וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה סיון - חתן פרס ישראל לשירה

אייל דץ

18.2.2010 / 18:04

בנימוקיה למתן הפרס ציינה וועדת השיפוט, כי "סיון הוא מן האבות המייסדים של השירה הישראלית ושירתו היא ממיטב היצירה הפיוטית שנוצרה בעברית בשנות קיומה של המדינה"

אריה סיוון הוא חתן פרס ישראל בתחום השירה העברית לשנת תש"ע. כך הכריז היום (חמישי) שר החינוך גדעון סער. "סיון הוא מן האבות המייסדים של השירה הישראלית", נימקה ועדת הפרס את הבחירה בסיון, "ושירתו היא ממיטב היצירה הפיוטית שנוצרה בעברית בשנות קיומה של המדינה".

הוועדה, שכללה את פרופסור זיוה שמיר (יו"ר), פרופ' דבורה ברגמן ופרופ' אור ציון בר-תנא, הוסיפה כי "לשון שירתו של סיוון משקפת את כל רובדי השפה העברית, למן התנ"ך ועד ללשון היום-יום. סגנון שירתו ישיר ופשוט לכאורה, אך מורכב למעשה ומערב מחשבה ורגש. שירתו נכתבת על רקע נופי הארץ ורוויה אהבה אליהם, יש בה מסר חברתי ואנושי מרשים וישיר. שירתו מייצגת את המורכבות שבזהות הישראלית מקום המדינה ואת הקשר בין הכותב העברי לבין נופיו ומורשתו."

סיון נולד בשם אריה בומשטיין בתל-אביב ב-4 באוגוסט 1929. לאחר סיום לימודיו התיכוניים, בשנת 1947, התגייס בומשטיין להכשרה המגויסת של הפלמ"ח ובה שירת גם במהלך מלחמת השחרור. בשנת 1955 החל לשמש כמורה לספרות, תנ"ך ולשון עברית במערכת החינוך העל-יסודית הממלכתית הכללית.

החל משנות ה-60 מפרסם סיון ספרי שירה ופרוזה תחת השם אריה סיון, שהפך להיות שמו הרשמי. סיון פרסם 15 ספרי שירה עד היום. במקביל הוציא לאור עשרות סיפורים, מחזות, מאמרים ותרגומי שירה בכל הבמות הספרותיות המוכרות, ובכללן מדורי הספרות של העיתונות היומית, תוך שהוא קוצר את שבחי הביקורת הספרותית.

סיון זכה לפני פרס בישראל בלא מעט פרסים ספרותיים על יצירתו. הבולטים בהם הם פרס ברנר לשירה בשנת 1991 ובפרס ביאליק לשירה בשנת 1998.

  • עוד באותו נושא:
  • אריה סיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully