אחר כתב ש"בעוד סצינות הסמוראים לא רעות, גיבובי הדת פשוט מגוחכים".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 45, מטאקריטיק – 53


במאים: אלברט ואלן יוז. שחקנים:דנזל וושינגטון, גארי אולדמן, מילה קוניס

על הזוג מורגן שמעתם?

פול ומריל מורגן (יו גרנט ושרה ג'סיקה פרקר) הם זוג ניו יורקי קרייריסטי, עם חיי נישואין שעלו על שרטון. הדרך היחידה לסיים את הסיוט הזה תהיה פרידה, ויפה שעה אחת קודם. אבל רצה הגורל ובני הזוג נקלעים לזירת פשע ומוצאים את עצמם עדי מפתח ברצח נוראי. כדי להגן עליהם הם מקבלים שמות בדויים ונשלחים לעיירה קטנה בדרום ארצות הברית עד שהרוצח ייתפס. שם, בעיירה הקטנה והנידחת, הניצוצות שאבדו להם מתחילים לחזור.

מן הביקורת: הסרט עוד איכשהו סוחב בזכות החמידות האינהרנטית של שני הכוכבים, אבל עם תסריט לא מצחיק והעדר כימיה על המסך, "על זוג מורגן שמעתם?" נופל ישר על הפנים.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 13, מטאקריטיק – 27

במאי: מארק לורנס. שחקנים: יו גרנט, שרה ג'סיקה פרקר, סם אליוט (103 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully