וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הברביקן בלונדון עושה כבוד לרון ארד

אייל דץ

18.2.2010 / 16:52

המעצב הישראלי המתגורר בלונדון יזכה לרטרוספקטיבה מאחד ממוסדות האמנות החשובים באירופה. "אני מקווה שכל מי שמתעניין בדברים יגיע לראות" אמר ארד

המעצב רון ארד אמנם מתגורר בלונדון ב-35 השנים האחרונות אולם רק בסוף השבוע הקרוב הוא יזכה לכבוד הראוי לו בעיר מגוריו, כשמרכז האמנויות ברביקן בלונדון יציג רטרוספקטיבה לקריירה הענפה של ארד. "אני מקווה שכל מי שמתעניין בדברים יגיע לראות", אמר ארד בראיון לגרדיאן הבריטי בהתייחס לאירוע.

קייט בוש, העומדת בראש מערך הגלריות של ברביקן אמרה לאחר ההודעה על התערוכה כי "אנחנו רוצים לחלוק כבוד למקום המיוחד של ארד בעולם העיצוב. רון הוא דמות מאוד חשובה בתחום והתערוכה מציגה את החזון שלו ואת תהליך היצירה שלו כפי שהתפתחו בשלושים השנים האחרונות".

למרות שלאחרונה התקיימו שתי תערוכות גדולות שלו (רטרוספקטיבה לעבודותיו במרכז פומפידו בפריז ותערוכה גדולה מיצירותיו במוזיאון מומה בניו יורק), התערוכה בלונדון צפויה להיות שונה. אוצרת התערוכה לידיה איי אמרה כי "ארד רצה לעשות משהו חדש בעיר מגוריו ואנחנו רצינו להראות את העניין שלו בחומרים חדשים ובטכנולוגיות חדשות".

ארד (59) נולד וגדל בתל אביב. משסיים לימודי עיצוב תעשייתי בבצלאל, המשיך ללימודי אדריכלות בלונדון ב- Architectural Association. ב-89' הקים בלונדון ביחד עם שותפתו קרוליין תורמן, את משרדו Ron Arad Associates, המתמחה בעיצוב ובאדריכלות ומונה למעלה מ-20 עובדים.

עם השנים הפך ארד לאחד המעצבים הידועים והמצליחים ביותר בעולם. פרטי עיצוב שלו מאופיינים בצורות אמורפיות גולמיות, שעשויים על פי רוב מתכת ונמכרים בחנויות עיצוב מהשורה הראשונה בעולם וחלקם הוצגו במוזיאונים שונים כגון המטרופוליטן בניו יורק, מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, ויטרה בגרמניה ובמרכז פומפידו שבפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully